TIPS EN TRUCS (verbetering beeld en geluid)

Started by Snowmaster, September 13, 2007, 23:00:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snowmaster

#425
Quote from: solitaire on August  4, 2008, 18:14:59
Mensen zetten vaak nog hun net gekochte en met zorg uitgekozen speakers een halve meter van een achterwand, aan beide zijden van een kast, wegens WAF of anderszins, terwijl de optimale opstelling absoluut iets anders voorschrijft :(.

Ben je bij mij geweest.....? LOL  ;D ;D  

Center, sub, surround....alles staat goed.....behalve de fronts... :-[
De linkerspeaker staat 1,5 mtr "uit het lood" naast de kast.... :-X
Weet je hoe mijn stereobeeld daardoor kapot gaat  :'(   ?
Met HT trek je het nog wel enigszins recht, maar in stereo lukt dat niet.
Tsja.......die heilige kast mag niet verplaatst worden en eigenlijk heeft mijn vrouw nog wel gelijk ook  ;D (ik blijf wel verbouwen hoor....ssssst  ;) )
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

phmeijer

Quote from: snowmaster on August  4, 2008, 23:26:19
Was het de duurdere nieuwe Ixos?  Want ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig  :D.

Met de weergaveverschillen in HDMI heb ik precies dezelfde ervaring.
Het zijn volgens mij de grijswaardes die beter worden. Hierdoor krijgt ook kleur ietsje meer nadruk. Detail/scherpte neemt ook toe en het geheel krijgt meer diepte.

Het was de Ixos XHT458.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

bigbro

hallo,

Misschien al eerder aan de orde gekomen maar er is valt wel iemand die het weet. Ik zit momenteel naar NED1HD (1080i) te kijken. Het valt me op dat wanneer ik schakel van 'volledig' naar 'dot by dot' het beeld iets naar rechts (voor de kijkers links) wordt geschoven. Ook kan ik niet precies bepalen of dit nu beter beeld geeft of niet? Wie weet er meer?

Snowmaster

Quote from: bigbro on August 10, 2008, 11:45:22
hallo,

Misschien al eerder aan de orde gekomen maar er is valt wel iemand die het weet. Ik zit momenteel naar NED1HD (1080i) te kijken. Het valt me op dat wanneer ik schakel van 'volledig' naar 'dot by dot' het beeld iets naar rechts (voor de kijkers links) wordt geschoven. Ook kan ik niet precies bepalen of dit nu beter beeld geeft of niet? Wie weet er meer?

Als je het verschil niet ziet, is het ook niet moeilijk  ;).
Deze vraag kun je beter in het Nederland 1 HD topic stellen, dat is wel ingedut maar daar krijg je waarschijnlijk meer reactie. Zelf heb ik geen dot by dot  :'(  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raimond

#429
Quote from: bigbro on August 10, 2008, 11:45:22
hallo,

Misschien al eerder aan de orde gekomen maar er is valt wel iemand die het weet. Ik zit momenteel naar NED1HD (1080i) te kijken. Het valt me op dat wanneer ik schakel van 'volledig' naar 'dot by dot' het beeld iets naar rechts (voor de kijkers links) wordt geschoven. Ook kan ik niet precies bepalen of dit nu beter beeld geeft of niet? Wie weet er meer?

Dat kan inderdaad bij enkele blu rays is dat ook het geval,daar hbe je vaak ook een extra dunne  zwarte strook net naast het beeld,dus vertical langs de zijkant,je hebt geen overscan dus als het beeld niet helemaal in het midden op de schijf  is geplaatst dan zie je dat,hetzelfde metHD uitzendingen,

Hier valt echt niks aan te doen,dus of overschakelen op de vol beeld functie of op dot by dot mode zetten en moeten leven met het feit dat  het beeld niet in het midden zit.
Als je het verschil niet ziet,dan lekker op de oude stand zetten ;D.

Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

bigbro

Thanx, ik zit overigens ook nog wat te spelen met het zwartniveau aan of uit. Wat is jullie voorkeur?