Knocked Up

Started by Xstream, September 19, 2007, 02:52:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

Verenigde Staten
Komedie / Romantiek
129 minuten

geregisseerd door Judd Apatow
met Katherine Heigl, Seth Rogen en Leslie Mann

Alison Scott is een veelbelovende jonge presentatrice in de entertainment industie. Haar leven komt totaal op de kop te staan wanneer een onverwachte zwangerschap volgt na een nacht met een man die ze amper kent. Toch wil ze de vrijgevochten man een kans geven. De man krijgt het erg benauwd en staat zelf ook voor een moeilijke keuze: Alison steunen en zijn huidige lifestyle vaarwel zeggen of er vandoor gaan.

----

Van de regisseur van de zeer goed ontvangen The 40 Year Old Virgin, Judd Apatow, komt nu z'n tweede film, Knocked up! De style is weer herkenbaar en ook zijn er veel herkenbare gezichten in de cast. Met name Seth Rogen, die ook een rol in 40 year old virgin had, lijkt met deze film z'n grote doorbraak te maken. Hij vertolkt de hoofdrol en doet dit met veel flair. Hij heeft iets grappigs over zich heen hangen en dat is precies wat je nodig hebt in dit genre. Het type "grote, vriendelijke en soms wat domme knuffel beer" zegmaar. Ik vond 40 year old virgin al een zeer aangename verrassing en ook deze mag er weer wezen.
Wat ik zo mooi vind aan de manier van hoe Judd Apatow z'n films maakt is dat het wel comedy is, maar hij niet vergeet de personages en het verhaal voldoende details mee te geven zodat het ook nog enig draagvlak heeft. Enerzijds ordinair, maar het toch weten te mixen met typische situaties uit het dagelijks leven, waardoor het niet ordinair overkomt en de juiste balans behoud tussen grappig en flauw.
Kortom, weer een geslaagde feel good film van deze man. En gezien z'n nog kort staat van dienst kunnen we alleen maar blij zijn met het vooruitzicht dat er meer van dit soort films van zijn hand zullen komen, want voor mij persoonlijke zijn leuke feel good films altijd welkom!

7.5/10

http://www.imdb.com/title/tt0478311/
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub