Onze vijf jaar oude JVC breedbeeld nu helemaal naar de kl***n? :-\

Started by Pieter-Jan, September 25, 2007, 11:31:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pieter-Jan

Beste,

Gisteren viel het me voor de eerste keer echt op, maar misschien is het al een eindje zo.
De donkere tinten van mijn goede oude CRT (pas 4 jaar oud) zijn groen getint.
Het is echt sterk aanwezig en eens je er begint op te letten, blijf je je er aan ergeren.

En aangezien bij CRT zwart het ontbreken van licht is  ;D is het echte zwart dus wel nog zwart en begint het pas bij de grijstinten.
M.a.w. het hele beeld heeft er last van, maar op 1 of andere manier is het minder zichtbaar in heldere beelden. (maar het is er ook als je er begint op te letten.)

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
(en of dat een dure reparatie wordt?  ::) )

Grtz,

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

mack

Je beeldbuis is kaduk.
Dit zelf ook gehad met net een jaar oude phillips.(een gifgroene kleur over de gehele beeldbuis)
Gelukig is dit gewoon onder garantie gemaakt.

Pieter-Jan

Ai, dat klinkt niet goed >:(
En de tv is al een tijdje buiten garantie ...
De beeldbuis lijkt me het duurste van de TV   :(
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

jowi

Quote from: mack on September 25, 2007, 11:44:04
Je beeldbuis is kaduk.
Is wat prematuur deze bewering...

Kan ook gewoon zijn, zeker omdat het je nu pas opvalt, dat de kleuren een beetje verlopen. Kwestie van (laten) calibreren.

mack

Quote from: jowi on September 25, 2007, 12:14:03
Is wat prematuur deze bewering...


Laten we het hopen.
Maar als van de een op de andere dag echt duidelijk zichtbaar is.

jowi

Ja het is natuurlijk een beetje afhankelijk van hoe en wanneer het optrad, als het van de een op de andere dag alles totaal groen is, dan is er iets niet in orde ;) als je er achterkomt dat het zwart eigenlijk groenig lijkt en het is je nooit eerder opgevallen denk ik eerder aan een verloop van kleuren , of wellicht was het altijd al zo maar is het nooit opgevallen.

Pieter-Jan

Tijdens het zappen valt ook op dat het zwart echt groenig is.
Het is natuurlijk niet groen groen, maar het is niet ook maar een schijntje groen. Heeeeeeeeeeel duidelijk zichtbaar.

Eigenlijk was het mijn vrouw over een dag of twee al opgevallen dat een hele film groen leek :(

Het kan misschien wel een verlopen van kleuren zijn, maar dan zijn ze toch een heel pak verlopen ...

Zo erg heb ik alleen nog maar gezien bij kapotte referentiemonitors :(
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

De laatste dagen is het probleem duidelijk geevolueerd.
Hoewel het nu al een dag of twee stabiel is, is het groen duidelijk nog meer aanwezig en nu ook duidelijk zichtbaar in de helderdere tinten :(

Na het bekijken van een aantal referentieDVD's, ben ik er van overtuigd dat het probleem niet geleidelijk gekomen is, maar vrij plots moet gebeurd zijn.
Dan lijkt het verlopen van de kleuren me toch iets dat over een veel langere tijd gebeurt?
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

PjotrrrNL


Melbury

Zijn er ook nog horizontale lijntjes te zien?
Dat was bij mijn (Philips) het geval.
Korte tijd later was het afgelopen. (beeldbuis)

Pieter-Jan

Quote from: PjotrrrNL on October  1, 2007, 20:47:46
Tijd voor een mooie plasma aan de muur... ;D

Was eigenlijk de bedoeling om daar wat langer voor te sparen ;)
Om 1 of andere reden heb ik (zoals nog sommige anderen hier) een vrij dure smaak  >:(
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

Quote from: Melbury on October  1, 2007, 21:16:09
Zijn er ook nog horizontale lijntjes te zien?
Dat was bij mijn (Philips) het geval.
Korte tijd later was het afgelopen. (beeldbuis)

Horizontale lijntjes heb ik nog niet gezien ... Het is vrij egaal.
Gisteren heeft men vrouw ook een soort ovaal achtige verkleuring van het groen gezien (nog niet zelf gezien)

Hoe langer ik er moet naar kijken, hoe meer het stoort (vooral in iets meer duistere fragmenten)  ::)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

PjotrrrNL

Quote from: Pieter-Jan on October  7, 2007, 16:54:10
Was eigenlijk de bedoeling om daar wat langer voor te sparen ;)
Om 1 of andere reden heb ik (zoals nog sommige anderen hier) een vrij dure smaak  >:(

Ach, nu even een 37PV70 voor 1000 euro halen en deze dan later in de slaapkamer of zo zetten als het geld voor een mooie Pio bijeen gespaard is kan natuurlijk ook....

