Sony videoscope voor weinig

Started by eclipse, September 19, 2007, 21:40:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

eclipse

Quote from: astrobart on September 20, 2007, 20:33:36
tis gelukt zie ik ;D

ik deed de code zo intypen ipv op het icoon te drukken, vreemd dat dat niet werkt trouwens
zo staat het nog wel in de FAQ

donaldk

Quote from: BarcoCRT on September 19, 2007, 22:27:15
Projector heeft een composiet videoaansluiting uitgevoerd dmv een BNC connector. Elke dvdspeler heeft een composietuitgang die in 999 van de 1000 gevallen uitgevoerd is als een tulpaansluiting. Verloopkabeltje of stekker en klaar is kees.

Benieuwd welke hedendaagse digitale projector over 20 jaar nog werkt........

10+ jaar terug nog eens een betamax gekocht met bnc output. Kwaliteit was niet echt goed van deze (versleten) machine, maar toch, grappig. Staat hier nu al jaren stof te happen.

donaldk

Quote from: BarcoCRT on September 19, 2007, 22:27:15
Benieuwd welke hedendaagse digitale projector over 20 jaar nog werkt........

De eerste DLPs van 10 jaar terug doen het vaak ook nog. Kom ook nog wel LCDs tegen die het na 10 jaar nog doen.

spotmatic

Even wat moeite doen voor de topicstarter :D







BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

#29
Ik word hier zo hebberig van (ondanks dat de glasplaat ontbreekt). Ben wel enigzins nostalgisch ingesteld (zie avatar;-)).

Maar de man met de bus wil nog niet meewerken, grr.

Dus kan helaas niet toezeggen dat ik hem kom halen.

Spot is het bosje al uit aan het komen, ze waren nogal rauw, zo direct van de kweker?

spotmatic

#30
Quote from: donaldk on September 20, 2007, 20:49:00
Ik word hier zo hebberig van (ondanks dat de glasplaat ontbreekt). Ben wel enigzins nostalgisch ingesteld (zie avatar;-)).

Zo'n Advent zie ik ook wel zitten. Lekker retro!

Quote
Spot is het bosje al uit aan het komen, ze waren nogal rauw, zo direct van de kweker?

Yep, ze zijn lekker opgefleurd! Bedankt namens mijn eega!   :)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

En het moet een genot zijn geweest om de kleine het papier er af te zien scheuren om zo snel mogelijk bij het reepie te komen.

De bloemetjes zullen het vast wel volhouden totdat de grote bloemenhulde losbarst;-).

astrobart

gaan we het nu ineens over plantjes hebben ;D

donaldk


astrobart

ja die spot is een leuke vent, maar hij moest een paar biertjes lusten he ;D

donaldk

Oh, drinkt ie net als ik helemaal geen bier...

eclipse

Quote from: donaldk on September 20, 2007, 20:49:00
Ik word hier zo hebberig van (ondanks dat de glasplaat ontbreekt). Ben wel enigzins nostalgisch ingesteld (zie avatar;-)).

Maar de man met de bus wil nog niet meewerken, grr.

Dus kan helaas niet toezeggen dat ik hem kom halen.

Spot is het bosje al uit aan het komen, ze waren nogal rauw, zo direct van de kweker?

Ik denk niet dat hier een glasplaat op moet zitten, de zwarte bovenkant is een soort leer motief.

Ik bewaar hem wel even voor je, ik heb hem zelf trouwens in de kofferbak vervoerd, past net

Jeroen V

Quote from: donaldk on September 20, 2007, 20:49:00
Maar de man met de bus wil nog niet meewerken, grr.

Waar woon je? Als je in de buurt van Amsterdam woont, dan wil ik hem wel voor je ophalen. Ik ben morgen in Rotterdam, dus als Eclipse zou kunnen zou ik hem eventueel op kunnen halen...

eclipse

Quote from: Jeroen V on September 20, 2007, 22:01:15
Waar woon je? Als je in de buurt van Amsterdam woont, dan wil ik hem wel voor je ophalen. Ik ben morgen in Rotterdam, dus als Eclipse zou kunnen zou ik hem eventueel op kunnen halen...

Wat zijn we toch goed voor elkaar hier op het forum, toevallig ben ik morgen thuis en Jeroen weet de weg al.


Ziet er trouwens leuk uit die plasma op je pc met dat dashboard

astrobart

Quote from: donaldk on September 20, 2007, 21:18:28
Oh, drinkt ie net als ik helemaal geen bier...
weet ik niet, zomaar een gokje

donaldk

Woon inderdaad vlak onder Amsterdam. Oei wat zullen ze opkijken als er opeens nog een beamer bijkomt.

