Aleko's Appartement

Started by Aleko, September 7, 2007, 19:49:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Onne

Mooi plaatje hoor!! Misschien toch maar een een beugel of bak maken zodat de beamer dichterbij komt te staan ?
Of ga je voor een giga scherm ? ;D

PjotrrrNL

Altijd handig om eerst de projector te plaatsen en dan te kijken welke schermgroottes tot de mogelijkheden behoren... ;)

Je kunt ook zolang een wit laken pakken, bovenkant en onderkant op een balkje nieten, hangt dan ook mooi strak...

W

Beamer zelf is al mooi om te zien! :o

Aleko

Bedankt voor de leuke reacties!

Het is de bedoeling dat hij uiteindelijk opgehangen wordt aan dezelfde balk als waar het scherm aanhangt. Uiteraard wel aan de andere muur  :P ;D

Maar dat komt nog wel, eerst een scherm en bekabeling. Dan een beugel. Het geld ligt nu niet echt meer voor het oprapen na aanschaf van deze onvoorzien snelle aankoop... ::)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

dynam1ke

Mooi man  ;D

Nog wel even je sig aanvullen he ;)
Harman/Kardon Bowers&Wilkins Apple Wyrewizard Monster vdHull GLS-Audio Rittal Lapp DIY

Aleko

Quote from: dynam1ke on September 10, 2007, 18:51:20
Mooi man  ;D

Nog wel even je sig aanvullen he ;)
Hehe, inderdaad. Bij deze gedaan  ;D
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

R


danemans24

Heej mooi man Aleko! Dat is snel gegaan. Maarre wat is Sketch up voor een programma eigenlijk?

Aleko

Quote from: R on September 10, 2007, 20:59:57
Tipje: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=64417.msg0#new
Bedankt voor de tip. ;) Ik denk alleen dat 10m net te kort is... Als ik hem een beetje mooi wil wegwerken weet ik niet of ik genoeg heb aan 10 meter. :-\

@Danemans24: Sketch up is een tekenprogramma. Je kan er bijvoorbeeld een huis mee namaken in 3D en vervolgens ook daadwerkelijk in rondlopen. Volgens mij is het tegenwoordig van Google: www.sketchup.com
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

danemans24

Ik snap echt helemaal niets van dat sketchup zeg  ???

Aleko

Quote from: danemans24 on September 11, 2007, 17:34:17
Ik snap echt helemaal niets van dat sketchup zeg  ???
In sketch up ga je naar 'help'->'Self paced tutorials' en kies je er eentje. Daarna moet je gewoon zelf een beetje gaan spelen. Kan het zo niet uitleggen, gaat een beetje lastig, maar het wijst zich zelf wel een beetje. En anders google je even ;)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

danemans24

Nou het begint een beetje te lukken, alleen sommige randjes krijg ik niet mooi afgewerkt.

Aleko

Ik heb net de bevestiging gekregen dat mijn bestelde projectiescherm binnen is!

Het wordt een Kingpin MS180 scherm. Niet het beste scherm, maar goed genoeg voor een paar jaartjes plezier  ;)



Ik hoop dat ik hem morgen kan ophalen anders wordt het later deze week. Kan ik eindelijk een vaste opstelling maken. Ben nu nog een beetje aan het experimenteren met de plaatsing van de projector. Aan de balk hangen wordt geen optie, omdat hij dan veel te laag hangt... ::) Ik denk dat er een plank bovenop de balk komt waarop de projector vervolgens gezet kan worden. Hij hangt dan op zo'n 2 meter hoogt. Dan kan ik me er niet aan stoten;) Beetje lastig uit te leggen, maar dat wordt wel duidelijker als ik foto's plaats :)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Aleko

#38
Zodan, het scherm hangt en het is eindelijk donker! Ik hoop dat ik morgenvroeg nog wakker wordt, het scherm geeft een apart geurtje af....

Tijd voor foto's  >:D

Eerst een paar foto's van het xbox360 dashboard en DiRT:














En een paar foto's van "The Fast and the Furious" HDDVD











Zoals jullie zien moet ik nog veel aan mijn fotografeer techniek werken ::) In het echt ziet het er stukken beter uit!  ;) Let trouwens niet op het hoekje rechtsonder, de projector moet nog opgehangen worden :D;)

Nu eerst Prison Break seizoen 3 kijken in HD  ;D
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

brimbrammer


Atmoz


Inderdaad! Ziet er vet uit!!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Aleko

Bedankt allen!

Weet iemand trouwens nog een mooie, liefst goedkope, oplossing om componentkabels te splitsen? Ik heb nu alles via de receiver aangesloten, echter deze heeft maar 1 component-out. Aangezien ik niet altijd de projector wil opstarten als ik even snel iets wil doen op (voornamelijk) de xbox 360. Ik wil dan gewoon mijn LCD gebruiken, maar heb natuurlijk geen zin om elke keer de kabels te verwisselen. Het mooiste zou zijn als de receiver de compontent-in van de 360 door lust naar de s-video-out die ik dan op de LCD kan aansluiten. Voor zover ik weet kan mijn receiver dat niet. Ik heb ook zo snel geen s-video kabel liggen om het te proberen...
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

stoffels

wow, zeer gaaf plaatje

kostezz

Gave set zo, alleen moet je, je bed slopen ;D want hij staat in het beeld.
en kijk hier eens voor een component splitter.

http://www.mcsnet.nl/nl/dept_90.html

en dan de 2 voudig HDTV component video splitter   ( INDAY )

sucses
Samsung 55F8000 | Naim Unitilite | Naim XS | Naim Flatcap XS |
Sonus Faber Concertino Domus |  Velodyne CHT-8R |

Aleko

Update!!
Mijn 'beamerplankje' hangt eindelijk   :D.

Omdat foto's meer zeggen dan woorden begin ik met een plaatje ;)


Aan de ene kant rust het plankje dus op de schuine balk. Deze zit met een schroefje vast waardoor het plankje er niet af kan schuiven. De uiteinden hangen eigenlijk via twee draadeinden aan twee omgebogen ijzeren plaatjes. Het is niet de mooiste oplossing, het plankje kan nog vele malen netter en ook het buigpunt kon iets rechter  ::)), maar het voldoet voor nu. De onderkant is wel wit geschilderd, alleen de randen en bovenkant nog niet. De bovenkant doe ik denk ik niet, die laat ik zwart want die zie je toch niet (en ik haat schilderen ;D).
Ik kan er net onderdoor lopen, dus hij zal op iets van 2 meter hangen. Toen ik de beamer erop plaatste kwam ik erachter dat het allemaal net past. Niet de beamer zelf, deze past makkelijk op het plankje, maar het beeld wel. Het plankje blijkt (bijna) precies op het juiste punt te hangen. Als je heel goed kijkt op de foto's zie je misschien dat het beeld rondom ongeveer 1-2 cm over heeft t.o.v. het scherm. Eigenlijk zou het scherm of de beamer dus ietsje naar achter geplaatst moeten worden... De hoogte is ook precies goed, ik kan het beeld niet lager krijgen, maar valt dus precies in het scherm. O-)

Dan een foto met het scherm ingerold (op een klein stukje na... ::)):

En een met het scherm uitgerold:

En dit is het plaatje wat de beamer nu tevoorschijn tovert ( 8)):















Wàt een ervaring

Ik kan iedereen aanraden om Transformers een keer op HDDVD te kijken. Waarschuw de buren/ouders/broertje/zusje e.d. wel even, want ook die genieten mee :D >:D

Excuses voor de vele foto's, ik dacht ik post ze maar, want iedereen is altijd gek op foto's ;)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

J.H

Het ziet er allemaal heel mooi uit hoor, zal zeker genieten zijn. 8)

Moet zelf eigenlijk ook nodig eens wat tijd vrij maken om een filmpje tekijken, het komt er alleen niet van..
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

Aleko

Even een 'subtiel kickje'. Werd wel weer tijd na ruim een half jaar!  >:D

Er is ondertussen het een en ander verandert. Er is een nieuw meubel gekomen om, meer ruimte te creëren voor de PS3. Deze PS3 heb ik nu, ik denk, 4 maanden (sinds HDDVD de oorlog heeft verloren, RIP ;) ) en bevalt uitstekend!

Een totaal andere verandering heeft niets met HT te maken; vanaf komende dinsdag mag ik mij ingenieur noemen. Die dag is namelijk mijn afstudeerpraatje. Officieel ben ik nog niet afgestudeerd, maar als de beslissing is genomen dat je je afstuderen mag verdedigen ben je 99% zeker. Het praatje is meer een formaliteit. Eind juni ontvang ik dan het diploma  :D. Na de vakantie wilde ik gaan werken, maar heb toch besloten om nog even 2 jaar door te studeren aan een Master traject op de Universiteit. Werken kan nog lang zat... :P

Echter afgelopen week is er nog een beslissing gevallen om grotere verandering door te voeren! Begin oktober krijg ik de sleutel van een leuk (huur) appartement!  O0 Het is een simpel appartement met 'slechts' 1 slaapkamer, maar het is groot genoeg om de komende paar jaar vooruit te kunnen. Ik heb al het een en ander in Sketch-up verwerkt:



De woonkamer is 3.60m breed en van het raam tot het muurtje is 5.70m. Echter het muurtje staat behoorlijk in de weg en heb dus gevraagd aan de woonstichting of het muurtje ook weg mocht. Vandaag te horen gekregen dat het mocht! Ze slopen hem weg zodra ze beginnen met het renoveren van de badkamer. De badkamer wordt namelijk ook vernieuwd en ietsje vergroot. Dus als de bouwvakkers toch bezig zijn kunnen ze net zo goed het muurtje ook even meenemen.  :P Het kamertje naast de keuken is trouwens een 'ruime' berging.

Ik kan dus nog de hele zomer nadenken over de indeling. Zoals ik het nu in het hoofd Sketch-up heb (zonder kleur, want dat is errug veel 'klikwerk'  ::) :



Het muurtje wordt dus vervangen door een tafel op ongeveer 1 meter hoog met daarom heen barkruk achtige stoelen. Beameren gebeurt overdwars. Moet nog even bekijken hoe ik het scherm ophang... Ik ben wel van plan om gebruik te blijven maken van een rolscherm. Ook weet ik nog niet waar en of ik de speakers aan de muur bevestig of dat ik ze op standaards zet. Goedkope en degelijke standaards zijn lastig te vinden...  ::)

Hebben jullie nog tips of suggesties met betrekking tot de indeling o.i.d.? :)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

celerontje

Even offtopic, ik zag dat je hetzelfde bed hebt als ik!
Ook 2.20 lang?

Verder mooie opstelling, geluid afgesteld met DB-meter?
Zoniet, kan ik het je van harte aanbevelen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Aleko

#49
Quote from: celerontje on June 13, 2008, 23:59:57
Even offtopic, ik zag dat je hetzelfde bed hebt als ik!
Ook 2.20 lang?
Jep hij is 2.20 lang. Heerlijk! Volgens mij is het een bed wat heerlijk slaapt, ik heb hem al veel vaker gezien :P
Quote
Verder mooie opstelling, geluid afgesteld met DB-meter?
Zoniet, kan ik het je van harte aanbevelen.
Nee, heb het niet afgesteld met een DB-meter. Alleen met behulp van de bijgeleverde microfoon welke bij de receiver zat is hij afgesteld, maar dat heb ik later weer verandert omdat het naar mijn mening niet zo mooi klonk. Alles is dus op mijn eigen gehoor afgesteld ;)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--