6.1 / 7.1 films

Started by BOBBY, September 12, 2007, 09:22:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BOBBY

Ik heb al enige tijd een 7.1 surround systeem gekocht en geinstalleerd. Nu probeer ik al enige tijd een dvd te kopen die gebruikt maakt van 7.1 of 6.1 maar ik kan die niet vinden. Ze zijn allemaal 5.1.
Wie weet waar je 7.1 dvd`s kunt kopen en hoe komt het dat er zo weinig 7.1 films te koop zijn. (ook nieuwe films)

HTip

Als je hier kijkt vindt je een lijst met DD-EX en DTS-ES films.

Beide formaten zijn 6.1, welke je receiver kan omzetten naar 7.1

7.1 films zijn volgens mij alleen op HD-DVD en BluRay. Formaten die dit ondersteunen zijn DD (Plus en TrueHD) en DTS (HD, Master Audio)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bakkums

Mijn broer heeft Lord of the Rings trilogie, weet niet of het een speciale uitvoering is, maar deze bevat wel 6.1 en klinkt dan ook super goed!

HTip

Quote from: Bakkums on September 13, 2007, 15:58:40
Mijn broer heeft Lord of the Rings trilogie, weet niet of het een speciale uitvoering is, maar deze bevat wel 6.1 en klinkt dan ook super goed!

Dan het is de extended edition. Deze heeft Dolby Digital EX en DTS ES 6.1 Discrete.

In dit topic staat meer over de verschillen tussen de verschillende LOTR versies...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

This Game

Voor Gladiator moet je ook de Regio 1 versie hebben voor DTS-ES, de 1e paar R2 versies waren gewoon 5.1 (misschien dat de allerlaatste spec-ed directors cut limited collectors edition double pack het wel heeft.)

Net als Saving Ryan's privates hier ook alleen maar DD was ipv DTS. Star-Wars is slechts 5.1 EX.
Tis jammer dat bij iets wat al bijna niet gebruikt wordt, de europeanen nog een keer extra gescrewed worden op geluidsgebied. Hopelijk wordt binnenkort op de blauwe-schijfjes meer van de mogelijkheden gebruikt gemaakt.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

Lynxxx

De R1 Special Edition van Se7en is 6.1
Austin Powers 2 ook volgens mij (al staat dat niet expliciet op het doosje)
Spirited Away (anime) heeft (in ieder geval bij de asiatische release) een 6.1 soundtrack die goed klinkt.
En de star wars series uiteraard :-)

Voor de rest niet meer op gelet eigenlijk. Ik heb gemerkt dat je beter een goede 5.1 setup kunt toepassen dan een slechte 6.1/7.1. En dan bedoel ik dus met name de opstelling van de achterluidsprekers die van belang zijn. Heb je niet de ruimte/mogelijkheid om die goed te plaatsen dan leidt dat 6e kanaal eerder af dan dat het wat toevoegt aan het geheel. Met name een enkele speaker voor het 6e kanaal is niet echt fantastisch vind ik zelf. Mooier is een 7.1 opstelling met een daarvoor geschikte receiver, een eventuele extra eindversterker voor een 6.1 bak of een mooie THX (array) opstelling. Het aantal films waar het echter daadwerkelijk iets toevoegt aan de kijkervaring is echter nog altijd minimaal.


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

ajbeefde

Top Gun special edition is ook 6.1........ het intro en de speciale effecten zijn geweldig...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

THX-UltraII

Resistance: FOM voor de PS3 is 7.1. Zo ook Crank op BR.

Onne

Ik heb Titanic volgens mij in 6.1 DTS-ES

Peerless Monster

Er is geen 7.1 software te koop op DVD.
Dit komt omdat 7.1 geluid alleen geprocessed geluid is.
Dus een 6.1 signaal, waarbij het achterkanaal (dat een monosignaal is) omgezet wordt naar een stereo signaal...
Dus 7.1 signaal geluid is altijd een berekend geluid door je versterker en geen geluids stream op je DVD.

Ik weet niet hoe dat is op een BR of HDDVD...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: Peerless Monster on September 14, 2007, 13:53:53
Er is geen 7.1 software te koop op DVD. Dit komt omdat 7.1 geluid alleen geprocessed geluid is.
Dus een 6.1 signaal, waarbij het achterkanaal (dat een monosignaal is) omgezet wordt naar een stereo signaal...
Dus 7.1 signaal geluid is altijd een berekend geluid door je versterker en geen geluids stream op je DVD.

Ik weet niet hoe dat is op een BR of HDDVD...

Dolby heeft sinds kort Dolby Digital Plus. Kan 7.1 discreet aansturen. Voor meer informatie zie http://www.dolby.com/promo/HD/ddplus.html.

Schijnt niet alleen voor HD DVD te zijn...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

ajbeefde

Quote from: Onne on September 14, 2007, 12:12:21
Ik heb Titanic volgens mij in 6.1 DTS-ES

De special edition..... heb ik ook in de kast staan....  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Peerless Monster

Quote from: htip on September 15, 2007, 22:53:01
Dolby heeft sinds kort Dolby Digital Plus. Kan 7.1 discreet aansturen. Voor meer informatie zie http://www.dolby.com/promo/HD/ddplus.html.

Schijnt niet alleen voor HD DVD te zijn...

Kijk nieuwe info.
Ik zal me eens inlezen.
Maar veel software zal er niet op te koop zijn...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Licious

Anders moet je even kijken www.dvdspecials.nl of www.blurayspecials.nl daar staat bij iedere besproken film vermeld welke geluidssystemen worden ondersteund. ;D