De glasplaat ligt er op met vier pootjes. De plaat ligt er waarschijnlijk dus los op, met een a twee centimeter ruimte tussen plaat en projector. Zo'n losse plaat raakt veelal kwijt of gaat kapot. De KP 522x serie modellen die ik heb gezien op Marktplaats enzovoorts hadden op een na dan ook geen plaat meer. De ene plaat was beschadigd.

De Grundig heeft wel een vaste plaat. Helaas was die ene in Lelystad een tijdje terug opeens van MP verdwenen. Zal wel voor meer zijn weggegaan dan de gebruikelijke e-bay prijs van 1 tot 25 euro (houd ik mezelf voor, anders is het helemaal zonde;-)).

donaldk

Hoi Jeroen,

ik heb je net een pm-etje gestuurd met adres en google maps link, zodat je kunt zien of het niet te veel uit je route ligt.

Nou in de gezocht sectie nog een berichtje zetten. Gezocht Sony, of Advent, high-gain hard-shell curved screen liefst de grotere varianten, dus 72", 80" of 100", voor weinig ;D.

Jeroen V

Quote from: donaldk on September 20, 2007, 23:42:43
ik heb je net een pm-etje gestuurd met adres en google maps link, zodat je kunt zien of het niet te veel uit je route ligt.

Ik heb Eclipse net een PM gestuurd, dus dat komt wel goed.... Ik laat het je wel weten.....

donaldk

#43
Quote from: spotmatic on September 20, 2007, 20:52:01
Zo'n Advent zie ik ook wel zitten. Lekker retro!

Inderdaad een stijlicoon.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45224.msg856321#msg856321

Maar jij bent zo verwend dat je toch een 9"-er wilt hebben. Dat je aan de ESCP moet.


spotmatic

#44
Quote from: donaldk on September 21, 2007, 00:05:14
Inderdaad een stijlicoon.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45224.msg856321#msg856321

Maar jij bent zo verwend dat je toch een 9"-er wilt hebben. Dat je aan de ESCP moet.



Dat lijkt me weer een stap te ver (mocht ik ooit zo'n ding vinden). Maar een Kloss/Advent Videobeam is altijd leuk en past ook nog wel in een modern interieur!
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

#45
Jeroen is net weg van de meet and greet. De projector was onverwacht licht. En staat dus netjes in de schuur. Naast de dozen met BD 600 onderdelen.

En waarschijnlijk is er weer een zieltje gewonnen voor de crt speeltjes. Die mooie donkere zolder is er gewoon voor gemaakt!

Ik kon alleen een verlengsnoer vinden met een stopcontact, dus kon niet meer dan een testpatroontje tonen op de sony 1001. Maar het gaf toch een indruk van het geringe lawaai dat een wat modernere digitale crt projector maakt.

En het bv600s chassis wat ik heb staan geeft een aardige indruk van de omvang van een 720P beamer zoals een bd500 of sony 1270, dus Jeroen weet nu wat hij zich eventueel op de hals haalt.

Eclipse, de lenzen zien er noch opvallend helder en krasvrij uit, zeker voor een machine waarvan de lensdoppen ontbreken, dus er zal vast nog een redelijk beeldje uit te halen zijn.

Jeroen en Eclipse bedankt! En ik zal binnenkort eens wat plaatjes posten. De camera is nu nog op vakantie, maar anders gebruik ik mijn mobieltje wel.

donaldk

Ik heb net een dvd speler aangesloten op de bnc video en rca audio input aan de voorzijde, maar ik blijf alleen maar het testpatroon op de buizen zien. Wie weet hoe ik gewoon video op de buizen krijg?

Ook komt er alleen maar ruis uit het speakertje.

De twaalf voorkeuze toetsen zijn natuurlijk voor de tuner, maar ook de twee voorkeuzetoetsen met een * eronder in plaats van 1 t/m 12, lijken geen effect te hebben op de signaalkeuze.

donaldk

Oh nog even een plaatje van AVS van de kleinere broer de 5220 (voor een 52" scherm), hier zie je namelijk heel duidelijk de smoked glassplate.


donaldk

Ik zie net dat het zilveren plaatje achterop toch een klepje is, ik kreeg er geen vinger achter, dus nog maar eens kijken.

donaldk

En ik heb er dus een eerste beeld en geluid uit gekregen. Stuk piepschuim plaat ervoor gehouden en tada een niet geconvergeerd beeld.