Welke satelliet apparatuur hebben we...

Started by HTip, October 4, 2007, 22:56:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: bart_nl on October  5, 2007, 19:13:11
ik zit in UPC gebied maar neem gelukkig niets meer van ze af ;)

gebruik de volgende satelliet apparatuur,
- in woonkamer topfield 5000pvr
- in htruimte dreambox 7025s, Technotrend S2-3200 HDTV-S2 (HT-PC) en echostar lt8700
- op dak visiosat voor astra 1,2,3 en draaibare 120cm echostar voor de rest
- e.e.a. aangesloten via een 17/8 multiswitch

Ook niet echt een beginnerssetje ;)

Waarom heb je gekozen voor een vaste opstelling voor Astra en daarnaast een draaibare voor de rest van de wereld?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Raphie on October  5, 2007, 19:16:57
ThnX, kabel ligt mooi onder terras door en tegelvoet zit met beton ook waterpas verzonken onder teras (gat van 1.2m bij 1.2 meter 60cm diep, 8 betontegels op de tegelvoet daarna met beton overgoten  ;D )

Daar heb je gelukkig niet veel moeite voor hoeven doen ;) ;D

Ben benieuwd naar de foto's... 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bart_nl

Quote from: htip on October  6, 2007, 18:20:34
Ook niet echt een beginnerssetje ;)

Waarom heb je gekozen voor een vaste opstelling voor Astra en daarnaast een draaibare voor de rest van de wereld?
omdat een fixed schotel prettiger werkt en ik het zonde vind om de draaibare schotel op te ruimen. De draaibare schotel is nog een overblijfsel uit de analoge tijd toen er op veel meer satellietposities leuke zenders waren te ontvangen en multifocus schotels nog niet bestonden. Nu met de visiosat pak ik de 3 posities waar ik 99,9% van de tijd naar kijk en gebruik de draaibare schotel nog maar heel af en toe. Die moet ik ook draaien met de LT8700.

HTip

Quote from: bart_nl on October  6, 2007, 20:25:25
omdat een fixed schotel prettiger werkt en ik het zonde vind om de draaibare schotel op te ruimen. De draaibare schotel is nog een overblijfsel uit de analoge tijd toen er op veel meer satellietposities leuke zenders waren te ontvangen en multifocus schotels nog niet bestonden. Nu met de visiosat pak ik de 3 posities waar ik 99,9% van de tijd naar kijk en gebruik de draaibare schotel nog maar heel af en toe. Die moet ik ook draaien met de LT8700.

Ik heb ook een draaibare schotel overwogen, maar ga toch voor een vaste opstelling met 3 of 4 LNB's, zodat ik Astra 1,2,3 en eventueel Hotbird kan ontvangen. Komen steeds meer alternatieven op de markt, zoals Visiosat en Multytenne.

Wat voor LNB heb je dan nodig als je op 3 plaatsen verschillende zenders wil kijken, eventueel allemaal op dezelfde satelliet?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

oud_account_1

Het is haast niet de moeite om te posten, met al dat satgeweld hierboven, maar...
Topfield 5000
90cm schotel met 3 lnb's (voor A1, A2, HB)
Matrix CAM
en een simpel disecq kastje

Binnenkort maar eens de lnb's verplaatsen voor Astra 1, 2 en 3 (als dat gaat passen.)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

HTip

Quote from: squadra on October  6, 2007, 21:14:58
Het is haast niet de moeite om te posten, met al dat satgeweld hierboven, maar...
Topfield 5000
90cm schotel met 3 lnb's (voor A1, A2, HB)
Matrix CAM
en een simpel disecq kastje

Binnenkort maar eens de lnb's verplaatsen voor Astra 1, 2 en 3 (als dat gaat passen.)

Valt wel mee hoor, kijk maar eens in de openingspost ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Driven2Shine

Quote from: htip on October  6, 2007, 21:04:56
Wat voor LNB heb je dan nodig als je op 3 plaatsen verschillende zenders wil kijken, eventueel allemaal op dezelfde satelliet?
Ik heb zelf 4 quad koppen op mijn visiosat ik kan nu in theorie op 4 plekken naar hetzelfde kanaal kijken.
Ik had het kunnen redden met twin koppen maar heb vast quad`s gekocht ivm de upgrade naar een DB 8000 met twintuner deze eeuw.

Fleetwood

Ik ben blij dat ik helemaal upc vrij door het leven ga... ;D

2x db7000 met pli, 1x schotel van 1 meter met rotor en 1x met 4xlnb 13-19-23,5-28

en heb ook nog een satkaart in me pc, om wat mee te hobbieën, gebeurd alleen niet veel meer laatste tijd...
pioneer pdp-4280XA + Xtrend 10000
en nog wat andere zooi int kastje... :-)

oud_account_1

Quote from: htip on October  6, 2007, 21:04:56
Ik heb ook een draaibare schotel overwogen, maar ga toch voor een vaste opstelling met 3 of 4 LNB's, zodat ik Astra 1,2,3 en eventueel Hotbird kan ontvangen. Komen steeds meer alternatieven op de markt, zoals Visiosat en Multytenne.

Wat voor LNB heb je dan nodig als je op 3 plaatsen verschillende zenders wil kijken, eventueel allemaal op dezelfde satelliet?

Quote from: htip on October  6, 2007, 21:19:46
Valt wel mee hoor, kijk maar eens in de openingspost ;D
Ik denk dat die Dreambox een treetje boven mijn TF staat ^-^
Je hebt nu toch al een quad LNB, met 2 of 3 extra quads ben je er dan (en wat tuners en disecq switches)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

bart_nl

Quote from: [SV] on October  6, 2007, 21:25:21
Ik heb zelf 4 quad koppen op mijn visiosat ik kan nu in theorie op 4 plekken naar hetzelfde kanaal kijken.
yep, is goede optie en kan tot 8 aansluitingen met een octo-LNB. Je brijgt dan wel heel veel coax aan je schotel hangen  8)
Heb hier in 4 quatro LNBs via een multiswitch waarvandaan ik 8 tuners kan aansluiten. Hiervan zijn nu 6 aansluitingen in gebruik.

HTip

#35
Quote from: [SV] on October  6, 2007, 21:25:21
Ik heb zelf 4 quad koppen op mijn visiosat ik kan nu in theorie op 4 plekken naar hetzelfde kanaal kijken.
Ik had het kunnen redden met twin koppen maar heb vast quad`s gekocht ivm de upgrade naar een DB 8000 met twintuner deze eeuw.

LOL ;D Dat zou toch moeten lukken...

Quote from: bart_nl on October  6, 2007, 21:37:59
yep, is goede optie en kan tot 8 aansluitingen met een octo-LNB. Je brijgt dan wel heel veel coax aan je schotel hangen  8)
Heb hier in 4 quatro LNBs via een multiswitch waarvandaan ik 8 tuners kan aansluiten. Hiervan zijn nu 6 aansluitingen in gebruik.

Als ik het goed begrijp zou dit een goede oplossing zijn...

4 quad LNB's met 3 coax kabels aansluiten, dus 12 kabels op een switch en van hieraf alleen de kabels naar de tuners. In mijn geval, 1 naar de 7020, 1 naar de toekomstige 600 en 2 naar de toekomstige 8000...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jschoorl

Technisat Multitynne Twin (erg tevreden)
Dreambox 600S met PLI Helinite

En er komt een Kathrein 910 (als de 8000 nog lang op zich laat wachten)

ceesv

Quote from: htip on October  6, 2007, 18:18:30
Ik heb met mijn 78 cm Triax ontvangstproblemen als het enorm regent. Gelukkig komt dat de laatste tijd niet veel voor ;)

Het komt altijd ongelegen en ik heb begrepen dat een grotere schotel en een gevoeligere LNB een oplossing voor het probleem kon zijn.

Daarom vroeg ik of dat met die multytenne, die veel kleiner is, ook gebeurde.

Na ongeveer 10 jaar schotel ervaring kan ik zeggen, dat je zult moeten leren leven met uitval door weersomstandigheden.
Niet in de laatste plaats, omdat de uplink zenders soms door zeer zware regenval het signaal niet meer opgestraald krijgen naar de sateliet.
Aan de ontvangst kant hebben sommigen grotere schotels in gebruik naast de 45 cm multysat antenne.
Hun ervaring is dat bij de kleine multytenne het beeld bij het opkomen van een zware regenbui ongeveer 10 seconden eerder wegvalt als de grotere schotel, die meestal op dezelfde mast gemonteerd is.

Ikzelf heb dan ook de ervaring, dat op dezelfde sat bijvoorbeeld de zwakste transponders niet meer te ontvangen zijn, terwijl de sterkere transponders (duurdere huur) nog wel te zien zijn.

Een grotere schotel helpt een beetje bij het opbouwen van meer "slecht weer reserve". Een gevoeligere lnb zal meer helpen, maar het niet geheel voorkomen.
Het optimaal afstellen van de schotel en nog belangrijker, de exacte positie van de lnb in de schotel opstelling zal nog het meeste helpen.

Mijn ervaring is, dat hierbij het gebruik van de juiste meetapparatuur onontbeerlijk is.
Met een eenvoudige meter zie je alleen de optelsom van alle binnenkomende signalen tesamen, maar bijvoorbeeld niet de polarisatie scheiding.
Ik zou op dit moment niet meer zonder mijn Satlook Digital NIT kunnen.
Hiermee wordt de "Block error rate" en de polarisatie scheiding onder meer weergegeven. Optimalisering hiervan geeft veel meer reserve als je kunt voorstellen, terwijl je nauwelijks verschil in positie van de LNB kunt vaststellen. Het is werkelijk milimeter werk.

Wanneer je op dit moment de overstap overweegt naar een eenvoudige sat ontvangst opstelling zou ik iedereen willen adviseren minimaal te kiezen voor een opstelling voor (13), 16, 19 en 28 graden.(Hotbird en Astra 1,2,3)
De kleine multytenne werkt dan verbazend goed.

bart_nl

Quote from: ceesv on October  7, 2007, 14:54:10
Een grotere schotel helpt een beetje bij het opbouwen van meer "slecht weer reserve". Een gevoeligere lnb zal meer helpen, maar het niet geheel voorkomen.
rest van verhaal prima maar dit deel is mijn ervaring echt anders. Een grotere schotel is altijd een betere keus dan een gevoeliger LNB. In de praktijk wordt er ook gigantisch gesjoemeld met de opgave van LNB dB waarden waardoor het onduidelijk is wat nu echt een gevoelige LNB is.

Sappien

Ik heb de Multitynne vanaf januari, en heb tot nu toe geen problemen met regen gehad. Alleen tijdens een hele zware onweerstorm, maar toen had een collega van me met 1 meter schotel ook geen beeld.

bart_nl

ik heb hier een 120cm schotel naast een visiosat met identieke LNB's . Met de 120cm schotel heb ik langer beeld. Verschil is niet zo groot dat ik alleen daarvoor een veel grotere schotel zou kopen. Uiteindelijk zal elke schotel wel eens uitvallen.

Ik ben het 100% met ceesv eens dat goed afstellen het eerste is waar je naar moet kijken wanneer je veel uitval hebt of wanneer je de boel installeert. 

stevie1

Ik heb 3 db's 500 aangesloten op een visiosat g3 (aha) met 4x quads van edison.
1X beneden
2X midden verdieping
1X zolder
Kabel is koka799. (Afstand is 40 m naar zolder zonder enig verlies; althans voor mij niet waarneembaar)
Bentot nu toe zeer content.
In de nabije toekomst is een 8000 op de planning en modificaties van de 500tjes.(voor beter netwerk-pvr functie).
Nslu2 voor foto's en mp3 (in de toekomst ook films)
Ik mis echter de pvr nog niet echt met zoveel moois.

Uitbreiding met astra3. (misschien). 8)



Hanky Panky

Ik heb een Topfield PVR 5500 met een 120 GB schijf erin. Naast de originele C+ cam (en abbo) ook nog een Diablo Cam, ik kijk graag naar Premiere  :D

Op het dakje achter het huis staat een Visiosat ovale schotel op een tegelvoet met een quad LNB (Astra1) en een duo LNB (Astra2) en een koppeltje Diseq switches. Eén aansluiting van de quad is vast doorgevoerd naar de slaapkamer voor een toekomstige tuner in de slaapkamer.

