Avalon Isis clone

Started by berre, October 1, 2007, 20:39:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kaino


Erik van Voorst (in memoriam)

Leuk zie met deze link in Polen mijn link naar de xXx... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

en ik de mails over "thiez plans'
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

fgroen

..En een link naar mijn Avaclone..  ::)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

berre


kaino


Erik van Voorst (in memoriam)

#31
...serious drawing....do you know of any (english speaking) takers... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

Hoi Kaino,

zijn ze al in aanbouw? foto's?!? ;D
is dit trouwens een originele "Pattel"? er is zo weinig , lees niets , te vinden over tekeningen van de originele avalons, vandaar de vraag.
zelf heb eea. wat voor me uit moeten schuiven, geef intussen wel bouwondersteuning bij een italiaan en een kroaat die de Sentinel nabouwen.
Eerst is hier( ben recent verhuisd) een vanaf een lege kamer een luisterruimte te bouwen, en dat heeft wat tijd nodig.
wellicht een nieuw topic?

Ruud.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

fgroen

Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

fgroen

Quote from: ruud2 on December 10, 2007, 11:30:40
Hoi Kaino,

zijn ze al in aanbouw? foto's?!? ;D
is dit trouwens een originele "Pattel"? er is zo weinig , lees niets , te vinden over tekeningen van de originele avalons, vandaar de vraag.

[translate=on]
Hi Kaino,

Are these speakers already being built?  pictures!!!!!!! ;D
Is that drawing an original "Pattel"? There is so little (read: nothing, zilch nada) that can be found about drawings of the original Avalon speakers, hence the question.
[/translate=on]

;D ;D ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

kaino

so THIS IS ORGINALNE PLANS COLLEAGUE HE WORKS IN THE FACTORY AVALONA

Erik van Voorst (in memoriam)

......ahhh....a traitor in our midst... >:D :-X ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

#37
it's getting hot and dangerous >:D :-X

Quote from: fgroen on December 11, 2007, 10:53:01
ja.  8)

ok. ga vast foto's maken, komt tzt een nieuw topic.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

kaino


robbie73


Erik van Voorst (in memoriam)

#40
Quote from: kaino on December 11, 2007, 19:33:57
you envy  man  8)

ROFL ;D

I was a very early Avalon Criminal myself... >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!


Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

berre

Bedankt jongens voor die mooie bouwtekeningen.Heb het project toch even laten rusten want na het doorlezen van vele projecten op dit forum toch wat schrik gekregen van de filtering van de Thiel units en het fineren van de kasten.Maar als ik aan slag ga met een project zal ik dit zeker laten weten.Nog effe doorspelen met mijn Visaton atlas compacten!Zij kunnen zo lekker mijn meubilair laten rammelen ;D!

FFF

Quote from: berre on December 13, 2007, 21:18:37
Bedankt jongens voor die mooie bouwtekeningen.Heb het project toch even laten rusten want na het doorlezen van vele projecten op dit forum toch wat schrik gekregen van de filtering van de Thiel units en het fineren van de kasten.Maar als ik aan slag ga met een project zal ik dit zeker laten weten.Nog effe doorspelen met mijn Visaton atlas compacten!Zij kunnen zo lekker mijn meubilair laten rammelen ;D!

Niet onverstandig...

Kost heel veel tijd en energie om er echt wat moois van te maken. (kwaliteitsklasse van avalon).

Mijn filters kosten rond de 700  euro, en dan heb ik echt rustig aan gedaan. (de vorige 400 aan filter onderdelen moet ik ook nog maar wat mee doen  ??? ::))

Fineren heb ik zelf uitbesteed, maar als ik de tijd had, had ik het zeker aangedurft.

Het is met name het filter waar je echt verstand van moet hebben, vervolgens luisteren en eventueel meten, testen verbouwen en ga zo maar door. Kijk naar Marc, die bouwt een opus ceramique, en die is al 2jr bezig om hem te optimaliseren.

FFF

Hmmz ik heb nog even verder gekeken.

Wellicht kun je zoiets in een ISIS kast stoppen. Ik vind de ISIS persoonlijk mooier als het (in mijn ogen kharma) ontwerp zoals Tony heeft gebruikt.

Ik vind zelf de ISIS ook bijzonder mooi, en wellicht komt er zoiets als ik ooit een hele grote meevaller heb, of als ik mijn huidige speakers besluit te verkopen en die ook nog voor een mooie prijs weggaan. En last but not least, als ik de ruimte heb om zoiets tot zijn recht te laten komen...

Ik denk dat als je het budget hebt je met het ontwerp van de Humble statement een heel eind komt in je Avalon kast. (wel heel mooi bouwen, anders is het onde van je centen.)
Net heb ik voor mezelf een globale berekening gemaakt, hou rekening met kosten tussen de 5000 en 8000 euro.

(afhankelijk met hoeveel korting je hebt koopt, welke caps je gebruikt etc.)

Marc Heijligers

Quote from: FFF on December 13, 2007, 23:19:37Kijk naar Marc, die bouwt een opus ceramique, en die is al 2jr bezig om hem te optimaliseren.

Ho nou, ik bouw geen Opus Ceramique. Lijkt er misschien sterk op, maar 't klinkt toch behoorlijk anders!  ;D

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

FFF

Quote from: Marc Heijligers on December 14, 2007, 19:37:57
Ho nou, ik bouw geen Opus Ceramique. Lijkt er misschien sterk op, maar 't klinkt toch behoorlijk anders!  ;D

Marc

Ik heb het over het optische eigenschappen.

Klankmatig zal het anders zijn.