Het klokje van de Samsung DCB-P850R digitale decoder/hdd recorder.

Started by Arieson, September 17, 2007, 20:47:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arieson

Beste forumers,

Heeft iemand van de bezitters van een Samsung DCB-P850R digitale kabelontvanger/hardeschijf recorder een idee hoe de klok in te in te stellen is? De tijd loopt nu 9 minuten voor op de werkelijke tijd. Dat is uiterst irritant bij het opnemen. Ik heb al een paar keer het slot van een uitzending gemist ondanks de ingestelde extra opnametijd van 15 minuten.

Ik kan er nergens in de handleiding iets over vinden en ook niet in het instelmenu van het apparaat. Is de klok eigenlijk wel zelf in te stellen. Wordt deze niet aangestuurd via de kabel????

Ik heb de vraag ook al aan At Home en Samsung zelf gesteld, maar heb nu drie weken na dato nog steeds geen antwoord.  >:(

Arie

PjotrrrNL

Mogelijk wordt de tijd alleen bij de eerste boot gesynct met de kabel en draait de boel daarna op een interne klok.
Probeer eens de stekker er uit te trekken en dan een verse reboot....

Robbo

Nooit naar gekeken eigenlijk.   Als de klok automatisch gesteld wordt, is dat meestal via Ned1.   Probeer eens een full reset / system reset.

Arieson

Quote from: PjotrrrNL on September 17, 2007, 21:42:23
Mogelijk wordt de tijd alleen bij de eerste boot gesynct met de kabel en draait de boel daarna op een interne klok.
Probeer eens de stekker er uit te trekken en dan een verse reboot....

Jongens bedankt!  :D

Soms kan de oplossing zo simpel zijn dat er niet eens aan gedacht wordt. De stekker uit het apparaat en de daarop volgende reboot hebben de klok weer op het rechte pad gebracht.

Soms voel ik me toch een beetje een sukkel.  :'( .



PjotrrrNL

De grootste sukkel is degene die de software heeft geschreven voor dit apparaat.
De klok eens per week gelijk zetten met de kabel (teletekst) had gewoon meegeprogrammeerd moeten worden...

Athome

De tijd wordt niet geregeld door een zender maar door de backbone van het kabelnetwerk. Het komt sporadisch voor dat er een decoder een onjuiste tijd weergeeft. De reden hierachter is niet duidelijk.