Pieter-Jan

Quote from: PjotrrrNL on October  7, 2007, 16:59:48
Ach, nu even een 37PV70 voor 1000 euro halen en deze dan later in de slaapkamer of zo zetten als het geld voor een mooie Pio bijeen gespaard is kan natuurlijk ook....

Of een 42PV70  ;)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

PjotrrrNL


Pieter-Jan

Ja, zo zou het mettertijd ook ongeveer moeten worden  :D
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Tinus_

Rebuilding my HT

Pieter-Jan

Deze morgen in de auto telefoon van mijn vrouwtje gekregen dan onze televisie het waarschijnlijk helemaal begeven heeft :(
De statusled (aan uit) weet niet goed te kiezen tussen rood en groen en het beeld van de TV is helemaal rood. Er is bijna niets meer in te zien :(

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en kunnen aanwijzen of het misschien een elektronicaprobleem is ...

Of is het zoals hierboven vermeld het definitieve einde van onze beeldbuis ... :(

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

johnhifi

Quote from: Pieter-Jan on October  7, 2007, 16:56:15

Hoe langer ik er moet naar kijken, hoe meer het stoort (vooral in iets meer duistere fragmenten)  ::)

En toch keek je er nog een jaar naar? Damn... dat had ik niet uitgehouden.  ;D
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Pieter-Jan

Soms heeft een mens niet direct het geld om meteen een mooie plasma te kopen ... of zijn er gewoon andere dingen die prioriteit hebben ... ;)

Maar goed ... Nu er alleen nog rood is en geen beeld, zal ik dus een andere oplossing moeten vinden:

hetzij reparatie?
hetzij een tussenoplossing (mijn klein 14" sonytvtje uit mijn montageset)
hetzij voorlopig niets, want er zijn andere prioriteiten dan een nieuwe TV kopen.
hetzij al mijn princiepes aan de kant zetten en toch een mooie plasma kopen ...

Moeilijke keuze ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

PjotrrrNL

Een nieuwe plasma is vanaf 700 euro in de aanbieding te vinden en voor 150 euro koop je een hele mooie CRT tweedehands...

marz01

Je kan altijd een monteur laten kijken naar je kast en dan weet je voor ongeveer 50 euro wat er nu echt aan de hand is.

Persoonlijk had ik dat bakbeest allang de deur uitgegooid en een lekker plat schermpje aan de muur gehangen. (volgende tv maar met 5 jaar garantie nemen ;))
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

johnhifi

Ik zou ook gewoon een nieuwe 2de hands CRT kopen, dan heb je voor 150 zoals al eerder gezegd een hele mooie die best nog een paar jaartjes mee kan.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

ajbeefde

Quote from: Pieter-Jan on October  7, 2007, 16:54:10
Om 1 of andere reden heb ik (zoals nog sommige anderen hier) een vrij dure smaak  >:(

Waarom zit je dan nu met een JVC die niet in orde is, dan had je nu toch zeker b.v. met een b&o gezeten.....  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Pieter-Jan

De JVC staat nu bij de zaak waar ik em gekocht heb voor controle, maar daar vrezen ze ook voor de beeldbuis ...

@ajbalmere: Ja idd, alhoewel dat ook geen garantie is natuurlijk want die krengen gaan ook kapot en bovendien zijn b&o en Loewe (toen en nu) naar mijn mening zwaar overpriced.
                 Maar eigenlijk had ik toen ook gewoon de centen niet voor een nog duurdere TV ;) (en nu ook niet ... very bad timing)

Net gehoord dat mijn ouders ook nog een 70 cm breedsmoel op de zolder staan hebben, waar dan ook wel iets aan scheelt, maar die een vervanging zou kunnen zijn tot er wat anders komt ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V