HD DVD 51GB nu officieel

Started by DaMan, September 10, 2007, 00:36:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DaMan

De 51GB HD DVD standaard is nu officieel goedgekeurd door 't DVD forum, blijkt nu.

DVD Forum approves 51GB HD DVD

Dit houdt dus in dat er nu 3 lagen mogelijk zijn op 'n HD DVD. Het grappige is dat HD DVD nu 1GB(!) meer capaciteit heeft dan Blu-ray.

Well... Size does matter... ;)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Mirx

Grote vraag is of de huidige generatie spelers met deze schijven overweg kunnen... Of dat je hiermee hetzelfde probleem gaat krijgen als met Blu-Ray 1.1

DaMan

Ik denk dat niet zo'n probleem is, aangezien HD DVD spelers makkelijk te upgraden zijn, standaard hebben ze (naar mijn weten) 'n Ethernet-aansluiting.

Nooff

Spelers van nu hebben al problemen genoeg met 2 lagen. laat staan dat ze 3 gaan gebruiken. Vooral Amerikaanse spelers hebben veel last van haperen, stotteren etc. Mijn XA1 speelt 15GB schijfjes probleemloos af, maar zodra ik een 30GB schijfje gebruik valt soms het geluid weg en hapert hij af en toe.

Als het goed is kunnen sowieso de 1e generatie spelers geen 51GB schijfjes lezen

Mirx

Quote from: DaMan on September 10, 2007, 11:25:17
Ik denk dat niet zo'n probleem is, aangezien HD DVD spelers makkelijk te upgraden zijn, standaard hebben ze (naar mijn weten) 'n Ethernet-aansluiting.

Niet alles is met een firmware update op te lossen, er zitten ook hardware facetten aan vast.

Ik heb zelf nog geen blu-ray of HDDVD, maar zit zelf nog te twijfelen of dit nu een goede of slechte ontwikkeling is. Goed voor de reclame, maar als je dieper nadenkt, dan kleven er waarschijnlijk nog wel wat nadelen aan. Denk dat het het consumenten vertrouwen alleen maar schaad op dit moment, en dat mensen nu van de aanschaf van een nieuwe speler af gaan zien. Hoop iig dat ze (net als bij Blu-Ray) er iig een compatibiliteits-vereiste aan hangen.Dat alle spelers geïntroduceerd na XX-XX-XX verplicht aan de specs moeten voldoen. Dat maakt het voor de consument tenminste een stukje duidelijker.

Wat ik los van de compatibiliteit wel een goede ontwikkeling vindt is dat ze de combo disc hiermee wel goed in de markt kunnen zetten. 1x betalen voor beide formaten is perfecte oplossing toch. Als je dan ooit een speler koopt hoef je iig je collectie niet te vervangen. De oude combo disc was met 17 GB voor de HD content eigenlijk toch wat te beperkt.

Grample

Quote from: DaMan on September 10, 2007, 00:36:19
Dit houdt dus in dat er nu 3 lagen mogelijk zijn op 'n HD DVD. Het grappige is dat HD DVD nu 1GB(!) meer capaciteit heeft dan Blu-ray.

Weet je wat grappig is ?

How much data can you fit on a Blu-ray disc?

A single-layer disc can hold 25GB.
A dual-layer disc can hold 50GB.

To ensure that the Blu-ray Disc format is easily extendable (future-proof) it also includes support for multi-layer discs, which should allow the storage capacity to be increased to 100GB-200GB (25GB per layer) in the future simply by adding more layers to the discs.

Hitachi duwt capaciteit blu-ray naar 200GB
TDK presenteert Blu-ray-disc met achtvoudige capaciteit

;D

reza

Maar dat is allang gebleken dat BD dat helemaal niet waar kan maken ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"