Brussels Hifi Home Cinema Show 2007, 6 en 7 oktober in Sheraton Hotel

Started by bartvv, September 9, 2007, 21:41:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

kriepingdetd

Hello,

Vooral al veel aan't meelezen geweest, dus nu ook maar eens iets posten  :). Ik ga zondag ook gaan, maar waarschijnlijk in de voormiddag. Moest ik jullie toevallig tegenkomen, zal ik eens even roepen (nuja, goeiendag zeggen).

Greetz

hifiman

Quote from: molle on October  4, 2007, 23:06:21
Klopt. Maar dan in het Frans ;)

En nu ben ik zeker want de komt juist gelijk met de Nieuwstraat(Rue Neuve). Ligt pal aan de overkant.
Dus jongens, is dit het juiste adres ;)
De tomtom kent wel Place Charles Rogier   ;D

Harry HT

Quote from: Audioloog on October  5, 2007, 09:58:39
De tomtom kent wel Place Charles Rogier   ;D
Dit MOET goed gaan  :)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

molle

Quote from: Harry HT on October  5, 2007, 10:24:45
Dit MOET gaan  :)

Gegroet,

Harry

Gewoon zien dat je gelijk zit met de Nieuwstraat. Dan zit je goed. Tot zondag ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

hifiman


Benco

zoals ik al eerder schreef .. ik kom wsl met de trein , en het kan goed zijn dat mn broer  ook meekomt ...
en dat zal wsl Zondag 7 Oktober zijn .

Mvg Benco.

Fico


Ik kom zondag ook, waarschijnlijk ergens tussen 11u en 14u ;)

De Sheraton kan je niet missen hoor, dat gebouw zie reeds vanop een grote afstand ;)
Je kan er niet naast kijken  ;D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Benco

Ok morgen stappen we om 10:04 op de trein te Antwerpen cantraal  en komen we (als we de nmbs site mogen geloven) om 10:45 af te Brussel Noord en zullen we aprox 11u00 aan de Sheraton aankomen .

Mvg Benco.

Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Benco

Ben met m'n broer naar de hifishow geweest , van 1100u tot 1830 hebben we er rond gelopen , ben ook omstreeks 13u even  gaan kijken aan de inkom of er per toeval geen groepje nederlands pratende mensen zouden staan , helaas ...

heb me toch geamuseerd , veel leuke dingen gezien en gehoord

Mvg Benco.

Paulie

Ook wij zijn geweest Midcall, een vriend en ik.

Was weer erg leuk voordeel van deze beurs voor ons is dat het niet extreem druk is waardoor er nog de tijd voor je genomen wordt.

nadeel voor de standhouders natuurlijk.

Toch nog wel weer wat leuke dingen gezien en gehoord.

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

hifiman

Quote from: Benco on October  7, 2007, 23:44:04
Ben met m'n broer naar de hifishow geweest , van 1100u tot 1830 hebben we er rond gelopen , ben ook omstreeks 13u even  gaan kijken aan de inkom of er per toeval geen groepje nederlands pratende mensen zouden staan , helaas ...
Harry HT en ik stonden er wel degelijk, nou ja we zaten eigenlijk op een bankje broodjes te eten  ;D Maar helaas , we zijn elkaar blijkbaar misgelopen.

hifiman

Foto's

hifiman

Foto's

hifiman

Foto's

hifiman

Foto's

Ramius

Gisteren ook even naar deze leuke beurs geweest samen met Fico. Alhoewel er wel wat merken afwezig waren was het toch de moeite om eens langs te gaan. Toch een paar nieuwigheden kunnen zien waar ik zelf interesse in heb, weet ook een beetje meer wat ik nu juist zal gaan bestellen. :D

Pioneer was zowat het enige wat er op deze beurs was te zien op het vlak van platte schermen. Natuurlijk lekker even de mooie demo met nodige commerciële uitleg meegenomen. Daarna nog een gezellige babbel gehad met één van de verantwoordelijken van Pioneer... Heb toch wel goede informatie gekregen die bruikbaar is voor mijn eigen situatie. Fico had natuurlijk bepaalde vragen in petto inzake de prijsstelling van de producten in de Benelux maar een degelijk antwoord is volgens mij toch wel achterwege gebleven...

Fico, ik vond het heel fijn dat we deze beurs samen hebben kunnen doorlopen en het is zeker voor herhaling vatbaar. ;D ;D

Grtz
Ramius
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

hifiman

Foto's

Audiofiel

Leuk, die foto's Ronald :D


Maar ik mis bij veel foto's het onderschrift... dus wat ziet men op welk plaatje? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on October  8, 2007, 09:52:28
Maar ik mis bij veel foto's het onderschrift... dus wat ziet men op welk plaatje? ::)
Kwestie van tijdgebrek  :-[

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Ik vond overigens de Avalon Indra set op Spectral versterking de grote winnaar van de show. Dat mag ook wel, gezien het prijskaartje.

Andere sets die er voor mij uitsprongen waren de die met de Vienna Acoustics speakers en de Lua speakers.

Verder vond ik die franse "panelen" ook goed klinken, maar ik zat aan de zijkant dus kan er niet echt een goed oordeel over vormen helaas.

Wat de resterende sets betreft, die vielen mij bijna allemaal tegen, vooral als je het prijskaartje erbij betrekt  :P

Benco



hierboven  ziet u een draaitafel die met luchtgeveerde stand  compleet zo'n 45000€ kost (ik was te geshoked van de prijs dat ik het merk even kwijt ben)


en dit is ook een beauty ... en die kan al ietsjes goedkoper...


De grote Duevel speaker... ik vond het qua looks apart , qua geluid ... veel te veel bass ... , met enkel een piano stukje was het best ok ... maar in de demo met wat pop  was het echt niet leuk meer , het laag overstemde alles.


Esoteric speakers , weet geen prijs maar ze klonken best ok  volgens mijn bescheiden mening ...


Focal , leuke stand met surround aangedreven door McIntosh en de speakers uit het electra gamma ... al had ik die liever in hifi stereo gehoord ...

Mvg Benco.

Benco


Hierboven  misschien wel DE teleurstelling op de hifi beurs ... naar verluits  monoblokken  die 2KW leveren  en 100000€ jawel honderdduizendEuro kosten ... , de speakers weet ik niet wat die beesten kosten maar muziek met gevoel heb ik er niet uit gehoord , het leek me gewoon een fel overprijsde P.A. installatie...



Dit is iets een 2x9W versterker  die  speciaal werkt , stroom word omgezet in licht en getransporteerd door glasvezelkabels ... speciaal  (niet gehoord)


Lua.


Nad master serie icm Dali Helicon 400 , klonk erg goed .


Speciaal concept speakers , neen het zijn geen vliezen ...  voordelen , richting ongevoeling je kan er zelf voor gaan staan en diegene die zitten te luisteren zullen het niet eens hoeren of er iemand voor staat of niet ... ze wegen ook helemaal niet veel , nadeel , ik vond zet op hoog gebied redelijk gekleurd doch klonk het niet onaardig en het blijven grote dingen , prijs weet ik niet .




Venus speakers icm Plinius , vond ik erg goed klinken , maar de prijs mocht er ook weer wezen , 7800€ voor de speakertjes in de  signature afwerking (zonder stands)

De filters die Venus  gebruikt mogen er wel wezen.

Mvg Benco.


Benco



Nagra sound...

Ik ben wel een aantal pics kwijt , mn digitaal foto aparaat is erg op leeftijd (is nog uit steen gehouwen  ;D ) werkt nog met diskettes en er blijkt dus een diskette stuk ...

Wat is me nog bij gebleven ...

Naim & Neat : klonk erg goed ...
Canton & Advance :erg slechte demo , lawaai maken  zonder enig gevoel hoort mijn gedacht niet thuis op een hifi show...
Melody : Een van de meest natural sound weergevers die ik hoorde op de show , de speakers waren nog niet afgewerkt , was dan ook nog een p^rototype , maar wat een natuurlijk geluid , waaw.
Terazzo : klonk zeker niet verkeerd ,  moest wel vooraan in de kamer gaan zitten want iest meer naar achter was eer veel te veel laag ... , maar op de juiste spot toch wel verassend goed  , enige minpuntje - ik heb er verschillende modellen  gezien en geen enkele waar geen stukjes  uit de kasten gebroken waren ...
Von Schweikert : die eveneens die hele dure DT bij hadden en erg imposante lampen versterkers ... klonk goed .
McIntosh : hadden een mooie setup met leuke speakers bij .. 2 woofers , 10 mids & 16 tweeters per speaker.. en ong 20000€ pp  maar ze klonken wel erg goed .
Demo Sim2 projectors :  knap beeld !
Knap beeld kon ook gezegd worden van de Pioneers  , jammer van het geluid daar .

Mvg Benco