Kan H.264.AC3.2.0.mkv film niet draaien op PowerDVD

Started by ScriptMania, September 12, 2007, 21:22:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ScriptMania

Probeer een HD DVD film af te spelen met Power DVD (extensie is .H.264.AC3.2.0.mkv)
Kan iemand mij vertellen of dit uberhaupt wel kan met Power DVD?
En zo ja, hoe dan?
En als dit niet gaat, welke player speelt ze dan wel in 1080p?

Groetjes Marty

Driven2Shine

Probeer eens de standaard Media Player van Windows of de Media player Classic (mijn persoonlijke favoriet).
Daarmee zal het wel gaan.
Ik heb het ook nooit werkend gekregen met powerdvd.

jowi

Een HD-DVD 'film' met extensie .MKV... jaja....  ;D

Ik denk dat je het begrip HD-DVD een beetje verward met 'HD'. Is een beetje als koeien en zoogdieren. Kijk, ALLE koeien zijn zoogdieren, maar niet alle zoogdieren zijn koeien ;D

Anyway, je hebt dus gewoon een H264 film in een mkv container. Heeft NIETS met HD-DVD te maken. Volgens mij kan PowerDVD geen .mkv afspelen, daar zul je een andere set codecs en spelers voor moeten hebben.

Raphie

#3
gewoon de extensie hernoemen naar avi, dan gaat het prima ;)
JBL PRX Power!

bvhnl

Quote from: ScriptMania on September 12, 2007, 21:22:10
Probeer een HD DVD film af te spelen met Power DVD (extensie is .H.264.AC3.2.0.mkv)
Kan iemand mij vertellen of dit uberhaupt wel kan met Power DVD?
En zo ja, hoe dan?
En als dit niet gaat, welke player speelt ze dan wel in 1080p?

Groetjes Marty

Je kan het afspelen door eerst het Mastroska filter te installeren: http://www.matroska.org/ daarmee kan directshow (ie. wat PowerDVD gebruikt om af te spelen) de .MKV bestanden lezen.
Daarna moet je de .MKV hernoemen naar .MP4, de enige reden daartoe is omdat PowerDVD de extensie .MKV niet wil kennen, de werking wordt niet anders.

Maar je kan ook gewoon Windows Media Player gebruiken of Media Center. Je gebruikt dan (onder water) nog steeds de decoders van Cyberlink (PowerDVD) dus prima kwaliteit. En ik vindt MediaPlayer/MediaCenter een stuk gebruikers vriendelijker dan PowerDVD.

Het bron materiaal hoeft niet perse 1080 te zijn, het kan ook 720 zijn. Je kan dat zien door het af te spelen in MediaPlayer en dat via File -> Eigenschappen te doen. Dan weet je het zeker.

Have fun.
Sony KDL-40W2000, Onkyo AV TX-DS787, Onkyo DVD S535
Quadral Ascent 850, 450, Base
Silverstone GD01-MXR + ASUS EN8600GT SILENT/HDCP
Wii / PS2

ScriptMania

Quote from: jowi on September 12, 2007, 22:00:41
Een HD-DVD 'film' met extensie .MKV... jaja....  ;D

Ik denk dat je het begrip HD-DVD een beetje verward met 'HD'. Is een beetje als koeien en zoogdieren. Kijk, ALLE koeien zijn zoogdieren, maar niet alle zoogdieren zijn koeien ;D

Anyway, je hebt dus gewoon een H264 film in een mkv container. Heeft NIETS met HD-DVD te maken. Volgens mij kan PowerDVD geen .mkv afspelen, daar zul je een andere set codecs en spelers voor moeten hebben.
Dat met die Matroska codecs had ik al geïnstalleerd en daarna speelde hij met (Zoom Player)
Maar wist niet zeker of deze het dan in 1080p afspeelde.
Heb dus file eigenschapen gedaan en daar gaf hij aan (1920x1088) dan zal het wel full hd zijn, ik zie alleen geen i of p
Ik zal dat dan  wel weten als het ik het afspeel (alles was losgekoppeld en kon het zo niet checken) dan geeft de tv het wel aan.
Aangezien ik niet alle  zoogdieren op een rijtje heb, vraag ik me nu af wat er dan allemaal voor extensies zijn voor full hd?
Dacht dat alleen blue ray en hd dvd de dragers waren die full hd aankonden vanwege de grote.
En welke players deze extensies gedraaid kunnen worden.
Zou fijn zijn als het allemaal op een player gedaan kon worden zoals powerdvd ( die draait gewoon goed )

Groetjes Marty

ScriptMania

Quote from: bvhnl on September 12, 2007, 23:05:46
Je kan het afspelen door eerst het Mastroska filter te installeren: http://www.matroska.org/ daarmee kan directshow (ie. wat PowerDVD gebruikt om af te spelen) de .MKV bestanden lezen.
Daarna moet je de .MKV hernoemen naar .MP4, de enige reden daartoe is omdat PowerDVD de extensie .MKV niet wil kennen, de werking wordt niet anders.

Maar je kan ook gewoon Windows Media Player gebruiken of Media Center. Je gebruikt dan (onder water) nog steeds de decoders van Cyberlink (PowerDVD) dus prima kwaliteit. En ik vindt MediaPlayer/MediaCenter een stuk gebruikers vriendelijker dan PowerDVD.

Het bron materiaal hoeft niet perse 1080 te zijn, het kan ook 720 zijn. Je kan dat zien door het af te spelen in MediaPlayer en dat via File -> Eigenschappen te doen. Dan weet je het zeker.

Have fun.
Als ik hem omnoem naar mp4 dan valt het geluid weg in power dvd (hoor het dan nog wel als ik zoom player gebruik) weet je daar ook een oplosing voor?

Micha2

Ik moet zeggen dat ik nu ook wel om ben naar de gewone mediaplayer. Ik heb een beetje zitten spelen met de k-lite codeckpack. En heb na veel probeersels nu echt alles aan de praat. Alle containers, pcm, dd, dts en weet ik veel wat. Zlefs het lipsynchroonhouden is nu gelukt. En dat alles binnen een pakket.

Het enigste wat ik nu niet voor elkaar krijg onder mediaplayer, of de classic of powerdvd (de laatste versie) is een bluray dvd. Hij herkend de bestandformaten niet of gaat niet voor het menu.
Mijn website is compleet vernieuwd: http://www.studio-immo.nl

ScriptMania

Quote from: Micha2 link=topic=64500.msg1009327#msg1009327quote author=Micha2 link=topic=64500.msg1009327#msg1009327 date=1189672463]
Ik moet zeggen dat ik nu ook wel om ben naar de gewone mediaplayer. Ik heb een beetje zitten spelen met de k-lite codeckpack. En heb na veel probeersels nu echt alles aan de praat. Alle containers, pcm, dd, dts en weet ik veel wat. Zlefs het lipsynchroonhouden is nu gelukt. En dat alles binnen een pakket.

Het enigste wat ik nu niet voor elkaar krijg onder mediaplayer, of de classic of powerdvd (de laatste versie) is een bluray dvd. Hij herkend de bestandformaten niet of gaat niet voor het menu.

Die blue ray kan ik afspelen door de file van de film te openen,dan op de file genaamd (bdmv) te klikken, daarna de file (stream) te openen.
Daar zie je dan een heleboel files met een cdtje erbij.
Als ik dan deze open doorer rechts op te klikken en dan openen met te kiezen, dan naar power dvd te gaan (C:/program files/poewer dvd en dan naar de power dvd exe te gaan en die dubbel aan te klikken.
Bij mij werkt hij dan, al voor jou ook wel zo werken, succes ermee.

Micha2

ja dat leek mij ook. Ik heb verschillende bestanden geopend in powerdvd (van de bluray map). Het enigste wat ik voor elkaar gekregen heb is de animatie van het menu. Maar de rest allemaal niet.

Maar misschien dat het gewoon wel een brakke versie is? Ik ga eens op zoek naar een nieuwe om te testen. Gaan we gewoon weer 30gb naar binnen hengelen  ;)
Mijn website is compleet vernieuwd: http://www.studio-immo.nl

Driven2Shine

Je moet niet de files openen maar de map bdmv vanuit powerdvd.

Open PowerDVD
Klik op het icoon select source (zit schuin onder de play knop)
Kies open movie file on harddisk drive.
Browse nu naar de map BDMV en openen maar.
Nu zal de hele Blu Ray afspelen.

Micha2

ja dat heb ik ook geprobeerd. open source (schijflocatie) en dan geeft powerdvd wel aan wat hij wel of niet kan openen (als de ok knop actief is). Alleen hiermee doet hij dus ook niks.

