TV, Internet en Telefoon in Amstelveen

Started by BuSpu, September 20, 2007, 21:10:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BuSpu

Wij gaan binnenkort verhuizen naar Amstelveen en moeten dus TV, internet en telefoon opnieuw regelen. We zitten nu kwa telefoon bij de KPN zo'n belbasis-achtig abonnement. TV gewoon analoog via UPC en internet via de KPN/XS4all. Nu ik aan het rondkijken ben kom ik er wel achter dat dit al met al een redelijk dure oplossing is, aan de andere kant: Nooit gezeur, het werkt altijd en normale facturen.
In Amstelveen is geen UPC dus moeten we naar Casema. Die biedt naast gewone TV ook internet en bellen via de kabel. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor erg veel slechte berichten over de administratie en klantvriendelijkheid bij Casema (ook over UPC trouwens maar ik heb nog geen ruzie met ze gehad maar betaal wel lekker via acceptgiro om incassogezeur te voorkomen). Wat ik zou kunnen doen is alleen standaard TV via Casema maar wat dan met internet en telefoon. Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met bellen via ADSL? Dit biedt bv Tiscali aan. Je hebt dan geen KPN abonnement meer nodig, zij huren die lijn, en je krijgt snel internet en bellen via ADSL voor aantrekkelijke prijzen.
Al met al de bomen en het bos. Bovendien hebben we ook nog een Apple en (hoe is het mogelijk) sommige aanbieders doen daar moeilijk over.
Heeft iemand goeie ideeen??

Alvast bedankt, BuSpu  ;)

svmnb

#1
Quote from: BuSpu on September 20, 2007, 21:10:09
Ik hoor erg veel slechte berichten over de administratie en klantvriendelijkheid bij Casema
Alvast bedankt, BuSpu  ;)

Casema is het schoolvoorbeeld van slechte klantenservice. Afspraken worden niet nagekomen en (talrijke) fouten van hun kant zijn in beginsel altijd de schuld van de klant. Pas als je met bergen bewijsmateriaal komt en dreigt met juridische stappen, zullen ze in actie komen en dan nog in hun eigen tijd. Dit bedrijf is rampzalig qua administratie en de financiële afhandeling is een ware nachtmerrie. Helpdeskmedewerkers zijn doorgaans nitwits die snel van je af willen door van alles toe te zeggen en nooit de intentie hebben om na te komen.

Een monopolie (Utrecht is Casema territorium) is altijd slecht voor de klant en Casema maakt er een sport van om klanten te naaien. Ik hoop dat de fusie met Mutikabel dit zooitje ongeregeld eens goed wakker schudt.

Zo'n alles in één pakket heb ik ook overwogen, maar van mijn leven niet bij Casema. Ik betaal ook het volle pond voor adsl via xs4all en heb ook een belbasis abo bij KPN. Ik vind het best zo. Zo lang ik er geen erge pijn van in mijn portemonnee krijg, laat ik het zo.

Klik hier voor mijn topic omtrent ervaringen met Casema.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53622.0
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

donaldk

Als je nog een back-up hebt voor voice, bijvoorbeeld een mobieltje, dan kun je gerust Tiscali nemen denk ik. Heb zelf alleen de internetlijn van ze genome. En die doet het gewoon. Tiscali schijnt bellen redelijk op orde te hebben. Orange of Alice zijn het laagst geprijst.

BuSpu

Quote from: svmnb on September 21, 2007, 20:31:14
Zo'n alles in één pakket heb ik ook overwogen, maar van mijn leven niet bij Casema. Ik betaal ook het volle pond voor adsl via xs4all en heb ook een belbasis abo bij KPN. Ik vind het best zo. Zo lang ik er geen erge pijn van in mijn portemonnee krijg, laat ik het zo.

Klik hier voor mijn topic omtrent ervaringen met Casema.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53622.0

Grappig dat je dezelfde constructie hebt als ik, XS4all en KPN.
Die verhalen van jou (en andere) over Casema liegen er niet om zeg. Toch zal ik minimaal voor Radio en TV van Casema gebruik moeten maken of is digitenne ondertussen een alternatief?

donaldk


koffieleut

Digitenne is leuk op een kleine televisie. Maar doordat de bitrate van Digitenne zo laag is zie je op grote toestellen alleen maar vegen en blokken in je beeld bij bewegingen.
Casema daarentegen geeft veel Nederlandse kanalen in hoge bitrate door.
Nog een groot voordeel is dat je niet vast zit aan zon verplichte mediabox van UPC.
Ben je van plan HDTV te gaan kijken en op te gaan nemen, kijk dan even analoog todat de Scientific-Atlanta HDTV-PVR uitkomt.
Heb je gelijk alles wat je wilt.
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2007/05/scientific_atlanta_hdtv_p.shtml

svmnb

Quote from: BuSpu on September 21, 2007, 23:17:29
Grappig dat je dezelfde constructie hebt als ik, XS4all en KPN.
Die verhalen van jou (en andere) over Casema liegen er niet om zeg. Toch zal ik minimaal voor Radio en TV van Casema gebruik moeten maken of is digitenne ondertussen een alternatief?

Ik heb ook nog steeds het digitale Casema pakket, maar verder hoef ik niks van ze af te nemen. Zo lang het nu goed gaat, hou ik DTV van Casema. De eerstvolgende keer dat ze de mist in gaan, kijk ik wel naar alternatieven van kpn.
Als je toch aan Casema gebonden bent, neem dan meteen digitaal. Het abo kost evenveel en de kwaliteit is stukken beter. Ik heb er zelf een Humax iPVR-9200C twintuner harddiskrecorder op aangesloten. De tip van koffieleut omtrent die HDTV-PVR lijkt mij wat overkill. De paar HD kanalen die worden aangeboden, herhalen alles 80 keer en de programmering is niet bepaald boeiend.

Digitenne heb ik ook voor een kleine lcd in de slaapkamer. Voor een kleine tv is het redelijk te doen, maar voor algemeen gebruik is het echt niks.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::