Adire Audio is niet meer

Started by gvy, August 29, 2007, 14:40:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gvy

Tiens,

Vandaag heb ik toevallig, tijdens het surfen naar hun website vastgesteld , dat Adire Audio gestopt is.
Echt jammer  :'(

De meeste zelfbouwers zullen hun bestbekende driver  de "SHIVA"   12"sub wel kennen.
Het is qua looks een vrij banale 12" lange slag woofer. Maar qua prestaties en veelzijdigheid een schitterende sub.

Ik heb er in huis 3 staan.
Eentje als centrale sub in m'n huiskamerinstallatie.
Twee stuks als (stereo) sub in m'n homecinema d'ondergrondse.

Schitterend robuuste, neutrale woofers. Zowel geschikt voor gesloten als basreflexbehuizing.
Dubbel (naar buiten gebrachte) spreekspoelen.
Heel lange slag en lage fs

Kortom, wat mij betreft , een van de beste subdrivers in z'n prijscategorie.

Echt jammer

Geert


FFF

Poeh, dat is even koud op m'n dak, zo op de woensdag middag  ;)

Zonder gekheid, ik vond het een prachtig merk.
De shiva is idd een hele populaire unit, maar de brahma voor in de auto was echt een beest.

Zelf heb ik gekeken om eens met de tumult aan de slag te gaan, of eventueel de brahma te gebruiken in huis (eigenlijk auto sub) echter heb ik geen mooie versterker kunnen vinden die stabiel genoeg was bij de lage impedantie en ook nog eens voldoende vermogen had, en die aan te schaffen was met een bescheiden budget  >:D

Jammer...

Walter_PPK

So das jammer, het was een puik merk. Ik was altijd super gesteld op m'n Shiva sub.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Henkjan_O

ja, lijkt er op dat ze er gewoon geen zin meer in hadden...  net zoals een tijdje geleden Thommessen (die van de sub amps).

De ontwerpers gaan echter gewoon verder, ze werken nu o.a. voor het Canadese CSS. die komen dan ook met een stel speakers die als opvolgers van de Adire subs gezien kunnen worden.  bv de SDX15 (zeg maar troonopvolger van de Tumult) waarin ook de XBL² technologie is toegepast.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

ALFIrE


simsatit

hmm,
iig hebben een hoop mensen nog wel plezier aan hun adire's.
Mijn DPL12 is echt wel een hele leuke sub geworden hoor, vooral voor cinema geweld echt niet verkeerd, voorlopig zit deze (nog) niet in het upgrade pad!
Jammer dat ze gekapt zijn, maar er waren in het verleden dan ook wel wat leverings problemen, terwijl ze op een gegeven ogenblik best populair waren en er dan toch blijkbaar niet in konden slagen aan de vraag te voldoen..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

remsie

Heel jammer, dit bedrijf heeft heel nette subwoofers gemaakt. Maargoed als de kennis naar een ander bedrijf gaat kun je dezelfde kwaliteit weer onder een andere naam kopen:)

Weet nog wel van een filmpje van een brahma woofer in een auto die gewoon ervoor zorgde dat de deur inklapte :P

Hanz71

Alleen de r en de e missen: http://www.acousticdev.com/index.html
Dan lijkt iets nieuws te zijn begonnen?