Welke satelliet apparatuur hebben we...

Started by HTip, October 4, 2007, 22:56:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Ben benieuwd welke satellietontvanger we allemaal gebruiken en hoeveel...

Ik heb een Dream Multimedia Dreambox 7020s die zijn signaal krijgt van een Triax 78cm met een Quattro LNB 0.3 dB

Toekomstige uitbreidingen:
- 500s of 600s voor de slaapkamer
- 8000 (HDTV) voor de dedicated HT
- 88cm Triax schotel
- Extra LNB's voor ontvangen Astra 1,2,3 en Hotbird (hoe ik dat ga doen, weet ik nog niet)

Ik ben aangewezen op satelliet, omdat alle alternatieven meer kabels in huis betekenen dan ik nu heb ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Panic

Ik heb een no-name 90cm draaibare schotel op het dak staan. Die draai ik middels Usals aan met een Comwell MC45. Daarnaast een Pace digibox voor een Sky UK abonnementje.
Draaibaar is een beetje overkill voor mij, omdat ik er tegenwoordig weinig gebruik van maak. Schotel staat 99% van de tijd op 28oost voor Sky.

Ik zou me op zich ook weleens willen verdiepen in het hoe en waarom van een Dreambox. Vooral vanwege het feit dat het mogelijk schijnt de zijn om mijn Sky UK kaartje erin te prikken..
Thuis: [HTPC > M-Audio SuperDAC > Denon PMA-535R > Monitor Audio BR5 / Sennheiser HD-595]

Portable: [Cowon D2 > Grado SR-80 / MylarOne X3 / Head-Direct RE2]
Nadia Ali - Crash and Burn (Sultan and Ned Shepard remix)

tum

Ik heb een schoteltje van 60 cm met single LNB en een triax van 90 cm twin (astra hotbird) duo LNB.
Een Topfield 5010 met 250 gb schijf in de kamer en een Topfield 4000 met 80 gb in de keuken (en nog een Topfield met 40 gb reserve)
2 Aston cams (105) en een 107 die ik niet gebruik want ik vind de 105 veel beter werken.
Geweldige apparaten   :D

HTip

Quote from: Butra on October  5, 2007, 00:08:10
Ik zou me op zich ook weleens willen verdiepen in het hoe en waarom van een Dreambox. Vooral vanwege het feit dat het mogelijk schijnt de zijn om mijn Sky UK kaartje erin te prikken..

Is inderdaad mogelijk door de 2 smartcardslots die een droomdoos aan boord heeft. Mijn smartcards voor Canal Digitaal en TV Vlaanderen functioneren prima. Moet je wel de juiste CAM hebben. Laat die nou softwarematig zijn... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: tum on October  5, 2007, 07:35:42
Ik heb een schoteltje van 60 cm met single LNB en een triax van 90 cm twin (astra hotbird) duo LNB.
Een Topfield 5010 met 250 gb schijf in de kamer en een Topfield 4000 met 80 gb in de keuken (en nog een Topfield met 40 gb reserve)
2 Aston cams (105) en een 107 die ik niet gebruik want ik vind de 105 veel beter werken.
Geweldige apparaten   :D

In de keuken? :o ;) ;D

Waarom heb je 2 schotels?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

ceesv

Ook ik woon in een kabelloos buitengebied, maar ook met een kabelaansluiting zou ik voor sat-ontvangst kiezen.

Op het dak staat bij mij een wavefrontier T90 met 16 LNB's voor alle posities tussen 28 oost en 12 west.
Voor Astra 19 gebruik ik een quatro LNB, voor de overige posities dual LNB's.

De trend is, dat er steeds meer HDTV aanbod via de sat wordt uitgezonden, echter verdeeld over meerdere sat posities. Door deze konfiguratie ben ik in ieder geval op de toekomstige ontwikkelingen voorbereid.

In de huiskamer staat de Humax HDCI-2000, aangesloten met een 10-1 disecq schakelaar.
Verder is er nog een Nokia 9500 en een Nokia 9800 in gebruik.
Tenslotte zit er in een van de PC's nog een PCI-sat kaart.

Voor het positioneren en afregelen van de schotel en LBN's gebruik ik een Satlook Digital NIT.

HTip

Quote from: ceesv on October  5, 2007, 07:56:27
Ook ik woon in een kabelloos buitengebied, maar ook met een kabelaansluiting zou ik voor sat-ontvangst kiezen.

Helemaal mee eens. Met kabel (analoog of digitaal) ben je toch overgeleverd... ;)
Eén nadeel van de satelliet vind ik de ontvangst bij slecht weer. Daarom wil ik nog een grotere schotel vergroten en gevoeligere LNB.

Quote from: ceesv on October  5, 2007, 07:56:27
Op het dak staat bij mij een wavefrontier T90 met 16 LNB's voor alle posities tussen 28 oost en 12 west.
Voor Astra 19 gebruik ik een quatro LNB, voor de overige posities dual LNB's.

...aangesloten met een 10-1 disecq schakelaar.

W :o W
Da's nog eens een installatie >:D

Jij bent inderdaad helemaal toekomstvast 8)

Nu de regionale en HD zenders naar Astra 3 verhuizen is iedereen verplicht om op zijn minst een duo-LNB aan te schaffen. Vind ik niet de schoonheidsprijs krijgen, maar op de Astra 1 was zowiezo al te weinig bandbreedte ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Driven2Shine

Ik heb 2 droomdozen 7000 staan met een visiosat schotel.
Hieraan bevestigd 4 quad koppen voor astra 1,2,3 en de hotbird.

