Hoofdtelefoon

Started by mel, September 28, 2007, 18:57:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mel

Hallo,

Ik ben nu ongeveer een 5 tal jaren in bezit van een HT set, en om eerlijk te zijn ben ik altijd redelijk gematigd enthousiast geweest wat betreft de kwaliteit van mijn set. De set kostte toen alles bij elkaar ( 5 luidsprekers en de versterker ) +/- 1000 euro.
Onlangs was ik bij een vriend ( een muziekfreak - opera ) en die liet me een stuk van 'de gladiator ' zien met een hoofdtelefoon. Nu is het wel zo dat die hoofdtelefoon en versterker alleen al rond de 1500 euro heeft gekost . Wat ik hoorde was voor mij ' nog nooit gehoord ' :o
Het was dan  ' maar ' stereo ' maar elk detail in geluid hoorde ik alsof ik er zelf bij was. Het was alsof ik deze film voor de eerste keer hoorde :)
Zijn er nog mensen ( filmfreaks )met ervaringen met een hoofdtelefoon ??
Ik denk maar zo: als ik mijn hele HT set wil verbeteren zal ik de versterker EN de 5 luidsprekers moeten aanpassen en als ik overschakel op een hoofdtelefoon moet ik maar enkel een degelijke hoofdtelefoon aanschaffen , wat mijns inziens toch goedkoper zal zijn.

Bedankt voor de reactie

mvg
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

garmtz

Wat mij betreft geeft filmkijken met een hoofdtelefoon toch geen echte filmervaring, hoe goed het geluid ook is... Het wordt al wel IETS beter met gebruk van Dolby HeadPhone of de Dolby Digital-achtige oplossingen van AKG en Sony.