Is jouw DVD speler regio vrij ?

Started by J.A.F._Doorhof, March 14, 2003, 11:29:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Is jouw speler regiovrij ?

Ja, natuurlijk
205 (51.9%)
Ja, maar gebruik het nooit
40 (10.1%)
Nee, moet nog wel
92 (23.3%)
Nee, zie er geen nut van.
58 (14.7%)

Total Members Voted: 356

J.A.F._Doorhof

Mischien intressant, juist omdat mensen met een RCE free DVD speler wel eens als freaks worden afgeschilderd  ;), vandaar de stemming/poll.

Voor mij geldt dat een DVD speler ALLEEN maar intressant als hij regiovrij is.

Waarom ?:
* Ik wil juist altijd de engelse ondertitels lezen, NL vertalingen verzanden vaak en grappen worden niet goed vertaald.
* Ik ben gek op goedkope DVD's en Oosterse cinema, dus R3 moet afgespeeld worden, tevens kosten de DVD's daar gemiddeld € 8,00 (met verzenden), welke hier € 22,00 kosten.
* Ik wil graag de goede versies hebben, dus de SE's en de goede transfers, vaak is R1 daarin superieur.

Maar de grootste reden:
De PAL 4% speedup, als je dit eenmaal gehoord hebt dan is daar niet echt meer mee te leven.

Dus voor mij zonder twijfel en ten allen tijden een regiovrije speler, en voor jullie ??

Kom op freaks  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

Reden:
* Kosten... R1 dvd's zijn goedkoper.
* Flexibel... niemand schrijft me zo voor welke versie ik wil
  kopen, zodat ik de beste kan kopen.

Qua ondertiteling boeit het niet zo, met engelse is het wel makkelijk, maar dan moet het niet de ondertiteling voor doven en slechthorenden zijn (gladiator r1 heeft dat).

PM

Yep is wel gemakkelijk dat je alles af kan spelen en je kan eens wat goedkopere/betere dvdtjes uit het buitenland halen...
Groeten, Peter

Grindtegel

Ik heb ook vrijwel alleen maar R1 dvd's.

Goedkoper, sneller, uitgebreidere extra's

En ook ik hou wel van Oosterse cinema (R3), die hier belachelijk duur zijn in verhouding tot China
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

patrick_vdb

Mijn speler is wel regiovrij maar nog niet RCE-vrij (op moment dat ik een RCE beveiligde disc in de verzameling heb/krijg laat ik dit zeker ook doen).

Reden voor het regiovrij hebben is zoals hierboven al genoemd (vaak goedkoper, vroegere release, vrijheid in waar je dvd's aan te schaffen) maar ook de betere kwaliteit van de R1 dvd's bv spelen een rol.

Een RCE vrije dvd speler is dus zeker niet iets voor "freaks" (expres tussen haakjes want eigenlijk zijn we het wel ;D ) maar ook de bewuste consument kan zijn/haar voordeel ermee halen.

Mvrgr

Patrick

Spacebass

Weet iemand een RCE beveiligde DVD ??

Verder zijn de redenen hierboven al een keer genoemd...

Ik heb nu al een hoop nieuwe dvd's bekeken en heb hem regiovrij staan.. Ik ben echter nog nooit een dvd tegen gekomen waarbij hij ging klagen...

patrick_vdb

Quote from: Spacebass on March 14, 2003, 13:28:16
Weet iemand een RCE beveiligde DVD ??

Ik heb een tijdje geleden een link gepost naar een lijst met bekende RCE dvd's, zal eens kijken  of ik de link nog vind.

Maar ook hier geldt, ik heb er nog geen in m'n verzameling.

Mvrgr

Patrick

Selmar_Cleef

Ik heb mijn speler vorige week regiovrij laten maken door JVB.
Redenen
- niet beperkt tot maar 1 regio
- nu ik meer voor Anime ga is Amerika veel gunstiger dan hier zowel qua prijs als releases.
- aantal Regio 1 films zijn (nog) niet te krijgen op Regio 2

patrick_vdb

Gevonden :D

Kijk hier of hier voor een lijst met RCE dvd's. Bij de laatste kun je je trouwens aanmelden voor een update-lijst :)

Mvrgr

Patrick

Spacebass

Je bent goed!!!

Nou laat ik er ook geen hebben uit het lijstje..
Is idd mij al eerder opgevallen. Toen ik mijn Yamaha s796 liet ombouwen speelde hij Patriot gewoon af, tot de stomme verbazing van de meneer die hem omgebouwd had.

B. Kuiper

Mijn eerste Pioneer 343 regiovrij en rceproof laten maken hardware matig. En mijn 2e speler een Denon 1600 die weg kwam bij Frank D. met ITC mods was al regiovrij en RCE proof.

Belangrijkste reden, de release schema's en sinds kort mijn projectie ambities.

Bas
"Always a little further"

Grindtegel

mmm, Final Fantasy is dacht ik ook met rce beveiligd maar die staat er niet bij.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

patrick_vdb

Quote from: Grindtegel on March 14, 2003, 14:02:54
mmm, Final Fantasy is dacht ik ook met rce beveiligd maar die staat er niet bij.

Jawel hoor, in de eerste link wordt íe vermeld, disc I is RCE beveiligt.

Mvrgr

Patrick

Grindtegel

ik heb alleen de tweede link gekeken  :P
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

patrick_vdb

 ;D LOL, altijd even verder kijken als je neus lang is ;D

Mvrgr

Patrick

Roland

#15
Nog niet regiovrij ... moet even bij iemand op bezoek met een pronto  ::)

Vooral omdat r1 vaak beter is dan r2.

[edit]Hihi, ben de eerste met 'nee, .... '  ;D

Scarp

Quote from: Spacebass on March 14, 2003, 13:28:16
Weet iemand een RCE beveiligde DVD ??

Verder zijn de redenen hierboven al een keer genoemd...

Ik heb nu al een hoop nieuwe dvd's bekeken en heb hem regiovrij staan.. Ik ben echter nog nooit een dvd tegen gekomen waarbij hij ging klagen...
Bij play.com staan alle rce beveiligde dvd's expliciet aangegeven.
Mijn speler kan ze gelukkig aan dus nooit zorgen :)

Spacebass

Ik zal er zo te zien ook geen last mee krijgen   ;)

PM

Mmmm.. toch wel een hoge score voor de eerste optie..
maar misschien komt dat omdat alleen de 'freaks' overdat op t forum kijken en de rest vanavond pas  ;)
Groeten, Peter

Selmar_Cleef

Bedenk net nog een voordeel van mijn regiovrije speler, ik kan de FBI (NVPI) warning skippen ;D

chendy

Hi there!

Dat is het 1e wat ik laat doen. Meestal zit dat ding nog zelfs in de doos, als ik ´m wegbreng. Vaak is dat dan onderweg terug van de aankoop. ;D

Mvg, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

MrPink

Mijn eerste dvd-speler was wel regiovrij (zo gekocht), maar niet RCE-vrij. Gelukkig was er een maniertje om daar toch omheen te komen. Mijn huidige speler is voor aankoop door Frank RCE-vrij gemaakt. :)

Voornaamste regio's zijn natuurlijk 1 en 2.

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Waarom geven de mensen die geen nut invullen geen commentaar ?
Ben wel benieuwd namelijk.

(zelfs mijn ouders hebben een regiovrije speler, anders kunnen ze niets van mij lenen  ;D).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chendy

Hi Frank!

Zijn er dan überhaupt nog mensen die alléén R2 kijken..? :P
Mijn 1e DVD die ik in den beginne kocht kwam vanuit de $tates: The Matrix R1. Ik had toen nog niet eens een DVD-player. Sindsdien heb ik eigenlijk al mijn players regio-vrij gekocht of laten maken. Ik heb nog 2 el-cheapo players voor op het werk en zelfs die zijn regio/RCE-free. En mijn oude Pio DV-525 (die nu bij mijn ouders staat) natuurlijk ook. Verder is iedereen in mijn kennisenkring voorzien van regio-vrije players. Anders kunnen ze idd niks van mij en mijn broer lenen. Bijkomend nadeel: je bent steeds op zoek naar je favoriete titles, want die zijn constant uitgeleend. ;D

Mvg, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

RubenP

Ik ben er dus één die alleen R2 DVD's heeft.  ::)

Er is een hack om m'n speler regiovrij te maken, maar het heeft (tot nu toe) geen nut.

Er valt niet zoveel over te zeggen.
Ik koop m'n dvd's bij play of in de winkel.
Tot nu toe heb ik geen reden gehad om R1 te kopen.
Bij play is R2 net zo duur als R1 (of goedkoper).
Voor mij is dat de belangrijkste reden om voor R2 te kiezen.

Binnen mijn vriendenkring zijn er ook alleen R2 films

Als iemand dus een leuke aanbiedingen weet houd ik me aanbevolen (R1 mag dus ook).  ;D

Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub