Transformers 16 oct op HD-DVD/DVD in de VS

Started by baltar, September 5, 2007, 20:09:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Neon2000

Quote from: Paull on December 10, 2007, 12:52:46
Ik begin toch te vermoeden dat de downmix hiervan de oorzaak is, niet de mastering. Volgens mij was de Iron Man trailer in DD5.1 en hoeft er dus niet gemixed te worden. Hetzelfde geldt voor DVD's die ik afspeel met de HD-DVD speler, die klinken ook allemaal prima en hebben een normaal laag. Zodra ik er echter een HD-DVD in doe en die laat downmixen, verlies ik iets aan dynamiek en vooral een heleboel laag.

Heeft iemand Transformers afgespeeld op DD+ (dus zonder downmix)?

Zelfde probleem heb ik ook. Bij HD-DVD's mis ik echt LFE.
The Virus Of Hate Infects The Ignorant Mind

Teejoo

Zo, net transformers gekeken. Gewoon één groot spektakel!

Beeld en geluid heel mooi. Ik heb inderdaad wel de LFE 3 dB hoger gezet...maar dan verschuif je ook met bank en al ;D. De rest van de surround mix klink gewoon heel goed, en is mooi uitgemixed over alle kanalen.

squeek

Quote from: Teejoo on December 27, 2007, 00:21:19
Zo, net transformers gekeken. Gewoon één groot spektakel!

Beeld en geluid heel mooi. Ik heb inderdaad wel de LFE 3 dB hoger gezet...maar dan verschuif je ook met bank en al ;D. De rest van de surround mix klink gewoon heel goed, en is mooi uitgemixed over alle kanalen.


ondanks het tekort aan LFE vindt ik dat er meer detail in het geluid zit dan ik gewend ben van ander films die ik voorlopig heb. maakt toch iets goed niet?  :D


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Teejoo

Quote from: squeek on December 27, 2007, 10:40:41
ondanks het tekort aan LFE vindt ik dat er meer detail in het geluid zit dan ik gewend ben van ander films die ik voorlopig heb. maakt toch iets goed niet?  :D
greetz
Maakt zeker veel goed. Ik vind sowieso de hele surround stage belangrijker dan LFE. Het zou ook pas echt een probleem zijn als de rest slecht was...Nu is het simpelweg op te lossen door één kanaal iets harder te zetten. Maar dan integreert het ook echt heel mooi.

Paul Landsmeer

Quote from: Teejoo on December 27, 2007, 00:21:19
Zo, net transformers gekeken. Gewoon één groot spektakel!

Beeld en geluid heel mooi. Ik heb inderdaad wel de LFE 3 dB hoger gezet...maar dan verschuif je ook met bank en al ;D. De rest van de surround mix klink gewoon heel goed, en is mooi uitgemixed over alle kanalen.


Ik heb ook gemerkt dat de Transformers HD-DVD (alle HD-DVD's, eigenlijk) behoefte heeft aan iets meer dB om te kunnen uitblinken. Nadat ik de dialog enhancement uit had gezet en alle kanalen circa 7/8 dB harder had ingesteld, klonk het al een heel stuk beter, eigenlijk gewoonweg fantastisch. Sindsdien draai ik alle HD-DVD op de 'hardere' stand en is het weer ouderwets genieten.

Teejoo

Quote from: Paull on December 28, 2007, 15:01:43
Ik heb ook gemerkt dat de Transformers HD-DVD (alle HD-DVD's, eigenlijk) behoefte heeft aan iets meer dB om te kunnen uitblinken. Nadat ik de dialog enhancement uit had gezet en alle kanalen circa 7/8 dB harder had ingesteld, klonk het al een heel stuk beter, eigenlijk gewoonweg fantastisch. Sindsdien draai ik alle HD-DVD op de 'hardere' stand en is het weer ouderwets genieten.
Euh, ik heb alleen de LFE 3 db harder gezet.... als je toch alles 7/8 dB harder zet, dan kun je toch gewoon het volume harder zetten? Dialog enhancement heb ik in elk geval uitstaan.

Paul Landsmeer

Quote from: Teejoo on December 28, 2007, 16:14:12
Euh, ik heb alleen de LFE 3 db harder gezet.... als je toch alles 7/8 dB harder zet, dan kun je toch gewoon het volume harder zetten?

Helemaal waar, maar de ervaring leert dat het dan toch minder goed klinkt. Hoe dan ook, nu klinkt het lekker en daar gaat het om.

master30

Ik wil nog even terug komen het geluid,

Ik heb de film inmiddels weer bekeken, echter met mijn nieuwe opstelling.
Nieuwe receiver , nieuwe sub en nieuwe hd-dvd speler tov de vorige keer
Alles via hdmi aangesloten.

Het geluid was nu wel echt goed, ook het lfe,

Waar ligt het nu aan dat het eerst slecht was, waarschijnlijk de omzetting van het geluid naar de multichannel output  of de ep35 tov de a1 is gewoon beter, met het geluid.


HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.