Aleko's Appartement

Started by Aleko, September 7, 2007, 19:49:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Atmoz


Gefeliciteerd met je nieuwe appartement!!
Ziet d'r al leuk uit op die foto/sketch :D

Ben ook hier weer erg benieuwd naar ;)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Aleko

#51
Zo dan, ein-de-lijk een update:  ;D

Ik heb vorige week, na bijna 5 maanden wachten (een maand later dan gepland :o ), eindelijk de sleutel mogen ontvangen van mijn nieuwe onderkomen! Afgelopen week dus al druk aan het klussen geslagen. Gelukkig is het verf-gebeuren nu zo goed als klaar en zijn we begonnen met het leggen van het laminaat.  :D Het klussen moet jammer genoeg vooral gebeuren in de avonduurtjes ivm werk/studie. Het heeft ook nog geen hele erge haast; ik mag gelukkig nog op zolder bij mijn ouders verblijven totdat alles klaar is. ;) Uiteraard wil ik er wel zo snel mogelijk in trekken, na 5 maanden wachten mag dat ook wel!!!  :-X

Helaas geen dedicated HT, maar een integratie in de woonkamer. Een paar weken terug zag het er zo uit  ::)


(de keukenkant...)

Het plan is dat het de indeling er als volgt uit komt te zien:


De kamer is 3,6m breed en al met al dik 8,5 meter lang. Ik ga dus over de breedte projecteren, zoals ook op het plaatje is te zien. De front-speakers komen ongeveer 3,4m uit elkaar te staan. Zolang is namelijk de muur van 'deur tot deur'. 

Op dit moment heb ik helaas niet meer foto's. Die staan nog op het fototoestel en die ligt in het appartement... Ik hoop dat ik morgen de 'work in progress' foto's op de computer kan zetten...
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Sonic Circle


JeKa

Gaaf hoor, ben benieuwd naar de foto's!

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

MLCinema

Leuke plannen man! Ziet er ook leuk uit. Ben ook benieuwd naar de foto's:)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Aleko

Bij deze dan de eerst foto's, het vordert gestaag  :D;

Het begin, alles moest nog geschuurd worden... :-X


Alles ondertussen geverfd, één kant wordt een soort koffie kleur en de rest ivoor/zand achtig, ook een deel van het laminaat is gelegd...


Andere kant...


Het laminaat is alweer wat verder. Duurt wat langer dan ik dacht, het zagen om de deurposten heen neemt erg veel tijd in beslag...  ::) En vandaag stond er toevallig een aanhanger bij de buren welke wij ook even hebben mogen lenen  :P om alvast wat groot en zwaar spul, oa de bank, te brengen...


Ik merk wel dat ik wat meer foto's mag maken, dacht dat ik al aardig wat had gemaakt maar dat valt nog tegen als je ze op de computer zet :-\
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

MLCinema

Mooi begin man! Ben benieuwd naar de rest :). Dat je HT maar een mooi plaatsje mag hebben.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Ghosty J

leuke foto's we wachten natuurlijk op meer foto's ;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Aleko

#59
Quote from: Marc.Visser on November  6, 2008, 00:00:03
...Dat je HT maar een mooi plaatsje mag hebben.
Amen to that :D
Quote from: Ghosty J on November  6, 2008, 01:45:07
leuke foto's we wachten natuurlijk op meer foto's ;)
Ik ook :D, helaas heb ik vanavond andere verplichtingen. Had graag verder geklust...

Ondertussen heb ik ook een beugel voor de tv besteld. Nu heb ik immers eindelijk de mogelijkheid om de tv aan de muur te monteren. Dat ging lastig omdat ik tot op heden nog op zolder zit...  :P Hoe ik de beamer ga op hangen weet ik nog niet. De goede beugel voor aan de muur ipv aan het plafond zijn nog aardig prijzig... Ik denk dat het een plankje wordt oid.
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

PjotrrrNL

#60
Altijd leuk je eerste eigen stekkie!

Je kunt de kabels van de TV mooi door de muur heen prikken en dan vanuit de slaapkamer weer terug.
Mooier als een kabelgoot in de woonkamer, dan in de slaapkamer wat kreatiefs verzinnen om ze weg te werken.  ;) (infrezen kan natuurlijk ook)

De projector kan je ook aan drie of vier stukjes draadeind ophangen onder een plankje met wat vleugelmoertjes om te stellen of zo...
Of je hele inrichting 180 graden draaien en de projector achter een gat in de muur in de slaapkamer plaatsen.  :D

Veel plezier met je eigen plek!

Aleko

Hé, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Alhoewel ik niet weet of de woningbouwvereniging blij is met al die gaten en/of gleuven in de muur  :P

Het gat achter de tv zou nog wel gaan denk ik. Dat is nog een redelijk bescheiden gat die je makkelijk weer dicht krijgt als ik weer weg ga. Maar het gat voor de projector in de slaapkamer stel ik nog even uit denk ik.  ;)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

MLCinema

Zit je op termijn eigenlijk nog te denken aan upgrades op audio gebied?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PjotrrrNL

#63
Voor de projector is een gat van rond de 10cm natuurlijk al genoeg en zo'n gat is makkelijk weer dicht te maken en glad te strijken.
Voordeel is ook dat de meeste 'herrie' van de projector niet in de woonkamer hoorbaar is....

In de slaapkamer kun je dan een wat langere plank plaatsen waar ook wat andere spulletjes hun plek op kunnen vinden. Plank en projector kunnen natuurlijk ook wat lager als direct onder het plafond.

De grootste 'Expedit' vakkenkast van Ikea als afscheiding dwars op de muur tussen eet- en zithoek kon ook wel eens fraai zijn, computerhoekje kun je daar dan leuk 'aan bouwen'.



http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60071358

Sol

Ziet er al heel goed uit!
Plannen heb je meer dan genoeg, dus dat komt zeker wel goed! ;)

Veel plezier met het verbouwen van je toekomstige optrekje, en ook alvast straks met het plaatsen van de meubels en het aansluiten van de HT. :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

JeKa

Quote from: Aleko on November  6, 2008, 18:08:59
Amen to that :DIk ook :D, helaas heb ik vanavond andere verplichtingen. Had graag verder geklust...

Ondertussen heb ik ook een beugel voor de tv besteld. Nu heb ik immers eindelijk de mogelijkheid om de tv aan de muur te monteren. Dat ging lastig omdat ik tot op heden nog op zolder zit...  :P Hoe ik de beamer ga op hangen weet ik nog niet. De goede beugel voor aan de muur ipv aan het plafond zijn nog aardig prijzig... Ik denk dat het een plankje wordt oid.

Kijk eens in mijn topic hoe ik mijn projector voor 12,95 aan de muur heb gehangen! Werkt prima en is nog verstelbaar ook.  ;)

Aleko

#66
@Marc Visser; Ik zit zeer zeker te denken om op audio gebied te upgraden! Mijn receiver staat zelfs (nog steeds... ::)) te koop. In eerste instantie dacht ik hem nog voor een redelijk bedrag te kunnen verkopen, maar dat valt nog tegen. Met al die nieuwe audioformaten wil niemand hem hebben. Dat laatste is trouwens wel de reden dat ik ook wil upgraden. Een receiver met DTS-HD en True-HD ondersteuning staat zeer zeker op het verlanglijstje! Ook speakers zou ik wel willen upgraden. Paar mooie zuilen... Alleen de financiën helpen nog niet echt, moet het nog steeds hebben van de zaterdagbijbaan... Nee, het audiogebied voldoet eerst nog wel even. Maar je weet nooit! Misschien kom ik tijdens het verhuizen nog wel een goed gevulde sok tegen :P

@ Pjotrrrr: Het plaatsen van de projector e.d. in de slaapkamer ga ik zeker onthouden! Vwb de inrichting. Je bedoelt zoals in onderstaand plaatje?

De grootste Expedit kast wordt wel erg groot denk ik. Hij is 185cm lang... Dan zal ik eerder voor de kleinere versie gaan denk ik. Ik wil alles niet te vol hebben staan...