In de toekomst wil ik graag een HDTV ontvanger aanschaffen, of de kathrein of de droomdoos 8000 (als die ooit nog komt)


Oh en htip we meet again ;D

Sappien

Dreambox 7000, Dreambox 600, Skystar2

Verders een Duo Multytenne 45 en een WaveFronter met 6 Lnb's.

Alleen nog ff wachten op de DM8000  8)

HTip

Quote from: [SV] on October  5, 2007, 08:52:56
Ik heb 2 droomdozen 7000 staan met een visiosat schotel.
Hieraan bevestigd 4 quad koppen voor astra 1,2,3 en de hotbird.

In de toekomst wil ik graag een HDTV ontvanger aanschaffen, of de kathrein of de droomdoos 8000 (als die ooit nog komt)

kwa schotel lijkt het op mijn gewenste opstelling ;)

Quote from: [SV] on October  5, 2007, 08:52:56
Oh en htip we meet again ;D

zal wel niet de laatste keer zijn geweest ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Sappien on October  5, 2007, 10:29:14
Dreambox 7000, Dreambox 600, Skystar2

Verders een Duo Multytenne 45 en een WaveFronter met 6 Lnb's.

Alleen nog ff wachten op de DM8000  8)

Ook een mooie installatie 8) Maar wel "slechts" 6 LNB's ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: htip on October  4, 2007, 22:56:56
Toekomstige uitbreidingen:
- 8000 (HDTV) voor de dedicated HT

Quote from: [SV] on October  5, 2007, 08:52:56
In de toekomst wil ik graag een HDTV ontvanger aanschaffen, of de kathrein of de droomdoos 8000 (als die ooit nog komt)

Quote from: Sappien on October  5, 2007, 10:29:14
Alleen nog ff wachten op de DM8000  8)

Lijkt me dat er toch wel veel mensen op de DM8000 zitten te wachten ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Vlearmoes

Hier onlangs een 60cm schoteltje en single lnb vervangen door een multytenne voor 4 satelieten

Nu nog de Digitallworld vervangen voor een mooie HD ontvanger (kathrein/humax ?)
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

HTip

Quote from: Vlearmoes on October  5, 2007, 11:43:48
Hier onlangs een 60cm schoteltje en single lnb vervangen door een multytenne voor 4 satelieten

Multytenne is voor Astra 1,2,3 en Hotbird?
Hoe groot is ie?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Del member


BeNoOne

#15
Quote from: 4G on October  5, 2007, 12:23:30
Hopelijk binnenkort deze :



Ah met up link. Moest het even opzoeken.

Zelf heb ik een draaibaar met 70cm en een vaste 50cm schotel aan een topfield 5000pvr met 60gig 2,5".
Maar ben ook in afwachting van de dream 8000.

Sappien

#16
Quote from: htip on October  5, 2007, 12:16:07
Multytenne is voor Astra 1,2,3 en Hotbird?
Hoe groot is ie?

Klein  :o slecht 45 cm  8)



Ben er zeer tevreden over.

Raphie

Dream Multimedia DM7000 met 120gb HD
Wavefrontier T90 rev II met 15 LNB's
VisioSat 1m voor Hispasat
4x Spaun DISECQ
1x SPAUN Switch
BIEFFE 120db Coax
JBL PRX Power!

HTip

Quote from: 4G on October  5, 2007, 12:23:30
Hopelijk binnenkort deze :



Ziet er erg strak uit 8) Is dat inderdaad een uplink?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Sappien on October  5, 2007, 16:20:55
Klein  :o slecht 45 cm  8)



Ben er zeer tevreden over.

Dat is inderdaad heel erg klein :o

Heb je geen last van ontvangstverlies bij slecht weer (hevige regen, sneeuw, etc.)?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Raphie on October  5, 2007, 17:02:14
Dream Multimedia DM7000 met 120gb HD
Wavefrontier T90 rev II met 15 LNB's
VisioSat 1m voor Hispasat
4x Spaun DISECQ
1x SPAUN Switch
BIEFFE 120db Coax

Net zoals ceesv heel indrukwekkend en dus W :o W!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Vlearmoes

FF googelen leert dat de multytenne een van de best geteste schoteltjes is op dit moment
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

bart_nl

ik zit in UPC gebied maar neem gelukkig niets meer van ze af ;)

gebruik de volgende satelliet apparatuur,
- in woonkamer topfield 5000pvr
- in htruimte dreambox 7025s, Technotrend S2-3200 HDTV-S2 (HT-PC) en echostar lt8700
- op dak visiosat voor astra 1,2,3 en draaibare 120cm echostar voor de rest
- e.e.a. aangesloten via een 17/8 multiswitch

Raphie

Quote from: htip on October  5, 2007, 17:49:10
Net zoals ceesv heel indrukwekkend en dus W :o W!!

ThnX, kabel ligt mooi onder terras door en tegelvoet zit met beton ook waterpas verzonken onder teras (gat van 1.2m bij 1.2 meter 60cm diep, 8 betontegels op de tegelvoet daarna met beton overgoten  ;D )
JBL PRX Power!

HTip

Quote from: Vlearmoes on October  5, 2007, 18:54:10
FF googelen leert dat de multytenne een van de best geteste schoteltjes is op dit moment

Ik heb met mijn 78 cm Triax ontvangstproblemen als het enorm regent. Gelukkig komt dat de laatste tijd niet veel voor ;)

Het komt altijd ongelegen en ik heb begrepen dat een grotere schotel en een gevoeligere LNB een oplossing voor het probleem kon zijn.

Daarom vroeg ik of dat met die multytenne, die veel kleiner is, ook gebeurde.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive