Mis het echte LFE 'slam' effect (trillingen op je borstkas)

Started by -Freek-, August 30, 2007, 21:55:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik heb een tijdje geleden een BK Monolith gekocht. Prachtige sub. Toch mis ik de echt voelbare trillingen. Ik lees van andere Monolith gebruikers dat het soms zelfs zoveel trilt dat het niet meer leuk is (dat je echt bijna heen en weer gaat). Ik weet dus dat het niet aan de subwoofer ligt. Mijn ruimte is 4 bij 4,20 meter. De subwoofer staat nu in de hoek.
Iemand tips over de plaatsing oid? Want ik wil niet alleen trillingen voelen bij veel te hoge volumes.

Raphie

mensen op fora overdrijven graag vaak over hun nieuwe aanschaf.
Ja, je kan een kamer wel laten drillen, maar vliegtuig acceleratie druk in je stoel ga je NOOIT voelen met een subwoofer.

JBL PRX Power!

-Freek-

Nee, dat klopt, maar het is toch wel mogelijk om een beetje mee te krijgen van de trillingen? De deur bij mij in de hoek precies tegenover de subwoofer trilt bijvoorbeeld gigantisch mee. Ook bij lage volumes.

qinq

De volgende stap?


2x18 inch met een xmax van 21.5mm lijkt me toch genoeg :) Alleen zullen de shipping kosten waarschijnlijk niet te doen zijn door het gewicht. Bij je eigen sub zou je eens kunnen spelen met de plaatsing.

Raphie

je kamer is nagenoeg vierkant (woon je nog bij je ouders, slaapkamer?)

dit werkt ook als één grote noise canceller.... zet de sub maar eens in de huiskamer....
JBL PRX Power!

-Freek-

Quote from: qinq on August 30, 2007, 22:05:39
De volgende stap?
Die is wel cool 8) :o.

QuoteBij je eigen sub zou je eens kunnen spelen met de plaatsing.
Hij is al verhuisd van de ene hoek naar de andere (links vóór naar rechts vóór). Was een groot verschil, maar als je weet dat de sub meer kan was het verschil toch niet groot genoeg.

-Freek-

Quote from: Raphie on August 30, 2007, 22:05:59
je kamer is nagenoeg vierkant (woon je nog bij je ouders, slaapkamer?)

dit werkt ook als één grote noise canceller.... zet de sub maar eens in de huiskamer....
Noise canceller? Is er niets wat je daar tegen kunt doen? Het klinkt verder allemaal wel prima (akoestiek is goed, bijv. de B&W 805s klonk hier véél beter dan in de woonkamer en in de luisterruimte van hobo).

Ik woon nog gewoon thuis bij mijn ouders (ben nét over de helft van middelbare school). ;)

qinq

Quote from: -Freek- on August 30, 2007, 22:12:43
Die is wel cool 8) :o.



Om even een idee te geven hoe hij subtiel in je interieur te integreren is. Naast een svs pb10

-Freek-


ralf@rasubs.nl

#9
hoi Freek

ool mijn idee, lange kabels aan de sub en ga er eens mee schuiven, de fase wil ook nog wel eens iets doen
en anders misschien een Eq er tussen, bv een behringer BFD, ofwel feedback destroyer
lijkt me een akoestisch probleem, de monolith kan echt 20 hz weergeven met voldoende druk
ik vind alleen de huidige opstelling van je monolith niet optimaal ;D

HTip

Heb je dit topic gezien?

Misschien kun je daar wat tips uithalen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MartinT

Als je echt wil "thrillen" en trillen moet je toch eens aan een Clark TST of Buttkicker denken.  O0

Achiel

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Joris1971

Quote from: qinq on August 30, 2007, 22:17:15
Om even een idee te geven hoe hij subtiel in je interieur te integreren is. Naast een svs pb10


Wat een oerlijke sub zeg die naast die svs zeg.

Eriks

Quote from: MartinT on August 31, 2007, 09:35:02
Als je echt wil "thrillen" en trillen moet je toch eens aan een Clark TST of Buttkicker denken.  O0

Ik bezit de zelfde Subwoofer en bij een goede plaatsing heb je dergelijke kickers niet nodig, en dat meen ik serieus Mijn bank shaked en dat is dus niet het trillen alleen. Je voelt de lange lage tonen door de bank heen trekken. Ik denk dat Freek zijn ruimte en afmeting hierin de oorzaak is. Ik heb vroeger in een klooster gewoond en die kamer was ook vierkant, een ramp! Ik kan je helaas geen oplossing bieden voor je probleem.

ralf@rasubs.nl

ik denk dat je een rel quake II moet kopen, die heeft een slam/depth knop
wel dichtbij de sub gaat zitten anders voel je het niet ;D

Striker

Eriks bedankt. Dat zal ook de verklaring zijn waarom mijn XLS200 niet zo laag gaat. Mijn kamer is ook vierkant en heb flinke pieken en dalen op sommige frequenties.

GPO

Quote from: -Freek- on August 30, 2007, 21:55:43
Ik heb een tijdje geleden een BK Monolith gekocht. Prachtige sub. Toch mis ik de echt voelbare trillingen. Ik lees van andere Monolith gebruikers dat het soms zelfs zoveel trilt dat het niet meer leuk is (dat je echt bijna heen en weer gaat). Ik weet dus dat het niet aan de subwoofer ligt. Mijn ruimte is 4 bij 4,20 meter. De subwoofer staat nu in de hoek.
Iemand tips over de plaatsing oid? Want ik wil niet alleen trillingen voelen bij veel te hoge volumes.

Klinkt als een akoestisch probleem. Je zou eens met een test-CD aan de gang moeten en dan de decibellen bij de verschillende frequenties meten. Als je in de buurt van Eindhoven woont kan ik wel eens een keer langskomen om daarmee te helpen. Ik heb daar al wat ervaring mee opgedaan.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS