Welke 50"-52" Full HD TV kiezen?

Started by Fico, September 21, 2007, 01:23:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bartsimpson

Quote from: Fico on September 21, 2007, 14:25:01
Altijd welkom Ramius, dat weet je ;)
En bij mij net hetzelfde... Als je nu zondag komt is er taart en koffie (en mss wel BBQ want het wordt goei weer) want mijn vrouw verjaart...  ;D
Pioneer PDP-508XD - Pioneer PDP-434HDE - Pioneer VSX-D814 - TMA Compact 10 speakers - OrigenAE MCE PC with 8600GTS via HDMI - Sony HDR-HC3E - Telenet Digibox - Pronto AB

bartsimpson

Quote from: Fico on September 21, 2007, 14:28:30

Plasma is (voorlopig) nog niet afgeschreven  ;D ;D >:D

FiCo, pas op met zo'n quote's daar kan je later nog spijt van krijgen...  ;D
Pioneer PDP-508XD - Pioneer PDP-434HDE - Pioneer VSX-D814 - TMA Compact 10 speakers - OrigenAE MCE PC with 8600GTS via HDMI - Sony HDR-HC3E - Telenet Digibox - Pronto AB

Fico

Quote from: bartsimpson on September 21, 2007, 14:34:04
FiCo, pas op met zo'n quote's daar kan je later nog spijt van krijgen...  ;D

LOL  ;D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Fico

#28
Quote from: Randal on September 21, 2007, 14:21:51
=> Wetende dat er blijkbaar nog een betere klasse (X-versie) boven zit, of deze moet van goud zijn...   :D

Edit: Het is nog waar ook:  ;D  ;D

pale gold

Die TV moet goed verkopen in Saudi Arabië of Dubai. Daar houden ze wel van dat soort zaken ;D

Ik vind de W3000 eerlijk gezegd toch wel mooier dan de X3000  :-\
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

westham

QuotePlasma
- Samsung PS50P96       €2699 - €3029  contrast 10.000:1
- Panasonic TH-50PZ70   €2319 - €2579  contrast 10.000:1
- Hitachi P50XR01          €3499              contrast ??

Welke zouden jullie kiezen?


ben echt benieuwd hoe die samsung ps50p96 is, schijnt veel plasma voor weinig geld te zijn.
deze tv is trouwens al goedkoper te krijgen dan 2699.- euro .

Fico

Quote from: westham on September 21, 2007, 14:48:39
ben echt benieuwd hoe die samsung ps50p96 is, schijnt veel plasma voor weinig geld te zijn.
deze tv is trouwens al goedkoper te krijgen dan 2699.- euro .

Oh ja :)
Aan welke prijs heb jij die dan al gezien? En waar?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Vincent

Hi,

Ik zet op dit moment mijn pijlen op de samsung.. Ik vemoed dat deze toch nog een stukje boven de Pana
gaat. Hoop alleen dat deze wel degelijk genoeg is want dat wil nog wel eens verschillen bij Samsung.

Mvg

vincent

Ramius

Quote from: bartsimpson on September 21, 2007, 14:32:49
En bij mij net hetzelfde... Als je nu zondag komt is er taart en koffie (en mss wel BBQ want het wordt goei weer) want mijn vrouw verjaart...  ;D

Oh weer feest  8)  En wat heb je voor je vrouw gekocht   ???   Ik weet het  ;D   Een PDP-LX608D voor op haar slaapkamer  >:D >:D >:D

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Fico

Quote from: Vincent on September 21, 2007, 14:57:55
Ik zet op dit moment mijn pijlen op de samsung.. Ik vemoed dat deze toch nog een stukje boven de Pana
gaat. Hoop alleen dat deze wel degelijk genoeg is want dat wil nog wel eens verschillen bij Samsung.

Als ze de Sharp willen kloppen wat betreft beeldkwaliteit hoop ik voor de mensen Samsung dat ze heel erg hun best hebben gedaan, want de huidige M87 modellen konden in mijn ogen niet tippen aan de huidige Sharp XD1 modellen  ;D

Maar als ik de review van hdtvtest.co.uk mag geloven zou Samsung inderdaad sterk verbeterd zijn sinds de lancering van de F86 modellen. De F96 zou dus nog beter moeten zijn, ben eens benieuwd  ::)

Wel een beetje spijtig dat die LE52F96 nog relatief duur is t.o.v. de Toshiba en de Sharp (€3700 vs €2400/€2800) :-\
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

bartsimpson

Quote from: Ramius on September 21, 2007, 15:09:22
Oh weer feest  8)  En wat heb je voor je vrouw gekocht   ???   Ik weet het  ;D   Een PDP-LX608D voor op haar slaapkamer  >:D >:D >:D



Ik had het graag gewild maar dat kan ik FiCo niet aandoen, ik heb nu al een recentere Pioneer dan de zijne, na 3 jaar wachten...  >:D
En een grotere TV op de slaapkamer dan in de woonkamer? Denk dat ik die 508XD volgend jaar voor haar verjaardag dan maar op de slaapkamer zal zetten en dan ineens een LX609 of zo...

Sorry FiCo! Het is niet mijn idee geweest!  ;D
Pioneer PDP-508XD - Pioneer PDP-434HDE - Pioneer VSX-D814 - TMA Compact 10 speakers - OrigenAE MCE PC with 8600GTS via HDMI - Sony HDR-HC3E - Telenet Digibox - Pronto AB

Randal

Quote from: Fico on September 21, 2007, 15:12:15
Als ze de Sharp willen kloppen wat betreft beeldkwaliteit hoop ik voor de mensen Samsung dat ze heel erg hun best hebben gedaan, want de huidige M87 modellen konden in mijn ogen niet tippen aan de huidige Sharp XD1 modellen  ;D

Maar als ik de review van hdtvtest.co.uk mag geloven zou Samsung inderdaad sterk verbeterd zijn sinds de lancering van de F86 modellen. De F96 zou dus nog beter moeten zijn, ben eens benieuwd  ::)

Wel een beetje spijtig dat die LE52F96 nog relatief duur is t.o.v. de Toshiba en de Sharp (€3700 vs €2400/€2800) :-\
Heeft Vincent het niet over de Plasma, aangezien hij een vergelijk met de Pana maakt ? ;)

Fico

Quote from: bartsimpson on September 21, 2007, 15:14:18
Ik had het graag gewild maar dat kan ik FiCo niet aandoen, ik heb nu al een recentere Pioneer dan de zijne, na 3 jaar wachten...  >:D
En een grotere TV op de slaapkamer dan in de woonkamer? Denk dat ik die 508XD volgend jaar voor haar verjaardag dan maar op de slaapkamer zal zetten en dan ineens een LX609 of zo...

Sorry FiCo! Het is niet mijn idee geweest!  ;D

Ik dacht het niet...bartsimpson zijn vrouw vind de nieuwe PDP-508XD namelijk nu al te groot en vond de PDP-434 HDE "leuker" om naar te kijken, hahaha   >:D >:D >:D

Op de slaapkamer staat er trouwens een LCD TV   :o  :o  :o ;D >:D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Fico

Quote from: Randal on September 21, 2007, 15:20:24
Heeft Vincent het niet over de Plasma, aangezien hij een vergelijk met de Pana maakt ? ;)

Geen idee? Vincent?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Ramius

#38
Quote from: Fico on September 21, 2007, 15:23:06
Op de slaapkamer staat er trouwens een LCD TV   :o  :o  :o ;D >:D

Voor de intermenselijke relaties is het misschien beter zo met die LCD want met zo'n mooie Pioneer heb je daar echt geen tijd meer voor  :-X ;)
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

bartsimpson

Quote from: Ramius on September 21, 2007, 15:37:47
Voor de intermenselijke relatiesis het misschien beter zo met die LCD want met zo'n mooie Pioneer heb je daar echt geen tijd meer voor  :-X ;)
Daar ben ik het volledig met je eens...
Heb nog een 42" Philips plasma op zolder staan maar zet die bewust niet in de slaapkamer, anders valt er niks meer te beleven als je begrijpt wat ik bedoel...  >:D
Pioneer PDP-508XD - Pioneer PDP-434HDE - Pioneer VSX-D814 - TMA Compact 10 speakers - OrigenAE MCE PC with 8600GTS via HDMI - Sony HDR-HC3E - Telenet Digibox - Pronto AB

Vincent

Ik had het inderdaad over de plasmavarianten.

Wat ik zo heb gehoord van mijn collega's die het scherm wel hebben gezien (deF96) is die voor een lcd waanzinnig mooi maar
zijn de kuro's nog steeds een betere keus. Qua 3d beleving en kleurreproductie en motion handling.


Hoeksel

Grappig, vrijwel mijn lijstje (@ TS). Plasma heb ik persoonlijk afgeschreven, ja de Pioneers zijn mooi maar veel te duur. Burn in blijft gewoon een vervelend iets, LCD heeft wat mij betreft nauwelijks meer de nadelen van "vroeger". De Toshiba ken ik niet, maar ik zet denk ik in op de Sharp en de Samsung LCD. Dit is omdat ze vrijwel alles aan boord hebben wat je nodig hebt, en ze prijstechnisch hoogstwaarschijnlijk interessanter zijn dan Sony. Het is nog even wachten op de eerste reakties van mensen die deze schermen echt in aktie hebben gezien. Ik hou deze in de gaten!

Bengbeng

#42
Quote from: Vincent on September 21, 2007, 16:22:15
Ik had het inderdaad over de plasmavarianten.

Wat ik zo heb gehoord van mijn collega's die het scherm wel hebben gezien (deF96) is die voor een lcd waanzinnig mooi maar
zijn de kuro's nog steeds een betere keus. Qua 3d beleving en kleurreproductie en motion handling.



Je noemt hier precies de 3 zaken op waar LCD inderdaad altijd op achterliep in het verleden, alsof ze
worden opgenoemd uit "vooroordelen". Ik mis alleen nog blacklevels/blackleveldetail in het rijtje.  ;)

Als ik de review van de Samsung 40F86 op HDTVtest.co.uk echter moet geloven zijn deze zwakke LCD eigenschappen inmiddels
aardig weggepoetst. De motion handling bijvoorbeeld was "more than acceptable" in directe A/B vergelijking met een Pioneer 508.

Vandaag of morgen wordt het echt tijd om eens "onbevangen en zonder vooroordelen" naar de nieuwste LCD's te gaan kijken, want
ik begin het vermoeden te krijgen dat sommigen dingen zien op basis van vooroordelen (en uit "fanboyschap").  :D En daarnaast, om iedere keer te moeten lezen dat een BMW van 60.000 euro (Pioneer Kuro) beter is dan een Opel Astra van 25.000 euro (Samsung) begint
eentonig te worden, want het zou wel érg raar zijn als de Opel Astra beter zou zijn, toch?  :)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Maximus_Aurelius

Quote from: bartsimpson on September 21, 2007, 13:52:38
Maximus,
Ik wilde gewoon de reactie uitlokken van FiCo, ik ken hem ondertussen al wel heel goed, ook IRL...
En dus weet ik ook wat hij wil... Heb al meerdere aankopen met hem gedaan, en nar heel veel schermen gaan kijken en vergelijken... En de conclusie is altijd dat de Pio (zeker nu met de LX) altijd het beste er uit komt in zijn segment.
Natuurlijk zijn de andere merken ook goed en knap, smaken verschillen nu eenmaal? Je zal mij nooit een Sharp horen afbreken, maar ik val nu eenmaal voor de monitor look van Pioneer.
Ik had dus blijkbaar inderdaad (veel) meer smileys moeten gebruiken om het cynische er van te laten zien... Maar iemand op zijn paard zetten is altijd leuker bij iemand die er heel gevoelig aan is. En er zijn blijkbaar meerdere...

Uiteindelijk, een forum is er dan ook om je gedacht te zeggen, ik denk niet dat ik hier ergens gezegd heb dat alle merken slecht zijn behalve Pioneer? Want dat zal je mij dus ook niet horen zeggen hoor...

Is toch mooi opgelost ;D , dat jij Fico persoonlijk kent dat wist ik niet en haalde ik ook niet uit jouw reactie.
Nu weet ik het wel ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Vincent

QuoteThrow in a black-level performance that's best-in-class (as long as we're talking about LCDs without wandering into local-dimming LED territory),

op LCD gebied dus op dit moment de leider .. maar als ik het goed begrijp dus niet vergelijkbaar met de Kuro's

koffieleut

Is zo'n nieuwe Sony X3500 niks voor hem?

Fico

Quote from: koffieleut on September 21, 2007, 18:00:21
Is zo'n nieuwe Sony X3500 niks voor hem?

Bedoel je de Sony KDL-52X3500?

Die vinden wij niet zo mooi als de 52W3000 en bovendien ook veel te duur in vergelijking met Sharp en Toshiba  :-\

Zoals het er nu naar uitziet lijkt me de Sharp of de Toshiba de beste keuze, tenzij de Samsung Full HD plasma ons kan bekoren of de 52F96 iets betaalbaarder wordt. Zal bij gelegenheid mijn licht nog eens opsteken bij hdvtest.co.uk en areadvd.de. Die testen regelmatig zulke schermen ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

#47
Quote from: Fico on September 21, 2007, 14:54:52
Oh ja :)
Aan welke prijs heb jij die dan al gezien? En waar?

http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B133287/cid/15009/Samsung_PS_50_P_96_FD/

Op voorraad ook nog eens.  ;)


Btw, Fico, ik zou ook nog eens goed testen met je vader of hij uberhaupt verschil ziet
in details/beeldscherpte tussen een full-HD toestel en bijv. een HD-ready Kuro, met 1080p Blu-Ray materiaal.
Ik kan me namelijk voorstellen, dat als je een dagje ouder wordt (ik neem aan dat je vader geen 36 meer is  :) ), je
mogelijk niet eens het verschil meer ziet (ook niet met een bril) vanaf laten we zeggen 2,5 meter afstand.

En in dát geval, zou een 5080XD van ~3200 euro misschien wel eens de beste keus kunnen zijn.  ;)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

#48
Quote from: Bengbeng on September 22, 2007, 01:45:56
Btw, Fico, ik zou ook nog eens goed testen met je vader of hij uberhaupt verschil ziet
in details/beeldscherpte tussen een full-HD toestel en bijv. een HD-ready Kuro, met 1080p Blu-Ray materiaal.
Ik kan me namelijk voorstellen, dat als je een dagje ouder wordt (ik neem aan dat je vader geen 36 meer is  :) ), je
mogelijk niet eens het verschil meer ziet (ook niet met een bril) vanaf laten we zeggen 2,5 meter afstand.

En in dát geval, zou een 5080XD van ~3200 euro misschien wel eens de beste keus kunnen zijn.  ;)

Hehe, alhoewel hij geen 36 meer is en een bil draagt, zijn we er allebei van overtuigd dat je wel degelijk het verschil kan zien op een 52" scherm met Blu-ray en WMV-HD 1080p vanop een kijkafstand van 3 meter.

De vereiste voor een 1080p scherm is trouwens niet alleen omwille van de hogere resolutie, maar ook om dubbele scaling te voorkomen en om 1:1 pixelmapping @ 50 Hz mogelijk te maken. Zoals ik al eerder in mijn openingspost had geschreven zal dit scherm uitsluitend gebruikt worden in combinatie met een XP Media Center PC die voorzien is van een GeForce 7600GT kaart die alles in 1080p50 naar het scherm zal uitsturen.

Een PDP-5080XA is in zijn geval niet zo interessant omdat ik vind dat de Kuro schermen niet echt 100% geschikt zijn voor woonkamers met veel daglicht waar vooral overdag naar TV gekeken wordt. Ook zijn de aansluitingsmogelijkheden en de resolutie van de PDP-5080XA niet ideaal voor HTPC gebruik. De HDMI PC Mode ondersteunt uitsluitend 60 Hz in "dot-by-dot" mode en in HDMI Video mode moet er 2x verschaald worden omdat je de HTPC niet in 1360x768p@50 Hz kan zetten. Je valt dan terug op de standaard HDTV resolutie van 720p50 met 4% overscan. DVD's en TV worden dan zowel door de HTPC als de TV als volgt verschaald:

720x576@50Hz (DVD/TV) -> 1280x720@50Hz (720p50 HDTV) -> 1365x768@50Hz (native panelresolutie)

Met een Full HD display heb je dus niet alleen de hogere resolutie, maar kan je alles in 1 keer door de HTPC laten scalen en naar het scherm sturen zoals op een computermonitor maar dan in 50 Hz  ;) 8)

720x576@50Hz (DVD/TV) -> 1920x1080@50Hz (native panelresolutie)

Oh ja, nog iets, zijn budget is eigenlijk niet €3700, maar slechts €2500  ;D
Ik had dat bewust verhoogd om de F96-series ook nog een kans te geven omdat deze nog €3.699 kost ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

#49
Quote from: Fico on September 22, 2007, 08:36:26
Oh ja, nog iets, zijn budget is eigenlijk niet €3700, maar slechts €2500  ;D
Ik had dat bewust verhoogd om de F96-series ook nog een kans te geven omdat deze nog €3.699 kost ;)

Inmiddels 3486,- bij dezelfde zaak waar ik de link van de 50P96 naar gaf.  ;)

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox