Mijn nieuwe meubel

Started by Boogi, November 6, 2007, 22:36:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Boogi

Ik heb een nieuw scherm gekocht en daar was mijn oude meubel te klein voor, nu heb ik een nieuwe gemaakt.
Wat vinden jullie van mijn creatie?
De eerste kast was de oude (ook zelf gemaakt, naar ontwerp van castelijn)
De tweede kast is de nieuwe, gebouwd van hardhout. (uiteraard ook zelf gemaakt).
Voor de oplettende kijker, er zit nog wat guppa op, er zat (bij nainspectie) toch nog een zwak stukje in het hout, deze moet ik nog schuren.

Audiofiel

Ik vind het dressoir bijzonder  8) 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

tiptop

Het meubel op de onderste ziet er geweldig uit vind ik :D 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

The Foundation

lijkt op een blokkendoos ,
origineel
geslaagd!!

R

Prachtig die tweede!! Heb je hier een bouwverslag van? in foto's??

lampie1979

|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

Boogi

Quote from: R on November  6, 2007, 22:43:11
Prachtig die tweede!! Heb je hier een bouwverslag van? in foto's??
Nee helaas niet, ik ben er een weekje intensief mee bezig geweest.
Ik kan nog wel een foto maken van het afvalhout  ;D
Het was een werkje wel  O0
Er zijn makkelijkere houtsoorten om mee te werken.

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Boogi

#8
Bedankt voor de leuke reacties, alleen al daarvoor zou ik het nog een keer bouwen  :)
Alleen jammer dat het niet echt duidelijk is op de foto dat het lijkt alsof het blok zweeft.
Hij moet nog in de olie worden gezet, dan springt het er echt uit.

R

Wat was je ongeveer kwijt voor het maken? Zo zou ik wel een salontafel of zo willen bouwen, of mooie cd kast.

Quote from: Boogi on November  6, 2007, 22:48:01
Nee helaas niet, ik ben er een weekje intensief mee bezig geweest.
Ik kan nog wel een foto maken van het afvalhout  ;D
Het was een werkje wel  O0
Er zijn makkelijkere houtsoorten om mee te werken.

Boogi

Quote from: R on November  6, 2007, 23:00:53
Wat was je ongeveer kwijt voor het maken? Zo zou ik wel een salontafel of zo willen bouwen, of mooie cd kast.

Ik was ongeveer 600 euro aan materiaal kwijt, maar vergis je niet in het werk.
Buiten dat heb je goed gereedschap nodig, ik ben timmerman/meubelmaker geweest en heb alles van festool, dat helpt ook wel  ;D

R

Oke, thanks. Kan gelukkig wel een beetje klussen ;)

Quote from: Boogi on November  6, 2007, 23:06:05
Ik was ongeveer 600 euro aan materiaal kwijt, maar vergis je niet in het werk.
Buiten dat heb je goed gereedschap nodig, ik ben timmerman/meubelmaker geweest en heb alles van festool, dat helpt ook wel  ;D

vertmaori

Prachtig! We hebben zelf een salontafel met 2 bijzettafels van Leolux die op deze manier zijn gemaakt (Vidar serie). Mooi, strak en tidjloos.
Sony 65A1,
Denon AVR X4100W, Denon DBT 3313UD, B&W CM7 afronts, B&W CM Centre, B&W CM1 rears
MJ Acoustics Reference 100 Mk II
PS4 pro

Grindtegel

Prachtig! Die lage kast is erg mooi vooral, geinspireerd door Linteloo neem ik aan?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Boogi

Quote from: Grindtegel on November  8, 2007, 09:33:01
Prachtig! Die lage kast is erg mooi vooral, geinspireerd door Linteloo neem ik aan?
Klopt, ik heb er toen een salontafel van 120x180 van gekocht.
Helaas liet de afwerking van Linteloo te wensen over..
Misschien maak ik er met de tijd nog wel een nieuwe van  ;D

FFF

Erg mooi, wil misschien met de tijd ook zoiets maken..

Hebben op deze mannier ook salontafels enzo gemaakt.
Je kan het met afvalhoud maken (goede maar kleine stukjes).

Surpass

Wat ongelooflijk mooi!

Aangezien ik dit werkelijk prachtig vind, vroeg ik me af maak je iets dergelijks ook in opdracht?


TimKoene

Het effect van het lage dressoir is heel erg mooi! Ik begrijp niet hoe je zoiets maakt? Zijn het allemaal losse balken die verlijmd zijn?
Welke houtsoorten zijn het? Zijn er ergens anders op het internet bouwverslagen te vinden?

Super mooi werk! Ik ben zwaar jaloers :)

Wijx wondere wereld

Quote from: TimKoene on November 10, 2007, 12:18:16
Het effect van het lage dressoir is heel erg mooi! Ik begrijp niet hoe je zoiets maakt? Zijn het allemaal losse balken die verlijmd zijn?
Welke houtsoorten zijn het? Zijn er ergens anders op het internet bouwverslagen te vinden?

Super mooi werk! Ik ben zwaar jaloers :)

ja dat vroeg ik me ook af. Zijn dat echt allemaal losse plankjes?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Boogi

Het zijn niet allemaal losse plankjes.
Hij is gemaakt van platen hardhout, alleen de kopse kanten zijn verlijmd.
Het moet de illusie wekken dat het idd allemaal balkjes zijn die gestapeld (verlijmd) zijn, het misleiden is dan toch gelukt  ;D

francois

Quote from: Surpass on November 10, 2007, 11:41:36
Wat ongelooflijk mooi!
Aangezien ik dit werkelijk prachtig vind, vroeg ik me af maak je iets dergelijks ook in opdracht?

Dat vraag ik me ook af................
Ik heb ook altijd weer veel bewondering voor al die zelfbouwprojecten.

Petje af voor de zelfbouwers ;)

DV79

Ik ben ook nieuwsgierig maar de verwijzing naar je foto's is niet helemaal meer in de haak :'(
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854