Welke satelliet apparatuur hebben we...

Started by HTip, October 4, 2007, 22:56:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Davey

Dank je. Ik blijf het zelf ook mooi vinden  :D. Binnenkort maar 4 LNB's op de grote T90. De andere bekijk ik echt nooit.

HTip

Quote from: Raphie on June  6, 2010, 13:54:14
Dit blijft er echt superstrak uitzien
Helemaal mee eens.

Quote from: Davey on June  6, 2010, 10:28:57
Ik zie dit topic eigenlijk nu pas.

VU+ Duo met 1TB
DM800HD met 320GB
Belden H.125
8 Inverto Quad Black Ultra LNB's voor positie 28.2E-23.5E-19.2E-13E-9E-4.8E-0.8W-5W
4 EMP 168V2 switches
WaveFrontier T90




Foei! :P :D

Blijft een erg imposante setup O0

Die van snuffer trouwens ook. De WaveFrontier en VU+ Duo worden/zijn erg populair 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Davey

Quote from: HTip on June  6, 2010, 18:41:53
Helemaal mee eens.
Foei! :P :D

Blijft een erg imposante setup O0

Die van snuffer trouwens ook. De WaveFrontier en VU+ Duo worden/zijn erg populair 8)

De Wave is nog steeds het beste schoteltje. Hij is alleen zo lomp groot. Een goede tweede is de BigSat die er een stuk meer acceptabel uitziet.

De VU+ Duo dankt z'n populariteit ten eerste aan z'n nette prijs. Omdat er Linux op draait word ie alweer wat populairder en als er dan ook nog eens een mooi image voor is zoals die van PLi dan heb je direct een hele grote groep geïnteresseerde. Het is ook echt wel een fijn bakkie. Ik ben er nu een paar weekjes mee aan de gang en alles werkt perfect. Het opnemen op meerdere kanalen was voor mij prio en dat gaat fantastisch.

HTip

Dat maakt mijn keuze een stuk eenvoudiger :thumbs-up:

Vandaag uitval gehad, maar dat lag denk ik aan de onweersbui boven Luxemburg. In ieder geval moet de nieuwe setup minder gevoelig zijn voor storing, dus een goede schotel en gevoelige LNB's. Aan de laatste voorwaarde is met jouw LNB's reeds voldaan ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Davey

Quote from: HTip on June  6, 2010, 19:20:13
Dat maakt mijn keuze een stuk eenvoudiger :thumbs-up:

Vandaag uitval gehad, maar dat lag denk ik aan de onweersbui boven Luxemburg. In ieder geval moet de nieuwe setup minder gevoelig zijn voor storing, dus een goede schotel en gevoelige LNB's. Aan de laatste voorwaarde is met jouw LNB's reeds voldaan ;)

Je mag altijd proefdraaien hier als je wilt met de VU en de LNB's  ;)

Vandaag was het signaal bij mij ook een paar secondes weg. Heel af en toe gebeurt dat maar het is de moeite van het vermelden eigenlijk niet waard.

HTip

Quote from: Davey on June  6, 2010, 19:24:52
Je mag altijd proefdraaien hier als je wilt met de VU en de LNB's  ;)
Zorg jij voor een onweersbui? :D

Dankje! Maak ik graag gebruik van als je de LNB's van de schotel hebt gehaald :thumbs-up:

Quote from: Davey on June  6, 2010, 19:24:52
Vandaag was het signaal bij mij ook een paar secondes weg. Heel af en toe gebeurt dat maar het is de moeite van het vermelden eigenlijk niet waard.
Bij ons was het signaal wel langer weg. Maar er lag ook een prachtwolk boven RTL Luxemburg :D

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Davey

Quote from: HTip on June  6, 2010, 19:33:48
Zorg jij voor een onweersbui? :D

Dankje! Maak ik graag gebruik van als je de LNB's van de schotel hebt gehaald :thumbs-up:
Bij ons was het signaal wel langer weg. Maar er lag ook een prachtwolk boven RTL Luxemburg :D



Hahaha, met twee pannedeksels en een tuinslang ga ik wel bij de schotel staan  :D

Ik wacht op jou teken wat betreft de LNB's. Eraf halen is een kwartier werk dus dat maakt niet uit.