Maar zou het misschien ook aan dit kunnen liggen?
http://willy4it.web-log.nl/willy4it/2006/08/geen_hddvd_en_b.html
Mijn website is compleet vernieuwd: http://www.studio-immo.nl

Rielplayer

Quote from: Micha2 on September 13, 2007, 12:02:09
ja dat heb ik ook geprobeerd. open source (schijflocatie) en dan geeft powerdvd wel aan wat hij wel of niet kan openen (als de ok knop actief is). Alleen hiermee doet hij dus ook niks.

Maar zou het misschien ook aan dit kunnen liggen?
http://willy4it.web-log.nl/willy4it/2006/08/geen_hddvd_en_b.html

Gaat over Windows mp. Heeft helemaal niets met powerdvd van doen.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

PjotrrrNL

#14
Quote from: [SV] on September 13, 2007, 11:57:34
Je moet niet de files openen maar de map bdmv vanuit powerdvd.

Open PowerDVD
Klik op het icoon select source (zit schuin onder de play knop)
Kies open movie file on harddisk drive.
Browse nu naar de map BDMV en openen maar.
Nu zal de hele Blu Ray afspelen.

En zo werkt het hier ook prima (met PowerDVD 7.3 Ultra)....
De map BDMV dus zichtbaar maken, niet openen en dan naar de knop 'OK'

Micha2

Mijn website is compleet vernieuwd: http://www.studio-immo.nl

bvhnl

#16
Quote from: ScriptMania on September 13, 2007, 03:00:48
Heb dus file eigenschapen gedaan en daar gaf hij aan (1920x1088) dan zal het wel full hd zijn, ik zie alleen geen i of p
Ik zal dat dan  wel weten als het ik het afspeel (alles was losgekoppeld en kon het zo niet checken) dan geeft de tv het wel aan.
Aangezien ik niet alle  zoogdieren op een rijtje heb, vraag ik me nu af wat er dan allemaal voor extensies zijn voor full hd?
Dacht dat alleen blue ray en hd dvd de dragers waren die full hd aankonden vanwege de grote.
En welke players deze extensies gedraaid kunnen worden.
Zou fijn zijn als het allemaal op een player gedaan kon worden zoals powerdvd ( die draait gewoon goed )

Groetjes Marty


Extensies voor FullHD zijn er niet. FullHD is 1920x1080 (of 1088), maar er zijn nog wel meer formaten die je als "FullHD" kunt bestempelen. FullHD is slechts een marketing term. Netzoals HDReady (wat meestal 720 betekend).

Vrijwel elke codec kan wel FullHD aan, slechts een kwestie van het bron materiaal in de goede resolutie converteren. H264 is bedacht om dat goed te kunnen doen met een balans tussen zo min mogelijk ruimte en niet zoveel rekenkracht.

En zoals ik hierboven schreef, DirectShow is degene die onder windows in de meeste gevallen alles afspeelt via de codecs die je geinstalleerd hebt. Zowel PowerDVD als Windows Media Player maken daar gebruik van. PowerDVD levert zijn eigen codecs aan (Cyberlink codecs) die erg goed zijn en H264 ondersteunen. Daarnaast wil je graag DivX en XViD ondersteunen. Quicktime is ook fijn om te hebben (Quicktime Alternative).

Voor de ondertiteling gebruik je DirectVobSub. En wil je je audio naar je versterker leiden dan installeer je AC3Filter. En klaar ben je.
Sony KDL-40W2000, Onkyo AV TX-DS787, Onkyo DVD S535
Quadral Ascent 850, 450, Base
Silverstone GD01-MXR + ASUS EN8600GT SILENT/HDCP
Wii / PS2

bvhnl

Quote from: ScriptMania on September 13, 2007, 03:14:20
Als ik hem omnoem naar mp4 dan valt het geluid weg in power dvd (hoor het dan nog wel als ik zoom player gebruik) weet je daar ook een oplosing voor?

Als je geluid naar je versterker gaat via SPDIF en je movie bevat DTS als audio, dan heb je een bug gevonden :) .. Dat heb ik nl. ook.
Doch, als je dezelfde film via MediaPlayer afspeeld dat gebruik je ook de Cyberlink codecs en krijg je wel geluid.

Het is wat spelen en pielen met codecs, maar uiteindelijk kan je er wel uit komen.
Sony KDL-40W2000, Onkyo AV TX-DS787, Onkyo DVD S535
Quadral Ascent 850, 450, Base
Silverstone GD01-MXR + ASUS EN8600GT SILENT/HDCP
Wii / PS2

ScriptMania

Quote from: bvhnl on September 13, 2007, 12:38:51
Als je geluid naar je versterker gaat via SPDIF en je movie bevat DTS als audio, dan heb je een bug gevonden :) .. Dat heb ik nl. ook.
Doch, als je dezelfde film via MediaPlayer afspeeld dat gebruik je ook de Cyberlink codecs en krijg je wel geluid.

Het is wat spelen en pielen met codecs, maar uiteindelijk kan je er wel uit komen.

Dat proberen we dan maar, ben er trouwens wel achter gekomen dat het gebruik van verschillende formats door de industrie erg lastig is voor de consument,
Maar ja dat is eigenlijk oud news .(heeft ook wel zijn charme om het allemaal zelf uit te zoeken en draaiende te krijgen)
BTW kwam er vandaag achter dat je je oude versie van power dvd graties kunt upgraden naar de nieuwste op hun website.
Heb dat dus ook maar gelijk gedaan (download van 70 mb of zo)
Mischien wel een handige tip, inverband met de nieuwste functies etc voor het afspelen.

bvhnl

Quote from: ScriptMania on September 13, 2007, 13:19:00
Dat proberen we dan maar, ben er trouwens wel achter gekomen dat het gebruik van verschillende formats door de industrie erg lastig is voor de consument,
Maar ja dat is eigenlijk oud news .(heeft ook wel zijn charme om het allemaal zelf uit te zoeken en draaiende te krijgen)
BTW kwam er vandaag achter dat je je oude versie van power dvd graties kunt upgraden naar de nieuwste op hun website.
Heb dat dus ook maar gelijk gedaan (download van 70 mb of zo)
Mischien wel een handige tip, inverband met de nieuwste functies etc voor het afspelen.

Op zich zijn er voor Highdef voor de consument maar 2 formaten: HD DVD en BluRay. Dus dat valt op zich wel mee toch?

De rest van de formaten bevatten over het algemeen toch alleen maar ""backups"" en zijn geen industrie standaarden; soyou cannot complain about it  O0
Sony KDL-40W2000, Onkyo AV TX-DS787, Onkyo DVD S535
Quadral Ascent 850, 450, Base
Silverstone GD01-MXR + ASUS EN8600GT SILENT/HDCP
Wii / PS2

kaajee

Quote from: ScriptMania on September 13, 2007, 13:19:00
.........
BTW kwam er vandaag achter dat je je oude versie van power dvd graties kunt upgraden naar de nieuwste op hun website.
Heb dat dus ook maar gelijk gedaan (download van 70 mb of zo)
Mischien wel een handige tip, inverband met de nieuwste functies etc voor het afspelen.
De tip is pas echt handig als je even een url/linkje plaatst......... :P


Thesqualer

wat ook wel een fijn programma is wat bijna ALLES leest is VLC media player leest ook dus HDDVD en BLU-Ray zonder codec of wat dan ook erg fij O0
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

kaajee

Quote from: Thesqualer on September 21, 2007, 23:46:54
wat ook wel een fijn programma is wat bijna ALLES leest is VLC media player leest ook dus HDDVD en BLU-Ray zonder codec of wat dan ook erg fij O0
Ten eerste kennen de meeste mensen hier VLC natuurlijk al lang, en ten tweede heeft ook VLC natuurlijk zeker een decoder nodig om bestanden af te spelen. Enige verschil is dat VLC allerlei 'ingebouwde' decoders heeft, ze maken hun eigen ahw. Wat natuurlijk ook inhoudt dat wanneer er weer een nieuw formaat is/zou komen, de jongens van VLC weer aan de bak moeten om dit nwe. formaat te ondersteunen.

Vind ik persoonlijk trouwens één van de grootste nadelen van VLC. Het is niet zo flexibel.
Kijk, je kunt kunt zeggen wat je wilt over Microsoft, maar met hun hele DirectX (DirectShow) engine hebben ze een mooi, flexibel, modulair 'systeem' gemaakt, waar iedere programmeur makkelijk op kan inhaken (middels bijv. hun uitgebreide SDK)