@ Jeka: Dat heb je inderdaad mooi bedacht! Voor 15 euro is dat natuurlijk nog het proberen waard.

@iedereen: super bedankt voor alle ideeën tot nu toe! Echt geweldig hoe eenvoudig iets soms kan zijn terwijl je er zelf nooit op komt!
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

PjotrrrNL

#67
Die grootste Expedit is natuurlijk wel een 'open kast' en je onttrekt dan de keuken/zithoek wat uit het zicht....Die 1.85cm is nog altijd minder dan de halve kamerbreedte.

Met de projector in de slaapkamer kun je deze ook gebruiken om daar op een witte muur te projecteren, dan je bed even 180 graden draaien naar de tussenwand, een meter dichter naar de deur, zodat je er omheen kunt lopen naar de kast die dan naast het raam kan staan.  ;)

Indien je een andere plek voor de computer vind kun je het woongedeelte wellicht ook wat groter maken en de Expedit dwars op het stukje muur tussen de twee deuren plaatsen?
De eettafel dan tegen de andere wand.

Aleko

#68
Vandaag zijn we al weer flink opgeschoten. Het laminaat ligt er nu helemaal in, alleen de plintjes nog en dan is de vloer klaar. Verder is de kast in de slaapkamer in elkaar gezet. Dit was een hele klus en duurde langer dan gedacht! Het is een grote kast, dus de onderdelen zijn zwaar... Maar het is gelukt. Komende week kan er een begin gemaakt worden met het verhuizen van de spullen.

Helaas geen foto's, fototoestel lag thuis... :-\

@PjotttrNL: Ik denk dat ik de indeling min of meer zo laat. De tv sowieso tegen de muur van de slaapkamer. Dan kan ik de kabels door de muur heen trekken. De projector moet dan logischerwijs aan de andere muur... De rest zie ik wel als de meubels er staan. Heb al zoveel ideeën het hoofd zitten, maar uiteindelijk is schuiven met meubels e.d. het beste :P Je kan dan al dan niet nog meubels e.d. kopen.
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Aleko

#69
En een drietal foto's van vandaag. :)

De keukenkant:


De woonkamer kant:


Waar het allemaal moet gaan gebeuren :P


--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Sol

Zie ik nou goed dat op je laatste sketch het niet meer mogelijk is naar je 'tuin' te gaan?
Maar zoals je al zei, zou ik het gewoon bij je eerste ingeving houden, dus TV tegen de slaapkamermuur.

Persoonlijk zou ik ook de eettafel en PC van plaats laten ruilen. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Aleko

Quote from: Sol on November  9, 2008, 21:08:59
Zie ik nou goed dat op je laatste sketch het niet meer mogelijk is naar je 'tuin' te gaan?
Maar zoals je al zei, zou ik het gewoon bij je eerste ingeving houden, dus TV tegen de slaapkamermuur.

Persoonlijk zou ik ook de eettafel en PC van plaats laten ruilen. ;)
Je bedoelt de stoel voor de deur? Dat maakt niet zo veel uit. Zeker niet in de wintermaanden... Er is ook nog een deur van de slaapkamer naar de tuin. Is wel te zien op de derde foto van mijn laatste post. ;)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Sol

In dat geval heb ik niks gezegd. :-X
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Aleko

#73
Eindelijk heb ik de verhuizing zo goed als achter de rug. Komt toch meer bij kijken dan je in eerste instantie zou zeggen... Hier en daar moeten nog wat dingen gebeuren maar zo is het uiteindelijke geworden:

Onder het motto 'beter te veel dan te wienig' hieronder de foto's  O0

Te beginnen met de tuin (:D):



De gang:


De slaapkamer:



De keuken:



Berging naast de keuken:

(Het huis moest uiteraard ingewijd worden :+)

De computerplek:


En het belangrijkste; de woonkamer:

















Het scherm is 180 breed en ik gebruik een TW600.

Afstandsbedieningen  ::) gelukkig alles vervangen door de Harmony:
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Aleko

Hmm, even ergens anders uploaden... :(
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--