Nieuw Collectief Sateliet systeem!

Started by Profisound, March 10, 2003, 13:59:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Profisound

Ik ben net getuige geweest van het allernieuwste "Collectief Antenne Systeem"!

Dit is echt heel erg interessant!
Vooral als je in een flat woond!

Vanmiddag zijn er mensen bij mij geweest van de plaatselijke kabelmaatschappij "De Rekam" te Gouda! Op zich niet zo bijzonder ,maar wat ze mee genomen hadden wel!
Namelijk 2 Koreanen ;D en een heel klein ontvangertje aan een metalen buisje! Verder hadden ze nog wat meet apparatuur bij zich en (hoe kan het ook anders) een fotocamera! ;D

Omdat ik in een flat woon is het moeilijk voor mij om een schotel te plaatsen ,dus daarom hangt hij bij de bovenburen aan het balkon omdat daar een vrij zicht is naar de Astra!

Nu hebben ze een systeem gemaakt van: één enkele schotel op het dak met daaraan een zender (zie foto) die het signaal wat de schotel opvangt weer langs de flat naar beneden stuurd!

Alle mensen die een schotel willen kunnen voor 50 of 60 euro zo'n ontvangertje (mini schoteltje) kopen en aan hun balkon bevestigen waarmee zij een kristal helder beeld (van 100 db ontvangst & 95 db kwaliteit !!!!! ,ja ik heb het zelf gezien) uit hun ontvanger kunnen toveren!

De Koreanen die er bij waren verzekerde mij ervan dat dit met nog niet één colectief systeem bereikt was om zo'n goede ontvangs te waarborgen!

Als proef hebben we even mijn Topfield ontvanger er aan gehangen ,WAUWWWWW!
Dit had ik nog niet eerder gezien ,100 db ontvangs op bijna alle satelieten!!!

Ik vroeg of ze niet "effe" een ontvangertje konden laten hangen bij mij ,maar daar trapten ze niet in!:(

J.A.F._Doorhof

100% neem ik aan dat je bedoelt.
Wel intressant trouwens.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Profisound

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 10, 2003, 14:52:10
100% neem ik aan dat je bedoelt.
Wel intressant trouwens.

MvrGr.
Frank

100% mag ook! Maar op de meet apparatuur werd het afgelezen als "db"!