Dat is een goede ja. Bij het straalstation of bij je eigen schotel, het maakt niet uit.

bart_nl

Quote from: Davey on June  6, 2010, 10:28:57
4 EMP 168V2 switches
prachtige aangelegde setup! Wat ik niet snap is dat wanneer je het zo mooi installeert je toch EMP centauri "rommel" gebruikt? Spaun is weliswaar duurder maar m.i. in zo'n setup wel op zijn plaats.

Davey

Quote from: bart_nl on June  6, 2010, 20:12:28
prachtige aangelegde setup! Wat ik niet snap is dat wanneer je het zo mooi installeert je toch EMP centauri "rommel" gebruikt? Spaun is weliswaar duurder maar m.i. in zo'n setup wel op zijn plaats.

De prijs met deze spullen maakt me echt niet uit. Als je het vergelijkt met HT spullen kost het geen drol. EMP zou perfect samenwerken met de DM en dat is de reden dat ik ervoor heb gekozen.

SpeedyAndré

Ik schaam me rot met de bedrading van mijn T55 (4x duo lnb en 4x single)  :D
De Vuo+ duo is bij mij ook favoriet, dan kan ik alles incl. Enigma 2 van m'n dm7000s zo overzetten.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Davey

Quote from: SpeedyAndré on June  6, 2010, 20:58:14
Ik schaam me rot met de bedrading van mijn T55 (4x duo lnb en 4x single)  :D
De Vuo+ duo is bij mij ook favoriet, dan kan ik alles incl. Enigma 2 van m'n dm7000s zo overzetten.

André  8)

Een paar tie rips om de kabels en het is keurig.

bart_nl

Quote from: Davey on June  6, 2010, 20:16:33EMP zou perfect samenwerken met de DM en dat is de reden dat ik ervoor heb gekozen.
ik had EMP Centauri 17/8 multiswitch en gebruik nu Spaun i.c.m. met een Dreambox 800 (en hiervoor Dreambox 7025). De Spaun werkt in mijn setup merkbaar beter. Heb nu meer signaalreserve en enkele problematische kanalen doen het nu gewoon. Zolang de EMP centauri's het blijven doen wat jij er van verwacht zou ik ze ook niet vervangen.

Davey

Quote from: bart_nl on June  7, 2010, 20:04:37
ik had EMP Centauri 17/8 multiswitch en gebruik nu Spaun i.c.m. met een Dreambox 800 (en hiervoor Dreambox 7025). De Spaun werkt in mijn setup merkbaar beter. Heb nu meer signaalreserve en enkele problematische kanalen doen het nu gewoon. Zolang de EMP centauri's het blijven doen wat jij er van verwacht zou ik ze ook niet vervangen.


Ga ik ook zeker niet doen  :D

bart_nl

Quote from: Davey on June  7, 2010, 20:44:24
Ga ik ook zeker niet doen  :D
ik verwacht ook niet dat de Spaun een wireless signaal naar je ontvangers kan verzenden. Setup zou er dan misschien wat minder strak uit zien ;)

ronnym

is er iemand in de buurt van zwijndrecht of dordrecht die me kan helpen met een satelliet opstelling?

Davey

Quote from: bart_nl on June  8, 2010, 00:06:10
ik verwacht ook niet dat de Spaun een wireless signaal naar je ontvangers kan verzenden. Setup zou er dan misschien wat minder strak uit zien ;)

:D Alles wat ik kan bedraden gaat nooit wireless. Bedraad blijft absoluut superieur t.o.v. wireless.

snuffer

ronnym

Wat moet er geholpen worden dan???