credit card kwijt/gestolen

Started by opicron, September 21, 2007, 12:43:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Grample

#25
Interessant verhaal.

Als ik hier in Nederland in gewone winkel wat koop met CC dan hoef ik geen pin code (heb ik wel) p te geven net als bij bankpas ? Alleen ID laten zien ?

Dat is toch al jaren niet meer zo ?

DVDGuy

Quote from: Grample on November 30, 2007, 02:30:59
Interessant verhaal.

Als ik hier in Nederland in gewone winkel wat koop met CC dan hoef ik geen pin code (heb ik wel) p te geven net als bij bankpas ? Alleen ID laten zien ?

Dat is toch al jaren niet meer zo ?

Ik betaal wekelijks met meerdere creditcards, maar behalve in Frankrijk en Italië heb ik nog nergens mijn pincode hoeve gebruiken.

Héél af en toe kom je ergens nog tegen dat je een papaieren slip moet tekenen, maar over het algemeen wordt de kaart door een pinapparaat gehaald en teken je alleen de (kassa)bon.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Grample

Quote from: DVDGuy on November 30, 2007, 09:05:06
Ik betaal wekelijks met meerdere creditcards, maar behalve in Frankrijk en Italië heb ik nog nergens mijn pincode hoeve gebruiken.

Héél af en toe kom je ergens nog tegen dat je een papaieren slip moet tekenen, maar over het algemeen wordt de kaart door een pinapparaat gehaald en teken je alleen de (kassa)bon.

Bedankt voor je antwoord. Heb dat nooit geweten, of in iedere geval dat het nog steeds zo gaat. Enige wat de dief nodig is, is dus je CC en beetje handtekening na-apen.

Ik bewaar mijn CC sowieso niet in mijn portemonnee aangezien ik hem alleen voor internet aankopen gebruik.

GH

Dat het redelijk eenvoudig is om te betalen met een gestolen CC mag toch niet echt meer een verrassing zijn.... gelukkig nemen de cc maatschappijen dan normaliter de schade voor hun rekening.
Maar wat je steeds meer zal zien is dat het gebruik van de chip (EMV) met pincode zal toenemen, zelfs de komende jaren bij betalingen met je europas.

Dan zijn we eindelijk van die achterhaalde magneetstip af die ook zo eenvoudig te kopieren is. Bedrijven die dan nog transacties uitvoeren zonder de chip met pincode te gebruiken draaien dan zelf op voor eventuele fraude.