Brussels Hifi Home Cinema Show 2007, 6 en 7 oktober in Sheraton Hotel

Started by bartvv, September 9, 2007, 21:41:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

Fico

Quote from: Ramius on October  8, 2007, 09:47:19
Fico, ik vond het heel fijn dat we deze beurs samen hebben kunnen doorlopen en het is zeker voor herhaling vatbaar. ;D ;D

Thx Ramius, alhoewel ik iets meer interesse heb in 5.1 surround, HD projectoren en platte schermen, vond ik het ook best wel leuk daar op de beurs  :)

Wel raar eigenlijk dat er qua prijzen zo'n grote kloof bestaat tussen de audio en video wereld... ::)

De beste 60" Full HD plasma TV die je vandaag kan kopen, betaal je in de Benelux € 7.999,-
Een peulschil vergeleken met sommige audiofiele componenten die ik daar gezien heb  :o

gr,
Fico
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Del member

Quote from: Fico on October  8, 2007, 11:51:41
De beste 60" Full HD plasma TV die je vandaag kan kopen, betaal je in de Benelux € 7.999,-
Een peulschil vergeleken met sommige audiofiele componenten die ik daar gezien heb  :o

gr,
Fico

TV's zijn mass market & dus schaalvoordelen dus prijs--
high-end audio kleine schaal dus prijs++

Lindeman

Quote from: Benco on October  8, 2007, 10:41:20


hierboven  ziet u een draaitafel die met luchtgeveerde stand  compleet zo'n 45000€ kost (ik was te geshoked van de prijs dat ik het merk even kwijt ben)


Is een Pluto denk ik...
Lindemann 820S + 855 | Kef Reference 205 | Chord Indigo XLR + Signature + Signature Jumpers + Power Chord

Roeland22

Quote from: Bedrock on October  8, 2007, 22:39:16
Is een Pluto denk ik...

Denk ik ook, de speakers zien er Von Schweikert uit, dus de kamer van Eurogram, dus Pluto 9 van de 10 :)

Wel nog maar weinig reacties in dit topic tot nu toe  :o Maar zo weinig mensen geweest naar daar?
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

Del member

Quote from: Roeland22 on October  9, 2007, 10:32:15
Denk ik ook, de speakers zien er Von Schweikert uit, dus de kamer van Eurogram, dus Pluto 9 van de 10 :)

Wel nog maar weinig reacties in dit topic tot nu toe  :o Maar zo weinig mensen geweest naar daar?

Hopelijk is er meer Animo rond Hifi Brugge !

Harry HT

Hoi,
Quote from: Roeland22 on October  9, 2007, 10:32:15
Wel nog maar weinig reacties in dit topic tot nu toe  :o Maar zo weinig mensen geweest naar daar?
Nee, maar zoveel moois hebben we niet kunnen horen.  :) Ondanks de vele mooie sets met soms astronomische prijzen.

Veel ruimtes klonken niet, in de ruimte van Greenwich Electionics heb ik gevraagd waarom het zo beroerd klonk.(niet echt subtiel, maar ja wat wil je :-\) Je ziet een verzameling van top apparatuur staan en je hoort chaos.
Nou het lag dus aan de acoustiek, speciaal is voor ons een jazz cd gedraaid met weinig laag. Zeer duidelijk een verbetering.  8)

Een bedrijf zoals More Music had wel wat aan de acoustiek gedaan (DAAD), nou dit zorgde ervoor dat 1 van de lekkerste sets was om naar te luisteren.  O0

Het mooiste beeld kwam ik tegen bij Clofis, een lekker groot mooi beeld uit een kleine projector, de M25 van Projectiondesign Action O0

Gegroet,

Harry

ps Audioloog nog bedankt voor de gezellige dag  8)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

bulldog

Quote from: Roeland22 on October  9, 2007, 10:32:15

Wel nog maar weinig reacties in dit topic tot nu toe  :o Maar zo weinig mensen geweest naar daar?
Tja, ik was er zaterdagnamiddag aanwezig. Heb echt mooie dingen gezien en gehoord.
De nieuwe Monitor Audio Platinums waren volgens mij ook wel fijne speakers-zeker met minder exotische Vincents als versterking.

Het leuke van zo'n show is dat je al eens wat leuke dingetjes mee naar huis mag nemen...
De luidsprekers stonden er al

En nu zijn de MC 501 ook meegekomen.

De hele opstelling uit Brussel staat nu terug op 100 meter van mijn deur te spelen ;)
Ik moet wel zeggen dat ik er niet echt superkapot van was. Ik vond de spectral/avalon set véél mooier klinken(althans in Brussel dan).
Volgens de meeste importeurs/standhouders klonk de McIntosh opstelling blijkbaar fantastisch-zondagavond na de show zijn ze met z'n allen bij transtec gaan luisteren...
Smaken verschillen blijkbaar.
Ik ga deze week de stockfish sampler nog eens beluisteren, waarschijnlijk klinkt het hier beter.
Arcam AVR850 ~ Rotel RMB-1575 ~ Zidoo X20 ~ Zappiti One SE 4K HDR ~ Kef R700/ RDM3 ~ Kef reference 200C ~ Klipsch RS-7 ~ Arendal 1723 subwoofer 3 ~ mhzs cd88 ~ oppo BD~ NAD C658 ~ NAD C298 ~ Koeling: Aircom S8

Fico

Quote from: Harry HT on October  9, 2007, 14:25:35
Het mooiste beeld kwam ik tegen bij Clofis, een lekker groot mooi beeld uit een kleine projector, de M25 van Projectiondesign Action O0

Die M25 projector gaf inderdaad een heel mooi beeld  8)

Zelfs met een HD film in 1080p60 was het beeld al perfect vloeiend en kon ik totaal geen judder waarnemen ten gevolge van de 3:2 pulldown :o
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

hardyke

Hey,

Ik heb hier een stand gezien waarbij er een paal werd gebruikt, die je kon opspannen tussen de vloer en het plafond (principe van een flexibele douchestang).
Daarop werd een schap bevestigd, waarop de projector staat.
Daar ik de naam niet gevraagd heb, weet ik niet meer welke fabrikant dit maakt of verkoopt.
Ik vind ook niet direct iets terug op dit forum of via google. Hebben jullie eventueel een idee waar ik dit kan vinden, want dit lijkt me uitermate handig.

Thx


dmeerpa

Quote from: Bedrock on October  8, 2007, 22:39:16
Is een Pluto denk ik...

Ja herken de set, deze was ook aanwezig op de VAD show, en had een mooie indruk op ma nagelaten.
Ik ben 's anderndaags een bezoekje gaan brengen aan de website van Eurogram international BV

de platenspeler is de 12A Special van Pluto Audio op een carbon-fiber platform aangesloten op een Battery power supply.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup