Aleko's Appartement

Started by Aleko, September 7, 2007, 19:49:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Aleko

Na enkele maanden actief op dit forum vond ik het langzamerhand tijd worden om mijn 'HT'kamer te introduceren.

Ik zal mijzelf eerst even voorstellen:
Ik ben Ronald en ben 21 jaar. Op dit moment ben ik net begonnen met het laatste jaar Industrial Management (Technisch Bedrijfskunde). Nog een half jaartje theorie en in februari hoop ik te gaan beginnen met afstuderen in het buitenland. Ik woon nog thuis bij mijn ouders en heb een zolder kamer tot mijn beschikking. Deze meet ongeveer 3x5m. Op zich redelijk, alleen zijn de schuine muren verre van ideaal. Maar goed, ik moet het er maar mee doen;)

Het HT virus begon pas echt, ik denk, een 2-tal jaren terug. Tot op dat moment moest ik het doen met een 37cm TV'tje en een stereotoren. Ik had ook een Xbox waarmee ik vele uren plezier, zowel gamen als DVD's, heb gehad. Maar toen kwam de Xbox 360 uit. Ik verkocht alles van de Xbox en kocht een Premium 360. Het was toen eind 2005. Om toch enigzins goed op de 360 te kunnen spelen en alles eruit te halen wat erin zit, heb ik niet veel later een LCD tv gekocht; een Samsung LE26M51B. Toendertijd best prijzig, aangezien de LCD's toen pas echt in de mode kwamen..

Afijn, het beeld was perfect, alleen het geluid was verre van optimaal. De speakers van de TV zijn nou niet echt wat je noemt denderend... Daar moest dus verandering in komen. Ik kon tweedehands aan een 5.1 setje komen; de Infinity Primus HCS. Alleen was er een probleem; ik kon ze nergens op aansluiten! De Pioneer VSX-916 werd toendertijd geintroduceerd en leek de perfect reciever gezien de looks en de prijs/kwaliteit. Ik heb deze voornamelijk gekozen omdat hij kan switchen tussen componentbronnen. Dit was een eis van mij, omdat mijn TV slechts 1 componentingang heeft, waar de 360 al op aangesloten was. Ik was er vrijwel zeker van dat er een aparte DVD speler kwam dus had ik een probleem om deze ook via component aan te sluiten. Daarom dus de keuze van de Pioneer VSX-916 receiver, voorbereid op de toekomst. Enkele maanden later kwam daar dan de DVD speler. Het werd gelijk maar een DVD-recorder; de Pioneer DVR-440H. Dit leek mij een goede keus omdat deze een ingebouwde hardeschijf heeft en vele lovende reviews kreeg. Toen is het ongeveer een jaartje rustig gebleven wat betreft aankopen. (Mede door de 'aanschaf' van het motorrijbewijs en motor. Zeker een aanrader voor de uurtjes buiten het HT)

Toen kwam ik in aanraking met HD en ook de introductie van HDDVD en BLU-RAY schijven kwam steeds dichter bij. Ook de HDDVD add-on voor de 360 werd langzaamaan op de markt gebracht. Ik heb een tijdje de kat uit de boom gekeken, maar sinds een tweetal weken heb ik dan toch maar de add-on aangeschaft. Daar moesten natuurlijk films voor aangeschaft worden! Mede door de marktsectie op dit forum heb ik nu een aantal HDDVD's. Het beeld is werkelijk schitterend op de TV, maar het blijft slechts een 26" scherm... Niet echt een afmeting om van HD te genieten. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een beamer. Ik ben nu druk bezig om een beamer te vinden, maar het ziet er hoopvol uit. Ik wilde eerst een nieuwe TW700 aanschaffen, maar ik neig toch meer naar een 2e hands TW600. Ik denk dat die laatste meer dan voldoende is voor mijn set. Ook gezien de financien lijkt me dat de beste keuze ;)

Genoeg 'geluld', tijd voor foto's!  :P

Het zijn niet de meest recente en 'fotogenieke' foto's. Ik zal als er een beamer is nieuwe foto's maken!



















Tot op heden ben ik meer dan tevreden met de set wat ik heb staan. Niet zo mooi en strak als sommige andere leden van dit forum, maar dat komt nog wel ;)

Kom maar op met de kritiek  >:D ;D
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

gvy

#1
Hoy Ronald,

Leuke, evenwichtige set heb je inmiddels opgebouwd. ;)
Je DVD rack , in het plafond is heel origineel. goed idee.

verzorgde duidelijke foto's tenandere

Neem in je 2e handszoektocht misschien ook de Hitachi PJTX200 of 300 mee.
Ik heb soms de indruk dat de Hitachi's wat over het hoofd gezien worden , ondanks het feit dat het kwalitatief heel goeie beamers zijn. En hun design, vooral de 300 met z'n pianolak, is heel erg mooi.

't zal precies wel niet zo eenvoudig zijn een scherm te hangen.

Je bent lekker sportief gegaan in je motokeuze, zie ik ;D. Hoe rijdt ie?


Groeten
Geert

Atmoz


Erg strak!!! 8)
c.q. looking good :D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

brimbrammer

Klein maar leuk gedaan, hier kan je lekker een filmpje kijken dat is zeker en uiteraard in HD  ;)

Rielplayer

Mooi set zo al bij elkaar. Lekker film kijken daar lijkt me O0
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

mikeske

Ziet er goed uit, klein maar fijn  ;)

ben benieuwd naar de veranderingen
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Aleko

#6
Bedankt voor alle leuke reacties!  O0

Quote from: gvy on September  7, 2007, 23:51:03
Hoy Ronald,

Leuke, evenwichtige set heb je inmiddels opgebouwd. ;)
Je DVD rack , in het plafond is heel origineel. goed idee.

verzorgde duidelijke foto's tenandere

Neem in je 2e handszoektocht misschien ook de Hitachi PJTX200 of 300 mee.
Ik heb soms de indruk dat de Hitachi's wat over het hoofd gezien worden , ondanks het feit dat het kwalitatief heel goeie beamers zijn. En hun design, vooral de 300 met z'n pianolak, is heel erg mooi.

't zal precies wel niet zo eenvoudig zijn een scherm te hangen.

Je bent lekker sportief gegaan in je motokeuze, zie ik ;D. Hoe rijdt ie?


Groeten
Geert
Het DVD rack heb ik zelf niet bedacht, maar van iemand anders. Beter goed gejat dan slecht bedacht ;)

Wat de beamer betreft; ik zat inderdaad ook te denken aan een Hitachi. Vooral het uiterlijk van de Hitachi is inderdaad verschikkelijk mooi. Er staat een tx100 te koop maar sinds gisteren is daar een TW600 bij gekomen. Deze laatste ga ik zondag bekijken en ik heb goede hoop dat ik hem dan ook kan meenemen.  :D

Een scherm ophangen zal inderdad nog wel een klusje worden... Ik weet niet zeker of de handmatige schermen ook op een schuine muur gemonteerd kunnen worden. Van Kingpin weet ik dat ze of aan het plafond of aan de muur gemonteerd kunnen worden. Een schuine muur zit daar eigenlijk een beetje tussen in ;) Als dat niet lukt, dan probeer ik een oplossing te vinden om hem achter zo'n balk te monteren met blokjes hout zodat hij opgehangen kan worden zoals aan een plafond.

De motor rijdt perfect ;). Een Bandit is een goede beginnersmotor! Allleen het weer valt de laatste weken een beetje tegen...

Quote from: Rielplayer on September  8, 2007, 10:20:42
Mooi set zo al bij elkaar. Lekker film kijken daar lijkt me O0
Dank je. Heb gister even een stukje van 'V for Vendetta' gekeken, maar ik heb op een gegeven moment wel de engelse subs erbij aangezet. Ik kon het niet helemaal volgen wat 'V' allemaal zat te verkondigen :P
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Li-unit

Mooie compacte setup voor deze ruimte ;)

Aleko

#8
Ik heb even alles opgemeten en gestoeid met 'Sketch-up'. Leuk programma trouwens.  :)



Zo zou het er uiteindelijk uit moeten komen te zien. Het scherm is 1.60x0,9 m. De afstand tussen de projector en het scherm is in deze opzet 2.5m. De kijkafstand zal ook ongeveer 2.5m zijn. Echter in eerste instantie zal de beamer op het bureau komen te staan. De projectieafstand is dan ongeveer 3.5 meter.

Als het goed is zou het met deze afmetingen mogelijk moeten zijn om goed te kunnen projecteren. Ik heb het berekend met behulp van de rekenhulp op www.projectorcentral.com. Alleen ik heb wel de TW700 gebruikt, aangezien de TW600 niet meer in het lijstje stond... Heel veel verschil zit er volgens mij niet tussen deze twee.

Het liefst wil ik het scherm nog iets dichter naar de TV te monteren, maar dit gaat denk ik lastig worden. Mijn bed moet nog onder het scherm kunnen blijven staan en ook het monteren van het scherm zal op een balk iets makkelijker gaan dan op een schuinewand vermoedt ik.

Gaat dit lukken?  ???
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

AlphaMale

Maar waar wil je dan gaan zitten tijdens de film? Onder je bureau?  ;)
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

Aleko

Lol  ;D. Nee dat gaat denk ik niet lukken :P

Nee ik ga net voor het bureau zitten. Ik zit dan recht onder de beamer als hij hangt. ;) Moet even kijken of ik ook goed kan projecteren als hij op het bureau staat. Maar daar is wel wat op te bedenken in de vorm van een verhoging. Mocht dit niet lukken, dan hang ik hem zo snel mogelijk op ;)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

AlphaMale

Quote from: Aleko on September  8, 2007, 14:35:49
Lol  ;D. Nee dat gaat denk ik niet lukken :P

Nee ik ga net voor het bureau zitten. Ik zit dan recht onder de beamer als hij hangt. ;) Moet even kijken of ik ook goed kan projecteren als hij op het bureau staat. Maar daar is wel wat op te bedenken in de vorm van een verhoging. Mocht dit niet lukken, dan hang ik hem zo snel mogelijk op ;)

Kom je dan een beetje uit met je kijkafstand? Als ik zo je maten bekijk, kom je dan uit op 2-2,5 meter... Hoe groot wil je projecteren eigenlijk?
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

PjotrrrNL

#12
Met projecteren zit je meestal op 1.5x de schermbreedte, wordt anders wat groot...
Een scherm van 1.60 breed lijkt me in jouw situatie mooier en dat kan je ook beter kwijt.
Overweeg ook een spanscherm, doek is ook los te koop bij GTDesign.
Dit kan je met oogjes aan de balk hangen of met scharnieren en dan 'omhoogklappen'

Een lekker zittende/slaapbank voor dat bureau lijkt me ook niet verkeerd....

Een TW600 geeft een mooi plaatje, heb hier de TW-520, die is identiek op een lagere contrastwaarde na.

Edit: Verkeerd gelezen, dacht dat er een twee meter zoveel scherm stond... ;)
Kamer lijkt ook maar twee meter breed, dus een slaapbank dwars wordt lastig.

Aleko

Quote from: Pio-WDale on September  8, 2007, 14:42:06
Kom je dan een beetje uit met je kijkafstand? Als ik zo je maten bekijk, kom je dan uit op 2-2,5 meter... Hoe groot wil je projecteren eigenlijk?
Het scherm zal ongeveer 1.60x0.90 cm zijn. En de kijkafstand komt dan inderdaad rond de 2.5m. Volgens mij zijn dat wel redelijke afmetingen.

Heb op dit moment van kranten een 'scherm' hangen van bovenstaande afmetingen. :P Ziet er niet slecht uit. Ik denk dat dit goed afmetingen zijn voor mij. Groter moet ik in ieder geval niet gaan...

[offtopic]Mag ik vragen waarom je je tekst altijd blauw maakt. Heb er geen problemen mee hoor, maar gewoon uit nieuwsgierigheid:)[/offtopic]
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Aleko

#14
Quote from: PjotrrrNL on September  8, 2007, 14:46:00
Met projecteren zit je meestal op 1.5x de schermbreedte, wordt anders wat groot...
Een scherm van 1.60 breed lijkt me in jouw situatie mooier en dat kan je ook beter kwijt.
Overweeg ook een spanscherm, doek is ook los te koop bij GTDesign.
Dit kan je met oogjes aan de balk hangen of met scharnieren en dan 'omhoogklappen'

Een lekker zittende/slaapbank voor dat bureau lijkt me ook niet verkeerd....

Een TW600 geeft een mooi plaatje, heb hier de TW-520, die is identiek op een lagere contrastwaarde na.
Die scherm afmetingen zijn ook mijn bedoeling. Groter moet het inderdaad niet worden. Zie ook bovenstaande post.

Aan een opklapscherm heb ik ook zitten denken, maar ik denk niet dat dat wat wordt... Aan oogjes hangen zou eventueel wel kunnen, maar waar laat ik het scherm dan als ik niet projecteer? Het omhoogklappen lijkt me geen optie...

Dat lijkt me inderdaad niet verkeerd. Het probleem is alleen het naar zolder krijgen. Ik zat eerst op een andere kamer waar wel een bank in paste. Deze paste alleen niet door het trappengat... ::) Die moest toen dus weg en is daarvoor deze stoel voor in de plaats gekomen. Een slaapbank heb ik ook al overwogen, maar daar heb ik in deze opstelling ook niets aan. Dan zou ik het bureau en het bed moeten omwisselen, maar dan kan het scherm weer niet zo laag omdat het bed lager is dan het bureau. ;)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

PjotrrrNL

Hmmm...

Achterkant spanscherm mooi decoreren en dan tegen zijwand bij de stoel hangen/zetten?

AlphaMale

[offtopic]Waarom ik mijn text blauw maak? Dat is er ooit in gegroeid, en heb geen moeite gedaan om ermee te stoppen  ::)[/offtopic]
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

Aleko

Quote from: PjotrrrNL on September  8, 2007, 14:54:14
Hmmm...

Achterkant spanscherm mooi decoreren en dan tegen zijwand bij de stoel hangen/zetten?
Zou kunnen, maar dan wordt het allemaal wel heel omslachtig om een film te kijken. Ik weet dat een rolscherm niet optimaal is. Maar dat is voor mij verreweg de beste oplossing denk ik. Het positieve is dat ik verwacht dat ik niet zo lang meer thuis woon. Als ik eenmaal afgestudeerd ben, ben ik wel van plan om op mezelf te wonen. Dan is er vast en zeker genoeg ruimte voor een mooi spanscherm ;):)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

PjotrrrNL

Ik heb hier in de woonkamer ook een elektrisch rolscherm hangen, bevaltverder prima hoor...

stoffels

origineel dvd rack, je weet je plaats wel te benutten ;D

dynam1ke

Harman/Kardon Bowers&Wilkins Apple Wyrewizard Monster vdHull GLS-Audio Rittal Lapp DIY

Aleko

Quote from: dynam1ke on September  9, 2007, 14:44:24
TW600 Olé Olééé  ;D
Foto's komen morgen  O0

Nu alleen nog een scherm... Zal ik deze week een Tuppler rolgordijn halen van de Ikea of zal ik nog twee maanden wachten en dan een degelijk scherm kopen van rond de 200 euro. Met andere woorden; nu iets goedkoops kopen en meteen genieten (en later uiteindelijk een goed scherm kopen). Of twee maanden wachten en dan een 'echt' scherm kopen van 200 euro's? Dilemma's, dilemma's....  ::) :D
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

MLCinema

Deze week een Tuppler kopen en over 2 maanden een betere ::). Tenminste, dan kun je nu genieten en heb je altijd weer iets om naar uit te kijken toch? Btw, leuke aanwinst.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PjotrrrNL

Een rolscherm is ook wel voor 90 eruo te vinden bij beamerscherm.nl

Aleko

Allereerst; let niet op het scherm. Dit zijn namelijk twee oude rolgordijnen. Eentje van 90cm en eentje van 50 cm :P ;D. Ik denk dat ik deze gewoon even laat hangen zodat ik een echt scherm kan kopen binnenkort. beamerscherm is inderdaad een optie :)

Ik heb even snel een WMVHD trailer gedownload en afgespeelt via mijn laptop. Hij is door middel van VGA met de TW600 verbonden. Ik moet nog een componentkabel kopen van 10-15 meter zodat ik de xbox 360 erop aan kan sluiten en HD films kan afspelen  8)

Een paar foto's van de projector zelf:









Een paar foto's van de WMVHD trailer (coral):







En een paar foto's van Spiderman op DVD:





Het beeld is trouwens ook groter dan ik dacht. De projector staat nu zo ver mogelijk van het scherm af, ingesteld met het zo klein mogelijk beeld. Daarom wordt er ook naast het scherm geprojecteerd omdat het scherm dus te smal is... De projecter zelf staat trouwens op een verhoging met daaronder opbergruimte e.d. Hij staat dus niet op een bureau, maar op een vaste 'muur'.
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--