waar knap jij op af als je een film zit te kijken?

Started by Gizz, May 31, 2007, 22:32:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Take your pick

slecht beeld
45 (56.3%)
te zacht geluid
12 (15%)
subs te laag of te hoog
1 (1.3%)
subs slecht vertaald
22 (27.5%)

Total Members Voted: 80

Xstream

Zacht geluid vind ik irri, maar "slecht" geluid vind ik nog veel irrirer :P

Dus ik kies voor slecht beeld. Subs interesseert me niet zo, zolang de gesproken taal maar NL of ENG is. Praten door de film is ook rete irri, tenzij je zit te zuipen, een film opzet waarvan je weet dat ie ruk is en een 2 scoort op IMDB en dan lekker zeiken op die film en ouwehoeren, dan kan ik het wel hebben ;)

Wat helemaal irri is als mensen op hun gemak hun telefoon opnemen tijdens de film, en dan nog niet eens even weglopen ofzo ... bel dan ff 1.5 uur later terug, heeeeel irri!
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Tube-freak

Aangezien ik Tom Cruise er niet bij zie staan (Daar erger ik me het meest aan) heb ik maar gekozen voor slecht beeld.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

MartijnR

Quote from: Tube-freak on July 30, 2007, 13:09:11
Aangezien ik Tom Cruise er niet bij zie staan (Daar erger ik me het meest aan) heb ik maar gekozen voor slecht beeld.

Daar valt nog wel wat aan toe te voegen. In veel fillms die op tv worden uitgezonden is sprake van tenenkrommend acteerwerk. Vooral bij de b- en c-categorie actiefilms op SBS6 e.d.  :-X

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

wh-vanderpost

Eigenlijk alleen ergernissen in de bios, films die niet goed geplakt zijn waardoor je bij een aktewissel ineens tegen 2 halve frames tegelijk aan zit te kijken... voordat het aards-luie personeel dan eindelijk naar de (over het algemeen) onbemande projectiecabine gaan om het zaakje goed te schroeven zijn we toch meestal weer 2 minuten verder.

Dan moeten we een pauze plakken... en dan vooral niet even vooruit denken en een voorloopstukje erbij plakken zodat de film niet al begint voor het geluid ingeschakeld is en de lichten in de zaal nog op volle toeren staan.

Dan is er nog het einde van de film.. blijkbaar te vaak naar de commerciƫle zenders zitten kijken, want midden in de fade-out van de laatste scene knalt de film uit, wordt de schrik verzacht met de zouteloze pauze muziek en komt het licht langzaam op om de zo plotselinge duisternis te doen verdwijnen (letterlijk in die volgorde).

Tot mijn grote verbazing gebeurde iets soortgelijks laatst ook in Antwerpen, tijdens Die Hard (digitaal) ging ineens het licht aan (ook de fancy kleuren leds die op het scherm gericht staan) en de muziek... die duurde ook ruim een minuut, terwijl de film rustig door ging.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Onne

Geluid vind ik ook boven beeld gaan,

De jonge "Gone in Sixty Seconds" die ik heb heeft ook een zacht geluid DD,
Het klinkt gewoon niet overweldigend, hoe hard je de stereo ook zet,

Normaal kijk ik DTS film op -25 /-20 en bij Gone in Sixty seconds
moet de Marantz op -5 tot 0 staan en dan nog klinkt eleanor niet zoals
het zou moeten als ze weg rijdt uit de parkeergarage.....

Gr Onno



Tube-freak

Quote from: MartijnR on July 31, 2007, 22:06:33
Daar valt nog wel wat aan toe te voegen. In veel fillms die op tv worden uitgezonden is sprake van tenenkrommend acteerwerk. Vooral bij de b- en c-categorie actiefilms op SBS6 e.d.  :-X

Martijn

Nou niets is zo erg als de waargebeurde verhalen/drama's (a.k.ahuisvrouwen films) op RTL4.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

snikkeltje

#31
In het uitzonderlijke geval dat er eens een goeie film wordt uitgezonden op SBS6 en als je dan net lekker in de film zit...

HART VAN NEDERLAND!!  :(  :-X

Aaarghh!
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

AlphaMale

Quote from: snikkeltje on August  1, 2007, 13:44:14
In het uitzonderlijke geval dat er eens een goeie film wordt uitgezonden op SBS6 en als je dan net lekker in de film zit...

HART VAN NEDERLAND!!  :(  :-X

Aaarghh!

Ja inderdaad. Wie dat verzonnen heeft...  >:(
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

Xstream

Commercie he ;)

Ik heb bij SBS gewerkt en het eerste wat ik zei is, haal dat hart van nederland er is uit. Totdat ik de kijkcijfers zag ... Blijkbaar werkt het want mensen die in de film zitten blijven toch hangen voor het slot en de huisvrouwen schakelen ook in en blijven vervolgens ook bij de film hangen. Kortom, je vergroot je publiek met 2x zo'n beetje ... Dus je kunt SBS niet kwalijk nemen dat ze het doen, wel de mensen die zo stom zijn om Hart van Nederland te kijken want het wordt dagelijks door zo'n 1.5 tot 2 miljoen mensen bekeken. Ik doe dan ook mee aan een algemene boycot, want ik vind het ook reteirri (de mensen bij SBS ook btw - behalve dat het scoort dan)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Tube-freak

Ik wou dat ze die sex reclames er is af haalde snachts.  Kunnen ze niet gewoon herhalingen uitzenden net als op Ned 1,2 ,3 ofzo.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

neverywhere

Quote from: Xstream on August  1, 2007, 23:02:25
Commercie he ;)

Ik heb bij SBS gewerkt en het eerste wat ik zei is, haal dat hart van nederland er is uit. Totdat ik de kijkcijfers zag ... Blijkbaar werkt het want mensen die in de film zitten blijven toch hangen voor het slot en de huisvrouwen schakelen ook in en blijven vervolgens ook bij de film hangen. Kortom, je vergroot je publiek met 2x zo'n beetje ... Dus je kunt SBS niet kwalijk nemen dat ze het doen, wel de mensen die zo stom zijn om Hart van Nederland te kijken want het wordt dagelijks door zo'n 1.5 tot 2 miljoen mensen bekeken. Ik doe dan ook mee aan een algemene boycot, want ik vind het ook reteirri (de mensen bij SBS ook btw - behalve dat het scoort dan)

Kan allemaal wel zijn ,maar ik heb toch al wel een paar keer met moordplannen rondgelopen op degene die die programmering had bedacht.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Xstream

#36
Mja, moord is niet echt SBS's ding ... dus het zal ze een zorg zijn als half nederland zich de hersens inslaat ... sterker nog ... lijkt me een interessant item voor Hart van Nederland :P

En P.S.: het idee van die programmering komt uiteraard uit Amerika ... daar doen ze nog veel gekkere dingen hoor ;)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

neverywhere

Quote from: Xstream on August  2, 2007, 19:45:35
Mja, moord is niet echt SBS's ding ... dus het zal ze een zorg zijn als half nederland zich de hersens inslaat ...


Zat er dus meer aan te denken om HEN de hersens in te slaan..kijken of ze het nog steeds een interressant onderwerp vinden >:D

Zou er in het gevang een beetje behoorlijke tv staan?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Xstream

Quote from: neverywhere on August  3, 2007, 17:14:05
Zou er in het gevang een beetje behoorlijke tv staan?

Gevang in nederland is bijna een 3 sterren hotel, dus maak je geen zorgen. Je hebt zelfs game consoles ... kun je die mooi gebruiken tijdens de uitzending van Hart van Nederland na je mislukte moord aanslag op het streng beveiligde SBS gebouw :P

Alhoewel ... ik kan je misschien helpen het gebouw in te komen ;) Ik weet de "weak spots" :P
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

sr7000

Persoonlijk vind ik slecht geluid vaak irritant. Zo kan ik me bijvoorbeeld vaak ergeren aan het geluid van helicopters. Ik woon zelf redelijk dicht bij een landplaats voor helicopters, dus ik heb een redelijk idee van hoe ze zouden moeten klinken. En dat komt vaak helemaal niet overeen. Vaak wordt gekozen voor een diep ruimtelijk geluid. Begrijpelijk, aangezien dat lekker spectaculair klinkt. Maar als je weet dat dat type helicopter in de werkelijkheid eerder als een formule1 wagen klinkt dan als een Harley, dan klinkt het vrij irritant.
Ook als men bij vecht scenes geluid gaat toevoegen is dat vaak irritant. (je ziet dat ze elkaar nauwelijks raken , maar je hoort wel een enorme dreun)
Aan de andere kant heb ik wel een redelijke hoge tolerantie voor slecht acteerwerk. Vin Diesel kan bijvoorbeeld absoluut niet acteren, maar ik heb wel bijna al zijn films op dvd. O0
Ook vind ik lowbudget special effects vaak veel meer charme hebben dan computer animaties. (denk aan Braindead/ Bad taste)
En slechte films bekijken kan ook heel leuk zijn. Als ik met m'n vriendin naar de film ga, dan wil ik ook niet te veel worden afgeleid door de film ;)

Paul Landsmeer

Home Cinema:
- Slechte mastering van de DVD (met name beeld, geluid kan ik nog wel hebben)
- Een te zwaar aangezet LFE kanaal (dat de kopjes trillen als iemand een kopje neerzet)
- Copyright disclaimers/filmpjes die je NIET kunt wegdrukken (eergisteren nog, na "Fistful Of Dynamite")
- Ingebrande subs (ik kijk altijd zonder subs namelijk)

Bioscoop:
- Slechte zitplaatsen (teveel aan de zijkant, oncomfortabele stoelen)
- Alleen in de zaal zitten (en maar lachen bij die komedie in je eentje...)
- In een uitverkochte zaal zitten (geen lege stoel naast je)
- Pratende/bellende/rondlopende/"ik doe alles behalve kijken" mensen
- Kapotte of verkeerde ingestelde speakers (bijvoorbeeld lekken van de dialoog naar de surrounds)
- Als de film begint, maar het geluid niet (paar keer meegemaakt)

Lynxxx

In de bios:

Zacht / slecht geluid kan ik eeeerrrg slecht tegen. Heeft met name Pathe een handje van.
Onscherp beeld is echter hetgene waar ik me het meest aan erger.

Thuisbios:

Dialogen niet in verhouding met de rest van de film. Moet je met levels gaan zitten prutsen.. waardeloos
Slechte tranfers/mastering.. Wil je een film gaan kijken lijkt het of je soep in je ogen hebt
De rest boeit niet zo. Geluid zit meestal wel goed verder en bij mij staat het nooit te zacht :-)

Algemeen: slecht acteerwerk. hoeft de hele film voor mij al nie meer.


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

master30

Afknapper is voor mij ook het geluid,

Die vriendin van mij die tussen het film kijken door gaat luisteren of de wasmachine al klaar is zodat het in de droger kan.

(Wij kijken op de zolder, naast het ht is een ruimte voor wasmachine/ droger/ perfect draft.)


HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Ruud15

Quote from: Xstream on August  4, 2007, 16:35:45
Gevang in nederland is bijna een 3 sterren hotel, dus maak je geen zorgen.

Dat denken veel mensen maar daar vergis je je heel erg in!
Daar wil jij echt niet zitten.
HT: 42PV70 Panasonic Plasma. Denon AVR 2105, 5 Gallo Nucleus met Gallo Sub. Pioneer DVD speler en Pioneer DVD-recorder.
Stereo: B&W DM7, Accuphase E205 en NAD CD speler.

Kabels van de electronicazaak.

Xstream

Nee, das ook het idee van een "gevang" toch ;) ... ik zou er ook nie willen zitten hoor. Maar voor internationale maatstaven natuurlijk niet echt slecht geregeld hier. Al is het 2 in 1 cel verhaal natuurlijk al meer een inbruik op privacy en dus luxe.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub