Welk nummer bezorgt je kippenvel

Started by Martinwill, September 5, 2007, 12:51:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: ruudjoo on September  8, 2007, 14:17:08
Niemand iets van Pavarotti?
Ruudjoo

Nessun Dorma ....uit Turandot van Puccini  flink uitgemolken op de voetbal Arena´s maar hij blijft GODDELIJK...er is geen hond die dat zo na kan zingen.... O0

Momenteel krijg ik kippevel van Rolando Villanzon.....met sommige stukken heb ik behoorlijk natte ogen... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Net nog:

Sanvean live in Den Haag van Lisa Gerrard

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Paul1967

Quote from: garmtz on September  8, 2007, 21:45:38
Net nog:

Sanvean live in Den Haag van Lisa Gerrard

Oehhh, das wel erg mooi ja.
the Host Of Seraphim-Dead Can Dance is er ook zo ééntje waar mijn haren recht overeind van gaan staan.

MadEd

Guns `n Roses: November Rain
Rolling Stones: Angie

Maar wat mij toch altijd het meeste kippenvel bezorgt (zullen velen wel niet kennen hier):

Mobb Deep: Shook Ones pt II (vooral het eerste gedeelte).

Rob Eric Blank

Quote from: ht-kabouter on September  8, 2007, 15:26:33
-Jeff Buckley's Hallelujah.

Hoor ik liever het orgineel van Leonard Cohen

Onne

Heb van het weekend Stevie Ann uit de Infinity's getoverd!

Er zat een bonus cd bij met akoestische nummers, bijvoorbeeld "One Year of Love"  (van Queen)
Maar ook Toxic waarmee miss spears een hit had.,

Daar kreeg ik nou kippenvel van.

MarkD

Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

R

#58
Geweldig nummer ja!! Live betovert ze nog meer..

Quote from: Onne on September 10, 2007, 14:04:07
Heb van het weekend Stevie Ann uit de Infinity's getoverd!

Er zat een bonus cd bij met akoestische nummers, bijvoorbeeld "One Year of Love"  (van Queen)
Maar ook Toxic waarmee miss spears een hit had.,

Daar kreeg ik nou kippenvel van.

Me-Chiel

artiest: Van Morrison 
cd: a night in san francisco
nummer: In the garden/You send me/Allegheny
"Ninety percent I\'ll spend on good times, women and whisky. The other ten percent I\'ll probably waste."

Paul1967

Quote from: Rob Eric Blank on September 10, 2007, 13:51:07
Hoor ik liever het orgineel van Leonard Cohen

Nou nee. Jeff zingt hem breekbaarbaar en daar komt bij dat ik niet zo'n fan ben van Leonard's zang.

Leon

Lieve HT-ers ...........

Enigszins geschokt ben ik wel, na het bestuderen van dit topic.
Slechts 1 keertje kwam ik het nummer tegen in bonte verzameling. Slechts 1 keertje werd het juweeltje genoemd, dat jarenlang de nummer 1 plaatsen van alle bedenkbare top 100 - 1000 - 2000's heeft bezet.

Stairway to Heaven - Led Zeppeling - Live uitvoering ................ van het album The Song Remains The Same ...

Daar waar al het goede van de uitvoerende muzikanten samensmolt tot een prachtig geheel .........

Verder nog enkele die mijn traanbuizen doen doorspoelen:

New York Minute - Eagles  ( live - pure magie als je het mij vraagt )
La Villa Strangiato - Rush ( slechts 3 muzikanten die het geluid produceren van een heel orkest )
Nightfalls - Willy Deville  ( met een goddelijke solo van Mark Knopfler en drums door Jeff Porcaro r.i.p. )
Zeg me dat het niet zo is - Frank Boeijen     ( puur en intens )
Catch the Rainbow - Rainbow   ( het vervolg op Deep Purple met de gouden strot van Ronnie James Dio )
Golden Heart - Mark Knopfler   ( goede gitaristen spelen slechts zelden snel )
Neverland - Marillion
Easter - Marillion   ( kippenvel en pauwenstaart )
Turn of a Friendly Card - Alan Parsons Project
Telegraph Road- Dire Straits
AVE VERUM CORPUS - Mozart    ( zonder deze jongen zou er geen popmuziek hebben bestaan )

Okay; genoeg nummertjes, de volgende mag weer ...............

Doet toch wel zeer dat Led Zeppelin zo weinig werd genoemd ..............






Groetjes Leonneke

MadEd


Sk

Quote from: MadEd on September 11, 2007, 09:03:41
Weinig hip-hop liefhebbers hier  ???

Niemand krijgt van hip-hop kippevel denk ik  ;)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

MadEd

#64
Quote from: Sk on September 11, 2007, 10:21:50
Niemand krijgt van hip-hop kippevel denk ik  ;)

Vooroordelen?

Van genoeg van de bovenstaande nummers kan ik kippevel krijgen, maar ook van een goed hip-hop nr met mooie teksten en rhymes. Hip-hop bestaat niet alleen uit wat je op tmf ziet  :-X

Sterker nog, dat is allemaal rap eigenlijk. Hip-hop is een manier van leven. Maar goed het viel me gewoon op, niemand die een Hip-hop / rapnummer noemde.

Sk

Quote from: MadEd on September 11, 2007, 10:41:39
Vooroordelen?

Nee hoor.. Dit was puur gebaseerd op het feit dat niemand een hip-hop nummer poste

Quote
Van genoeg van de bovenstaande nummers kan ik kippevel krijgen, maar ook van een goed hip-hop nr met mooie teksten en rhymes. Hip-hop bestaat niet alleen uit wat je op tmf ziet  :-X

Zowieso als ik naar muziek luister, luister ik nooit naar de tekst. Ik kan een nummer 100 keer horen maar nog ken ik de tekst niet. Ik luister eigenlijk alleen maar naar de muziek zelf.

hip-hop, rap, reggae vindt ik meestal alleen leuk in de auto met een dikke sub  ;D puur vanwege de overdreven bassen die erin zitten. Lekker alles in de auto laten trillen je kent het vast wel  ;)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

MadEd

Ik luister meestal ook niet naar teksten, maar op de één of andere manier onthou ik ze gewoon  ;D

Maar bij raggae en rap vind ik dat een must, omdat je anders alleen naar een beat met een stem luistert. Als je naar een nummer luistert met veel instrumenten kan je tenminste ook nog naar de verschillende instrumenten luisteren etc.

MadEd

#67
Dubbel

Sk

Quote from: MadEd on September 11, 2007, 10:53:58
Ik luister meestal ook niet naar teksten, maar op de één of andere manier onthou ik ze gewoon  ;D

Maar bij raggae en rap vind ik dat een must, omdat je anders alleen naar een beat met een stem luistert. Als je naar een nummer luistert met veel instrumenten kan je tenminste ook nog naar de verschillende instrumenten luisteren etc.

Ik ben wel eens op een paar reggae concerten geweest in Eindhoven en in Duitsland. Ik kom dan puur voor de keiharde bassen en het heerlijk relaxte ritme. Vorig jaar in Duitsland had ik een plastic fles bij me. De fles werd bij extreme bassen gewoon contineu ingedeukt  ;D

Maargoed dit gaat wel erg offtopic.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

reMC

Quote from: MadEd on September 10, 2007, 08:56:38
Mobb Deep: Shook Ones pt II (vooral het eerste gedeelte).

Haha, kippenvel niet, maar wel een DOPE track ;D

eddy135

Nou, vooruit dan:
The Message van Grandmaster Flash, en wat andere nummers van hem.
Uit de tijd dat hip hop nog als muziek werd gezien  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Leon on September 11, 2007, 00:28:17
Lieve HT-ers ...........

Enigszins geschokt ben ik wel, na het bestuderen van dit topic.
Slechts 1 keertje kwam ik het nummer tegen in bonte verzameling. Slechts 1 keertje werd het juweeltje genoemd, dat jarenlang de nummer 1 plaatsen van alle bedenkbare top 100 - 1000 - 2000's heeft bezet.

Stairway to Heaven - Led Zeppeling - Live uitvoering ................ van het album The Song Remains The Same ...


Doet toch wel zeer dat Led Zeppelin zo weinig werd genoemd ..............




Okay excuses.............does anybody remember laughter....... 8)

Overigens vind ik No Quarters en Moby Dick ook songs van een andere planeet.... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mikeske

staan hier heel wat goede nummer tussen  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Alco

#73
Ik kan van vele nummers/genres kippenvel krijgen. (behalve soul, R&B, hip-hop,rap)

Toch blijf ik op pop-gebied toch wel een zwak houden voor bepaalde jaren 80' muziek, zoals dit:

http://www.youtube.com/watch?v=p_CDuyw4nRE&eurl=http%3A%2F%2Fmembers%2Ehome%2Enl%2Fkoerts%2FPopmusic%5Fenglish%2Ehtm
(ja ik weet 't....veel zullen 't origineel prefereren, maar ik niet) 8)

Of (something completely different) mijn favoriete nummer van guitarhero Stevie Ray Vaughan:

http://www.youtube.com/watch?v=_YIHvK5WN7I

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

oud_account_1

Teveel om op te noemen, maar in ieder geval...
zo'n beetje alles van:
Queen
Led Zeppelin
Pearl Jam
Porcupine Tree
en:
U2 - I will follow (live)
Coldplay - Parachutes
Radiohead - No surprises
Megadeth - Symphony of Destruction
Otis Redding - Dock of the bay
The Police - Invisible Sun
Wende - Chaque Fois
Metallica - One
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values