Welke mp3-speler voor 150 euro?

Started by -Freek-, September 6, 2007, 21:15:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik wil zeer binnenkort een mp3-speler aanschaffen. Mijn oog was gevallen op de Meizu Miniplayer en de iPod Nano:





Ik lees dat de Meizu betere audiokwaliteit heeft dan de iPod. Ook heeft hij een groter schermpje (2" tegen 2,4"). Maarja, Apple heeft wél een betere naam...

Gizz

zoek een 2ehandse iaudio x5l. Geweldig geluid ong 30batt en 30gb hdd
Persoonlijk vind iaudio de nr1 kwa mp3 merken. Kijk maar eens op hun site

Gizz

je moet eens naar een 2ehandse iaudio x5l kijken. Geweldig geluid, ong 30uurbatt en 30gb hdd.
Overdracht van je com naar mp3speler is 1gb per min. Niks geen software nodig.
Persoonlijk vind iaudio de nr1 kwa mp3 merken. Kijk maar eens op hun site

svmnb

Ik heb sinds een paar weken deze iAudio D2. Hij is iets duurder, maar biedt veel waar voor je geld.
De voordelen:
Geweldige geluidskwaliteit zonder volumebegrenzing (74mW output)
50 uur batterijlading in muziekmodus en 10 uur in videomodus.
SD slot (met SDHC ondersteuning)
Ondersteuning voor mp3, flac, wav, ogg, wma
FM radio+opname van radio
Voicerecording (tot 256 bps)
Scherp display 2.5 inches 1.6M color TFT-LCD – QVGA (320x240)
Flashplayer, Notepad, calculator, Engels woordenboek, txt viewer
TV-out, line in, touchscreen bediening.

Nadelen:
Matige shuffle opties
Veel kliks/taps om te navigeren.

Al met al een geweldig ding met een kwaliteit waar je van versteld staat.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

peterrr

Ik heb vele mp3 spelers gehad, maar dat Apple "spul"  wat ik sinds kort heb vind ik geweldig.

Ok je zit een  beetje aan itunes gebonden, maar accessoires E.d .
Maar het zal zeker bevallen.

Succes met je keuze, peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

-Freek-

Die iAudio's vind ik ook wel heel erg mooi. Alleen vind ik het denk ik wel heel veel geld voor een mp3-speler...
Quote from: peterrr on September  7, 2007, 22:21:38
Ik heb vele mp3 spelers gehad, maar dat Apple "spul"  wat ik sinds kort heb vind ik geweldig.

Ok je zit een  beetje aan itunes gebonden, maar accessoires E.d .
Maar het zal zeker bevallen.

Succes met je keuze, peterr
Welke heb je dan gehad, en welke heb je nu?

-Freek-

De nieuwe Meizu Miniplayer (moet nog uitkomen) vind ik trouwens wel super kwa design (vooral omdat ie zo dun is). De oude was al mooi (die ik dus overweeg te kopen, of de iPod, of zo'n iAudio), maar zo dun is nóg mooier.




peterrr

#7
Hoi, Freek

Ik ben begonnen met "creative jukeman" of zoiets groot en onhandig. (wel goed geluid)
Toen de gebruikelijke USB sticks merkloos en een van Hp, ( bediening rottig e.d)
Daarna een van de Aldi "medion" die klonk met een senheisser hoofd/nekband hoofttelefoontje zeer goed.
Maar een mapje of een album erop zetten, dat ging lastig (gooide de tracklistings door elkaar)

Nu een tja, wel een wat duurdere Ipod, video met 80 gig en met een dock aan de stereo. (als muziek server)
En een Igrado hoofdtelefoon
Maar daar heb ik wav. file`s en mp3  opstaan.

Maar de bedieningsgemakken zijn van iedere ipod gelijk van shuffle tot de mijne.
En het geluid is gewoon top ( en ik ben een zeikerd  ;)) .

Ga eens luisteren bij een shop maar ga niet op de standaard oordopjes af , daar doe je die dingen tekort aan.

Groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Gizz

Wil je nou een mediaplayer of een echte mp3speler alleen voor muziek bedoeld?

-Freek-

#9
De nieuwe iPod Nano is toch ook een mediaplayer? Eigenlijk alles wat hier langs is gekomen is toch een mediaplayer?

@peterrr: iPod video is idd wel heel mooi. Maar op een ander forum las ik van iemand dat hij de geluidskwaliteit van de Meizu Miniplayer m6 nóg een stuk beter vond. Ook zei hij dat er bij de Meizu veel meer te tweaken valt.

Uiteraard let ik niet op de standaard oordopjes. Als je er apart andere oordopjes bijkoopt zijn ze imo altijd 10 keer beter.

peterrr

Ieder heeft zijn eigen "smaak" of mening, koop wat je het beste bevalt ipod of ander merk.

Tweaken?  heb ik dat voor een mp3/media speler nodig.. zelf denk ik van niet.

( het enigste wat ik weet is dat ik zelfs nu de "pod' aanheb en iedere auto rit en iedere avond zeker 2 uur  ;D)

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2