De TF is via de RF/antenne uitgang doorverbonden naar de slaapkamer waar ik de antenne ingang vd TV gebruik. Via een Marmitek RF/IR zender kan ik vanuit bed de tuner/pvr beneden bedienen.

Ik zou het wel leuk vinden om binnenkort een HD-tuner te kopen. Zodra er een paar fatsoenlijke HD-tuners mét opname mogelijkheid zijn waar je uit kunt kiezen, verhuist de Toppie naar de slaapkamer.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

MdB

#43
Aan de heren met meer dan 4 LNB's (Astra 1,2,3 & HB) aan hun schotel of draaibaar: Wat ben je aan het ontvangen ???

Is dit free to air of heb je een abo ???

Dreambox 7000s, 
Visiostat met drie single LNB's
Beter duur dan niet te koop.

Allure

Ik heb een Visiosat voor Astra 1/2/3 en Hotbird. Erop gemonteerd zijn 4 Alps LNB's met smalle feedhoorn, elk met 4 uitgangen. Deze gaan naar 4 stuks 4/1 diseqc-switches. Vandaaruit gaat een fietsbanddikke Triax kabel naar naar binnen, hierin zitten vier coaxkabels (ingepakt in de 'fietsband').

Ik heb 2 satontvangers in gebruik: een Echostar PVR-5020 op de slaapkamer en een Echostar 880 bij de plasma. Deze laatste wordt t.z.t vervangen door een HDTV PVR. Ik had mijn zinnen gezet op de Eycos (opvolger van Echostar), maar deze heeft slechts één tuner en kan dus niet tegelijkertijd de ene zender opnemen en de andere weergeven... dus die valt af.

Ik heb ook nog een Philips 7071, een Echostar 707 FTA en een analoge Philips, maar die zijn niet in gebruik.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Panic

Quote from: MdB on October 12, 2007, 16:25:57
Aan de heren met meer dan 4 LNB's (Astra 1,2,3 & HB) aan hun schotel of draaibaar: Wat ben je aan het ontvangen ???

Is dit free to air of heb je een abo ???



Op 12,5/15/22/24,5/27,5 West zitten vaak sport feeds (tennis, NFL, NBA), daar draaide ik vaak heen met mijn draaibare. Wegens tijdgebrek komt het er zelden meer van.
Thuis: [HTPC > M-Audio SuperDAC > Denon PMA-535R > Monitor Audio BR5 / Sennheiser HD-595]

Portable: [Cowon D2 > Grado SR-80 / MylarOne X3 / Head-Direct RE2]
Nadia Ali - Crash and Burn (Sultan and Ned Shepard remix)

Vlearmoes

Quote from: Vlearmoes on October  5, 2007, 11:43:48
Hier onlangs een 60cm schoteltje en single lnb vervangen door een multytenne voor 4 satelieten

Nu nog de Digitallworld vervangen voor een mooie HD ontvanger (kathrein/humax ?)

Het is een Humax HDCI2000 geworden met een aston module
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Michel1973

#47
Philips DSR 2210 pakket, samengesteld door Canaal Digitaal.
Ik heb de digitale audio uitgang op mijn Yamaha DSP-A1 aangesloten  ;D
Beter en uitgebreider hoeft voor mij (nog) niet.
De vele radiokanalen vind ik wel toppie!

BORA


jaco

Quote from: htip on October  5, 2007, 11:28:10
Lijkt me dat er toch wel veel mensen op de DM8000 zitten te wachten ::)
Ja, ik ook, maar het wachten duurt wel lang.

Ik ben van plan een waveFrontier te kopen met Quad lnb's van MTI.

De switches ben ik nog niet helemaal uit. Ofwel asat 10:1 ofwel Spaun (Sar 420 / sur 411)
Kan niet echt vinden wat nu betrer is. Qua demping lijkt de ASAT zelfs beter:  3.5 db tegen 2.5 + 2.0 db, maar spaun heeft een veel betere reputatie lijkt het.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm