Lyngdorf diefstal bij Snijders Rotterdam

Started by ChrisV, September 29, 2007, 19:08:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ChrisV

Afgelopen week is bij Snijders Rotterdam ingebroken. Er is met name Lyngdorf apparatuur buitgemaakt. Opvallend detail is, dat bij verschillende apparaten de meetmicrofoons niet meegenomen zijn. Deze lagen namelijk elders opgeborgen. Let dus op verdachte aanbiedingen van Lyngdorf door particulieren, zeker als 'toevallig' de meetmicrofoon ontbreekt!

Ik was er gisteren voor een luistersessie en wilde dit even melden op dit forum. Uiteraard heb ik zelf geen serienummers. Gezienn de timing van de diefstal zijn de dieven goed op de hoogte van de waarde van Lyngdorf.

Audiofiel

#1
Quote from: ChrisV on September 29, 2007, 19:08:13
Gezienn de timing van de diefstal zijn de dikeven goed op de hoogte van de waarde van Lyngdorf.

Niet goed genoeg als ze de microfoons laten liggen. ;D


Maar verder goed om te weten.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifi | Roderick

We wachten een post in "wat is jouw laatste stereo - aanwinst" wel af ;D

ChrisV

Quote from: Audiofiel on September 29, 2007, 19:13:11
Niet goed genoeg als ze de microfoons laten liggen. ;D

Klopt, maar die microfoons lagen dus buiten bereik opgeborgen. Dat zal toch een onaangename verrassing zijn geweest, vooral omdat de microfoons matchende serienummers hebben met het bijbehorende component.

Harry HT

Hi,
Quote from: ChrisV on September 29, 2007, 19:08:13
Ik was er gisteren voor een luistersessie en wilde dit even melden op dit forum. Uiteraard heb ik zelf geen serienummers. Gezienn de timing van de diefstal zijn de dieven goed op de hoogte van de waarde van Lyngdorf.
Vorige week of de week ervoor stonden er meerdere gewoon geprijst in de etalage, sommige met prijskaartjes van €5400,00  :o

Gisteren liep ik voorbij en zag voornamelijk tivoli's in de etalage staan  :-\

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

bmateijsen

Alle Lyngdorf dealers zijn al wel op de hoogte gebracht, incl. de serienummers.
Het is voor Snijders gewoon zeer erg, gelukkig dat men zeer goed verzekerd is, maar emotioneel is het altijd weer een flinke ram in de maag.

Quote from: ChrisV on September 29, 2007, 19:08:13
Ik was er gisteren voor een luistersessie en wilde dit even melden op dit forum. Uiteraard heb ik zelf geen serienummers. Gezienn de timing van de diefstal zijn de dieven goed op de hoogte van de waarde van Lyngdorf.

ChrisV

Ja, ze waren zeker aangeslagen. Vooral ook omdat ze binnenkort een show met Lyngdorf geven. Een erg ongelukkig moment dus. Gelukkig kwam ik niet voor Lyngdorf.

Del member

#7
Doet me denken aan diefstallen bij Compoint in Gent. Zij zijn dealer van Pointer Systems Laptops, dit zijn vrij exclusieve laptops wel hogere prijsklasse.
Eigenaar Sander haalt het nieuws omdat ze de ruit hadden ingeslagen en er een laptop van paar duizend EUR gejat was. Aangezien het een vrij select merk is en # dealers beperkt was het een gevaarlijke buit. Ruit hersteld net paar weken later gebeurt het opnieuw. Ondertussen is heel de zaak voorzien van traliewerk ... ziet er niet uit maar als je op een belangrijke invalsweg zit met vlotte oprit naar de autostrade dan ga je nadenken.

Ik was toen in de running voor een nieuwe laptop en Compoint ken ik al sinds 1997 en er vaste klant, ik wist alleen niet dat zij dit merk voerden. Omdat ze 2x het nieuws gehaald hadden heb ik dus zo m'n laptop merk gevonden.

ChrisV

Quote from: 4G on September 30, 2007, 15:00:45
Ik was toen in de running voor een nieuwe laptop en Compoint ken ik al sinds 1997 en er vaste klant, ik wist alleen niet dat zij dit merk voerden. Omdat ze 2x het nieuws gehaald hadden heb ik dus zo m'n laptop merk gevonden.

Dure reclamestunt  ;D

Del member


ChrisV

Quote from: 4G on September 30, 2007, 15:05:52
Nee want zulke dingen laat je verzekeren.

Dat snap ik, maar is het niet zo dat herhaalde inbraken kunnen leiden tot een hogere verzekeringspremie?

Del member

Quote from: ChrisV on September 30, 2007, 15:09:42
Dat snap ik, maar is het niet zo dat herhaalde inbraken kunnen leiden tot een hogere verzekeringspremie?

Het probleem is niet het materieel verlies, maar de emotionele schade, neem bvb :

Coppola Loses All His Data

Emotionele schade is die dingen waar we zwaar tijd in hebben geinvesteerd hebben en daardoor een emotionele band ermee hebben, terwijl het voor buitenstaanders betekeningsloos is.

brtram

#12
Quote from: 4G on September 30, 2007, 15:05:52
Nee want zulke dingen laat je verzekeren.

Iets te simpele gedachte  ;D

Iedere verzekeringsmaatschappij moet meer premie ontvangen dan dat hij aan schade kan uitkeren.

Een verzekerde wiens premie/schadestatistiek donkerrood is, zal heel moeilijk nog een verzekering kunnen krijgen, of alleen met allerlei beperkingen inz. beveiliging en/of eigen risico of onbetaalbare premie.

ChrisV

Quote from: brtram on September 30, 2007, 17:01:08
Iets te simpele gedachte  ;D

Iedere verzekeringsmaatschappij moet meer premie ontvangen dan dat hij aan schade kan uitkeren.

Een verzekerde wiens premie/schadestatistiek donkerrood is, zal heel moeilijk nog een verzekering kunnen krijgen, of alleen met allerlei beperkingen inz. beveiliging en/of eigen risico of onbetaalbare premie.


Daar was ik al bang voor. Nog afgezien van de extra investeringen in beveiliging.

aMUSEd

Quote from: ChrisV on September 29, 2007, 19:08:13
Ik was er gisteren voor een luistersessie en wilde dit even melden op dit forum.
Even offtopic: wat heb je beluisterd?

ChrisV

De accuphase DP 500. Ik wilde eens kennis maken met Accuphase, vooral omdat dit merk meer in de laid back hoek zit. Beluisterd tezamen met een accuphase versterker en B&W luidpsprekers. Drie keer warm dus zou je kunnen zeggen.

Het klonk allemaal wat te laid back naar mijn smaak. De DP 500 kan echter wel een hele mooie match zijn met mijn veel koelere apparatuur (Cayin 599, PMC FB1+). IK hoorde een behoorlijke lading details en een mooi coherent plaatje. Het is beslist geen aandachtstrekker, maar misschien daarom wel een interessante speler.

Ik ben benieuwd in hoeverre oudere modellen afwijken van deze (prijzige) DP 500. Accuphase komt in ieder geval op mijn lijstje te staan om later weer serieus naar te gaan kijken.

aMUSEd

Quote from: ChrisV on September 30, 2007, 19:02:22
De accuphase DP 500.
Mooie spelers.. inderdaad wat laid back. Ik dacht dat je juist meer actie wilde.
We pm-en anders wel ;)

bles

#17
Zullen wel weer van die ..... :wacko: zijn zonder hersens   :ph34r:  Worden meestal snel gepakt , de AVRO heeft weekelijks een programma over dit soort stumperds  ;D 

marz01

pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude