Ontslag vergoeding UPDATE !!!!! Pagina 2

Started by H B, September 26, 2007, 20:09:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

#25
Als je geld kan krijgen meteen pakken nu het nog kan. :)
Als je vrijwillig gaat krijg je trouwens helemaal niets.

Ik heb enige praktijk ervaring omdat ik pas een hoop collega's vrijwillig en onvrijwillig heb zien vertrekken.
Mijn bedrijf was alleen wat slimmer, die hadden met de vakbond geregeld dat werk belangrijker was dan geld. Gevolg : eea buro ingehuurd die zoveel mogelijk personeel moest dumpen bij andere bedrijven al was het maar met een (half)jaar contract zonder enige toekomst. Als je daarna op straat kwam te staan was je al je opgebouwde jaren kwijt ;)

Weigeren van enigzins gelijkwaardig werk mocht je niet en je best doen om niet te worden aangenomen, kon je bij de kantonrechter duur komen te staan.
Weigering = door je eigen schuld werkeloos = geen geld en geen uitkering.

Dus als je een beetje kan wegkomen met een leuk bedrag meteen doen want het kabinet heeft ook hele leuke plannen. Maar hou er rekening mee dat het bedrijf vaak ook liever niets, dan iets betaald.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kingpin

Quote from: ajbalmere on September 26, 2007, 22:02:31
Ach, in mijn geval is het goed gekomen..... in 1x laten uitbetalen en netjes m'n plicht gedaan (belasting betaald)......

En na een paar maanden weer een goede job met een gelijkwaardig salaris......  :)

Same here  ;D

Meer dan 10 jaar bij een baas met leuk salaris totdat de tent dicht ging.
Om dikke rompslomp te voorkomen, gewoon ontslagvergoeding uitlaten betalen en belasting gelijk verrekenen (of gewoon opgeven bij de aangifte).

Ik zou na 17 jaar wel een ontslagvergoeding willen innen  ;D Kun je niet wat regelen met die nieuwe baas wanneer je daar kan beginnen?
Het kan ook zijn dat je daar bij je nieuwe baas er binnen 3 maand weer uit bent  :o ... geen baan ... geen ontslagvergieding van 17 jaar werk !
Geloof me dit gebeurd, heb het 2 jaar geleden meegemaakt bij iemand van mijn huidige werk, deze persoon werkte daar meer dan 20 jaar als afdelingshoofd waarbij de afdeling gesloten werd en hij direkt bij iemand anders kon beginnen ... met het gevolg dat ze hem daar na 2 maand niet meer nodig hadden ... das zuur  :o
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

RamonPhilippo

Ten eerste, pm Jan Kees ff.
Ten tweede, ga niet in op allerlei aanbiedingen. (mogelijke misbruik van bevoegdheid ex art. 3:13 van de zijde van je werkgever).
Gee iig aan dat je je beschikbaar stelt voor werk (passend). Dan behoud je je loonaanspraak.
Ga iig niet vrijwillig weg, zonder eerst een advocaat te hebben gesproken.

Kortom, snel handelen is geboden.

(Ben net begonnen aan verdieping sociaal.arbeidsrecht ;-)


jankees

Hoor ik daar mijn naam vallen? ;D

HB, je hebt PM.

Jan-Kees

H B

Jan-Kees je hebt PM terug
Sorry voor de late reactie.

