Nieuw HT Paar vragen mbt in-wall speakers B&W

Gestart door CI, september 27, 2007, 11:48:34

Vorige topic - Volgende topic

CI

Eindelijk gaat het ervan komen, een mooie HT set-up.
Ben dus ook maar gelijk member geworden van dit forum.
En gelijk een heleboel vragen.

In onze woonkamer zal ik bij de LCD TV een voorzetwand plaatsen die de LCD omsluit en waarin de twee front en center speaker in worden weggewerkt.

Ik denk hierbij aan B&W in-wall (heb deze gehoord en was onder de indruk).
Met name te maken met mijn vrouw die grote fronts afschuwelijk vind.

2* LCR7
CWM Cinema
Surround 2* M1
Subwoofer PV1

Aangesloten op Rotel 1058

Nu heb ik een paar vragen.

- Is dit de juiste combinatie (evt. ivm budget zou ik nog voor iets goedkopere variant van LCR7 en Cinema willen gaan) (Hoorde iets over Cinema6, maar kan niets vinden)

- Moet ik wel of niet de gesloten Back Boxen bij de LCR en CWM Cinema gebruiken.
  Lees hier veel verschillend commentaar op. Vind ze tevens vrij duur 225 p stk voor LCR en 120 voor Cinema. Zijn er ook alternatieven als bv. zelf box omheen maken van bepaalde inhoud of isolatie.??

- Welke materialen kan ik best gebruiken voor voorzetwand. Constructie en platen?
  En hoe bevestig ik eea aan wanden en plafon (zwevend ophangen) ivm contactgeluid?

- Hoewel ik behoorlijk fan ben van geluid van B&W twijfel ik nog wel over de Receiver.
  Wat vinden jullie een wellicht iets goedkopere en betere variant die deze speakers goed kan aansturen?

Alvast mijn dank,

Wouter

Robbo

Back boxen bij inwalls zijn meestal bedoelt om in de standaard (houten) frames welke bij gipsconstructies gebruikt worden, de plaatsing voor te bereiden.  Na het stuken hoe kun je dan zonder problemen er pasklaar in plaatsen.  Makkelijk voor de aannemer dus.

Dus niet noodzakelijk wel makkelijk.

Waar je bij de meeste (misschien wel alle) B&W inwalls rekening mee moet houden is dat ze ook bijvoorkeur ong. 15 liter volume per speaker nodig hebben.  Je kunt op de B&W website voor elk type de handleiding downloaden,  hier staat dit en veel meer ook beschreven.

CI

Dank voor je reactie Robbo.

Echter de back boxen van B&W zijn voor zover ik begreep iets anders dan box ter voorbereiding op bevestiging. Dit noemt B&W de Pre-Mount Kit en die zijn aanzienelijk goedkoper.

De Back Box is vergelijkbaar met kist van normale staande luidspreker. Alleen hoor ik op verschillende sites hier hele wisselende verhalen over.
De 1 zegt alleen nuttig voor isolatie naar ruimte aan andere kant vd muur. Ander zegt duidelijk pos. verschil en weer andere zeggen dat het het geluid niet ten goede komt. ?????

Zelfs twee B&W mensen op een show spraken elkaar tegen. Maar beiden hadden bij navraag geen in-wall in hun eigen huis.  ;)

Groet,

Wouter

XiPHiAS

Ben ook bezig met de installatie van mijn in-wall B&W speakers...

Ik heb de CWM650 en de CWM Cinema gekocht. Wij gaan voor elke speaker een kist maken in multiplex met een inhoud van een grote 17L daarbij ga ik ook nog dempingsmateriaal plaatsen dewelke normaal de kist virtueel 30% vergroot. Volgens de manual van B&W spelen de speakers het best in een opening met een inhoud van minstens 15l.

Hoeveel mag dit eigenlijk afwijken en welk effect heeft een grotere behuizing op het resultaat van de speaker? Kan deze ook te groot zijn?

Ik ben wel van mening dat een kistje achter de speakers een veel beter resultaat zal geven dan gewoon de speakers in te bouwen in een gewoon "gat". Echter ben ik zeer benieuwd omdat ik de speakers nog nooit heb horen spelen. Ik had voordien wel de 600 (fronts) en LCR600 staan.

Wat betreft de blackboxen en de pre mount kan ik hetvolgende vertellen :

blackbox
Is een klaargemaakte kist om in je muur in te werken, deze is zeer smal en lang en is uit metaal (goed geluid uit een metalen behuizing??? trillingen???) Deze zijn zeer duur en enkel verkrijgbaar voor de topmodellen, voor mijn speakers bestond er geen. Enkel vanaf de CWM800 of hoger.

pre mount kit
Is een frame met flappen waarmee je een gat netjes kan afwerken, en door die flappen mooi kan inplakken in de plaaster van je muren
Kost ongeveer 27€ per stuk en is totaal overbodig als je een kistje maakt voor je speaker. Enkel interessant als je de speakers plaatst in een gat in de muur en wil inplakken (plaasteren).

Ik zal asap een thread openen over mijn mini HT projectje. In vergelijk met veel mensen hier met mini cinemazaal stelt het allemaal niet veel voor. 46" LED TV en mijn B&W speakertjes. Nu sparen voor mijn B&W rears te kopen en in het plafond in te bouwen...

VIP

Ik kan niks anders zeggen dan dat het mooi spul blijft om je aan bezig te houden ^^
het uiteindelijke resultaat zal kwa geluid in iedergeval goed zijn.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

XiPHiAS

Citaat van: VIP op augustus 19, 2009, 17:39:35
Ik kan niks anders zeggen dan dat het mooi spul blijft om je aan bezig te houden ^^
het uiteindelijke resultaat zal kwa geluid in iedergeval goed zijn.
Ja, maar het blijft toch afwachten.

Zeker bij ons met de self-made kistjes en hopen op geen trillingen...