Pioneer PDP-436XDE i.c.m. DVR-550HX-S recorder en Digitenne

Started by jjvdb, September 27, 2007, 23:27:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jjvdb

Hallo allemaal,

Ik ben al ruim 2 jaar een tevreden eigenaar van een Pioneer 436XDE. Ik kijk op deze TV via DVB-T (conax CI-module met KPN smartcard).

Nu wil ik graag een Pioneer DVD/HDD recorder kopen om de TV programma's mee op te nemen. Nu is deze recorder ook voorzien van een DVB-T tuner omdat ik natuurlijk wel naar een ander kanaal wil kunnen kijken terwijl het ene kanaal wordt opgenomen. Maar hoe sluit ik zo iets aan?

Moet ik een tweede smartcard (en CI-module en KPN-antenne) in de recorder stoppen, of kan ik vanaf de TV gewoon doorlinken naar de DVD/HDD recoder? (of andersom).

En betekent dat dan dat ik zenders moet zappen via de DVR-550HX-S of kan ik dat gewoon via de TV blijven doen? Ik heb werkelijk geen idee hoe zo iets aangesloten moet worden. Een alternatief is natuurlijk om gewoon de door KPN geleverde Thomson decoder te gebruiken, maar de Pioneer oplossing leek me een leuk alternatief, maar roept veel vragen op zoals u ziet. :)

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

John

Charlemagne

Je zult een tweede smartcard moeten aanschaffen; dat kan voor een luttel bedrag en zonder extra abonnementskosten via de Primafoonwinkel. Je moet wel iets van bewijs van lidmaatschap van digitenne meenemen. Daarnaast heb je wel weer een Conax-CI nodig, tenzij je alleen van de free-to-air zenders wilt opnemen. De antenne van digitenne kun je doorlussen; het is dus niet nodig een tweede antenne aan te schaffen. Vervolgens gebruik je dan de tuner van de dvr om te zappen naar de programma's die je wilt opnemen. Programmeren kan waarschijnlijk via de epg van de dvr. Succes!
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■