H B

#30
Hallo,

Hier een update van wat er nu gaat gebeuren.
Vandaag heeft de algemeen directeur bekend gemaakt welke reorganisatie er plaats gaat vinden.
Het komt er op neer dat ze van 50 arbeidsplaatsen nu willen inkrimpen naar 25 plaatsen
Diverse functies komen te vervallen en er komen al dan niet andere functies voor in de plaats.
Op die functies kun je solliciteren maar het is dan de vraag of je geaccepteerd word.
Zoals in mijn eerste bericht te lezen is had ik mij toch al voorgenomen om niet in deze verandering mee te gaan,dat was op vrijwillige basis en dat blijft het ook.
Ik ga dus de baan bij het andere bedrijf accepteren en nu komt het mooiste van het hele gebeuren omdat ze op zeer korte termijn willen inkrimpen krijg ik de volledige ontslag vergoeding (kantonrechter formule zonder correctie )+ 2 bruto maandsalarissen mee als dank voor de bewezen diensten.
Neemt niet weg dat het voor mij een enorm emotioneel besluit is 17 al dan niet plezierige jaren gaat je niet in de koude kleren zitten.
Er is al overleg geweest over de opzeg termijn en die is nul dagen, als ik dus morgen naar de bedrijfsleider ga en kenbaar maak dat ik een nieuwe baan kan accepteren word met wederzijds goedvinden het arbeidscontract ontbonden en kan ik dus beginnen bij mijn nieuwe werkgever.
Dit is dus een ontwikkeling die ik totaal niet overzien had en het gaat me ook allemaal veel te snel.
Ik ga nu beginnen aan een nieuw hoofdstuk en het zal enige tijd nodig hebben om mijn draai weer te vinden.
Iedereen bedankt voor de reacties en alle goede raad en Jan-Kees ook bedankt voor het telefonisch onderhoud.

Groeten,

HB

Raphie

Feli zullen we dan maar zeggen? 17 jaar zonder correctie is toch een lekkere som geld!
JBL PRX Power!

Nahpets

Gefeliciteerd met je ontslag  ;D

Zorg je er wel voor dat alles op papier staat vóór dat je je ontslag aanbiedt? Een werkgever in geldnood maakt soms rare sprongen.

Enno  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Erik

Lijkt me inderdaad heel gek om na 17 jaar ineens naar een ander bedrijf over te stappen. het is toch bijna de helft van de tijd die je moet werken in NL.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

H B

#35
Quote from: Enno on October 11, 2007, 19:53:04
Gefeliciteerd met je ontslag  ;D

Zorg je er wel voor dat alles op papier staat vóór dat je je ontslag aanbiedt? Een werkgever in geldnood maakt soms rare sprongen.

Enno  :)

Het is een gezond bedrijf met 3 BV.'s waarvan een BV. een zorgen kindje is en dat is helaas de BV. waar ik nu nog werkzaam ben.
Dit heeft puur te maken met het feit dat er geproduceerd word in lage lonen landen (Tjechie Indoneschie) en ze willen of kunnen deze last niet meer dragen (gedwongen door de aandeelhouders).

Ghosty J

ik krijg een beetje genoeg van de aandeelhouders van tegenwoordig, ze willen alleen maar op korte termijn denken!

succes lijkt mij best wel raar om na zo lange tijd een andere baan te moeten zoeken !
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Nahpets

Quote from: H B on October 11, 2007, 20:22:08
Het is een gezond bedrijf met 3 BV.'s waarvan een BV. een zorgen kindje is en dat is helaas de BV. waar ik nu nog werkzaam ben.
Dit heeft puur te maken met het feit dat er geproduceerd word in lage lonen landen (Tjechie Indoneschie) en ze willen of kunnen deze last niet meer dragen (gedwongen door de aandeelhouders).

Het is diezelfde BV (cq aandeelhouders) die een groep loyale werknemers (want 17-jarig dienstverband, en je bent vast niet de enige) de laan uit stuurt. Ze nemen dus wel meer 'rare' beslissingen. Gewoon zakelijk blijven, alles op papier zetten, daarna pas opzeggen.

Enno  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

harrytasker

Quote from: Erik on October 11, 2007, 20:13:10
Lijkt me inderdaad heel gek om na 17 jaar ineens naar een ander bedrijf over te stappen. het is toch bijna de helft van de tijd die je moet werken in NL.

Mmm ik weet niet wat voor baan jij hebt, maar 17 jaar is toch echt niet de helft van je loopbaan, of je moet een  wel erg goede baan hebben...grin
5150 time!

tiptop

Ik zeg hierbij:

Rot voor de huidige baan :'(

Gefeliciteerd met je nieuwe baan :)
(gelukkig toch dat de mogelijkheid er is ;) )

En we zullen je vast en zeker veel gaan zien in de topics "wat is je laatste stereo en HT aanwinst"  ;D ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.