In-ear doppen: beste manier van inspelen?

Started by svmnb, August 30, 2007, 13:27:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb

Voor een portable mediaplayer (Cowon iAudio D2) heb ik een setje Shure E2C oordoppen gekocht. Volgens menig review klinken deze pas goed na inspelen.
Het inspelen kan blijkbaar verkort worden door gebruik van noise en sweeps.

Op dit moment doe ik het zo: pink noise en een frequency sweep van 20Hz tot 20 kHz, gevolgd door een paar seconden stilte. Deze cyclus laat ik een paar uur draaien.
Zijn er andere of betere manieren om deze doppen in te spelen? Hoe doen jullie dit?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

hifiman

Ik zou stoppen met de sweep, of je moet ze snel kapot willen hebben :P

svmnb

#2
Hmm, oké. Goed om te weten, hoewel volgens sommigen hiermee de drivers goed 'loskomen'. Zoveel experts, zoveel meningen. Waarom gaan ze precies kapot met sweeps?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Gizz

Ik heb de e4c en ik heb ze gewoon rustig laten inspelen met een normaal volume.

hifiman

Quote from: svmnb on August 30, 2007, 14:23:11
Hmm, oké. Goed om te weten, hoewel volgens sommigen hiermee de drivers goed 'loskomen'. Zoveel experts, zoveel metingen. Waarom gaan ze precies kapot met sweeps?
Een normaal muziek signaal bestaat nooit uit sinussen. Omdat de hoeveelheid vermogen die de speaker (oordopje) moet dissiperen bij elke frequentie gelijk blijft, terwijl met normale muziekinhoud de hoge tonen altijd veel minder energie bevatten dan de lage. Het kan dus wel als je het spul maar niet hard zet..

W

Ik heb de e2c's ook, erg tevreden mee! Ik heb ze gewoon ingespeeld door ze in m'n oren te doen en muziek te luisteren. Veel plezier ermee!