Ik wil een complete nieuwe HT aanschaffen. ~ Alles besteld, nu nog wachten...

Started by Sol, August 27, 2007, 17:28:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sol

Ik zit er al een tijdje aan te denken om een volledig nieuwe HT aan te schaffen, aangezien mijn oude het langzaamaan begint te begeven. Het is dan ook maar een simpel Sony setje, maar goed. En als het goed is, heb ik binnenkort de beschikking over mijn gespaarde geld, dus dan komt er ruimte vrij voor een mooi HT-tje :)

Nou dacht ik, wie kan ik nou beter om advies vragen dan mijn goeie vrienden van HTforum? :P

Zelf had ik natuurlijk al wel een setje in gedachten, zoals je ook in mijn signature kan zien:

Denon AVR-4308 receiver
Denon DVD-3800BDCI BD-player  (helaas nog niet uit :()
Sony KDS-60A3000  (ook (nog?) niet beschikbaar in NL)
Klipsch RF-83 fronts
Klipsch RC-64 center
Klipsch RS-62 rears
Klipsch RT-12d sub

Zoals jullie zien, staan er twee dingen in mijn lijst die ik maar al te graag zou willen hebben, maar die helaas (nog) niet leverbaar zijn (in NL). En nou ben ik niet iemand die van wachten houdt, dus vandaar dat ik jullie graag om advies zou willen vragen om hier eventuele vervangers voor in de plaats te zetten. Ik sta open voor alle suggesties, zodra het maar in de buurt blijft van de prijs en kwaliteit van bovenstaande apparatuur ;D

Een andere kleine voorwaarde is, dat het spul er wel een beetje 'strak' uit moet zien natuurlijk.. ^-^
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Vincent

Hi..

Ik voorspel nu al dat je binnen een aantal dagen/uren gek zal worden van de hoeveelheid merken die je
om de oren krijgt geworpen. Wat ik je kan aanraden: maak een afspraak bij je dealer en ga eens naar
een set kijken die past bij je wensen en in je prijsklasse. Als je geen dealer hebt wil ik me bij deze wel
opwerpen als mogelijke kandidaat ;)  8) haha..

Maar even zonder gekheid in die prijsklasse is heel veel mogelijk maar je kan ook heel snel het verkeerde kopen
als je een overhaaste beslissing neemt. Bij de meeste dealers is het vaak wel mogelijk om iets te regelen
met tijdelijke leenapparatuur mits het niet te lang duurt . In het geval van de Denon Blu ray is het wat lastiger omdat
deze pas over minimaal een half jaar leverbaar is.

Ik zal morgen eens bellen om te kijken of ik de 4308 naar de winkel kan krijgen. ben er wel benieuwd naar .

Mvg

Vincent

Sol

Ik denk inderdaad dat je daar gelijk in hebt ;)
Maar dat is eigenlijk ook een beetje waar ik op doel :P

De dealer hier in de buurt is op zich wel een goeie, en ook met mooie prijsjes. Het enige nadeel van die vent is eigenlijk, dat-ie een beetje de neiging heeft naar het niveau af te dwalen van een standaard-verkopertje bij de It's. Dus als je het niet erg vind, heb ik er totaal geen problemen mee maar meteen gebruik te maken van je aanbod ;)

En zoals je inderdaad al zegt, er is een heleboel mogelijk, maar je kunt ook snel een miskoop doen. Bijvoorbeeld totaal mismatchende receiver met speakers. Wat denk jij bijvoorbeeld van de combi die ikzelf al in gedachten had? Wel jammer van de Denon BD-player inderdaad, maar goed.. misschien toch wel even het wachten waard? ::)

Als je zo vriendelijk zou willen zijn om even te kijken of je inderdaad die 4308 in je store kunt krijgen, dan kom ik binnenkort wel even een keertje langswippen om hem te bewonderen ;D ;D ;D

Grtz

Sven
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Tube-freak

Probeer je ook niet teveel te focussen op een merk of set. Het kan geen kwaad om andere merken in dezelfde prijsklasse eens te beluisteren (ik denk dat Denon een goede keuze is overigens). Ik neem aan dat dit topic een vervolg is op je vorige topic??

een paar tips van mijn kant. 

- Als je radio niet belangrijk vind ga dan voor een versterker ipv een receiver.
- Voor speakers zou je ook eens 2e hands kunnen kijken.  Aangezien je er 5 nodig hebt kan dit nogal wat van het budget opsnoepen.

Een paar merken dvd spelers/versterks die je ook zou kunnen overwegen zijn (vallen binnen je budget en lees er overwegend positieve berivchten over):
- Arcam
- Primare
- Marantz
- Rotel
- Denon

Paar merken van speakers waar je eventueel naar kan kijken:
- Totem
- KEF
- B&W
- Klipsch
- Final (Platte Electrostaten, kan je aan de muur hangen).

Er is nog wel meer dat je kan luisteren, maar het beste is om naar een winkel te gaan met goede adviseurs en een breed assortiment.
Dan kan je in elk geval wat verschillende opties proberen en ze weten ook welke versterkers en welke speakers goed bij elkaar passen.
Ga niet van aleeen de specificaties uit die in de folder staan.  2 versterkers met identieke specs kunnen totaal anders klinken. Het zal misschien zelfs voorkomen dat ze met een merk aan komen zetten waar je absoluut nog nooit van hebt gehoord maar dat dat wel heel mooi klinkt.

Persoonlijk vind ik een goede manier om versterker/dvd speler/speaker combinatie te beluisteren gewoon een cd-tje meenemen met je favoriete muziek dan hoor je al snel of de set naar je smaak is of niet.  ALs je dezelfde cd's dan gebruikt op een andere set hoor je ook snel de verschillen.

Dus eigenlijk is het een kwestie van gebruik je oren en luister wat jij het meest aangenaam vind (Geloof me je gaat verschillen horen tussen diverse merken).

Als je nog wat tips wil van goede dealers dan kan ik je wel een paar linkjes sturen.






16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

The Penguin

Quote from: Vincent on August 27, 2007, 17:43:45


Ik zal morgen eens bellen om te kijken of ik de 4308 naar de winkel kan krijgen. ben er wel benieuwd naar .
Neem dan gelijk ook ff de 3808 mee  ;D
RonV | 50PY70 | VSX-LX70 | BDP-51FD |Kef iQ7SE iQ5SE iQ6c |BK XLS300/PR | Anti Mode 8033 DSP | Canare 4S11

Ramius

Quote from: The Penguin on August 27, 2007, 18:30:26
Neem dan gelijk ook ff de 3808 mee  ;D

Inderdaad! Op gebied van video-verwerking is ie volgens mij gelijkwaardig aan de AVR-4308 en op gebied van klank moet ie niet veel onderdoen voor zijn groter en vooral veel duurder broertje. Persoonlijk vind ik het prijsverschil tussen die twee van om en bij de 900 euro een beetje met het haar getrokken om dan WIFI en DAB meer te krijgen.  :P


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Tube-freak

Misschien is het ook handig om voor jezelf een lijstje te maken voor elk onderdeel en daar een budget aan te hangen.
Dat is voor jezelf makkelijker om het overzicht te houden en voor de dealer ook makkelijker in te schatten in welke prijklasse je iets wil.

Bijvoorbeeld:   
Versterker xxx euro
Speakers: xxx euro
DVD-Speler xxx euro
TV: xxx euro
Kabels: xxx euro.

Probeer je dan ook aan dat budget te houden of er in eljk geval niet al te ver overheen te gaan (tenzij je misschien echt dol enthusiast wordt van een bepaald product,  dan kan je eens goed nadenken om meer uit te geven).

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Sol

Quote from: Tube-freak on August 27, 2007, 18:26:48
Probeer je ook niet teveel te focussen op een merk of set. Het kan geen kwaad om andere merken in dezelfde prijsklasse eens te beluisteren (ik denk dat Denon een goede keuze is overigens). Ik neem aan dat dit topic een vervolg is op je vorige topic??

Tja, dat is dus eigenlijk een beetje mijn probleem! :( Ik heb zeer weinig tijd, kan meestal alleen op woensdag of zaterdag op mijn gemakkie een winkel inlopen en rondkijken / luisteren. Daarnaast heb ik ook nog geen auto / rijbewijs, waardoor ik nog meer word beperkt in mijn zoektocht naar mijn ultieme HT 8)
En ja, dit is een soort vervolg, zo kan je het noemen, ja.. Maar eigenlijk meer omdat het vorige niet zo'n succes was. Dus ik dacht: Ik fris de titel en alles een beetje op, misschien krijg ik dan wat meer replies :P

Quote from: Tube-freak on August 27, 2007, 18:26:48
- Als je radio niet belangrijk vind ga dan voor een versterker ipv een receiver.
- Voor speakers zou je ook eens 2e hands kunnen kijken.  Aangezien je er 5 nodig hebt kan dit nogal wat van het budget opsnoepen.

Ik luister nog redelijk vaak radio, en versterkers zijn meestal toch ietsje duurder.. Tenzij je natuurlijk een paar moie voorbeelden hebt? Want ik ben zelf nog niet zo heel bekend met de merken en hun kwaliteiten en aanbod..

Quote from: Tube-freak on August 27, 2007, 18:26:48
Een paar merken dvd spelers/versterks die je ook zou kunnen overwegen zijn (vallen binnen je budget en lees er overwegend positieve berivchten over):
- Arcam
- Primare
- Marantz
- Rotel
- Denon

Paar merken van speakers waar je eventueel naar kan kijken:
- Totem
- KEF
- B&W
- Klipsch
- Final (Platte Electrostaten, kan je aan de muur hangen).

Er is nog wel meer dat je kan luisteren, maar het beste is om naar een winkel te gaan met goede adviseurs en een breed assortiment.
Dan kan je in elk geval wat verschillende opties proberen en ze weten ook welke versterkers en welke speakers goed bij elkaar passen.
Ga niet van aleeen de specificaties uit die in de folder staan.  2 versterkers met identieke specs kunnen totaal anders klinken. Het zal misschien zelfs voorkomen dat ze met een merk aan komen zetten waar je absoluut nog nooit van hebt gehoord maar dat dat wel heel mooi klinkt.

Persoonlijk vind ik een goede manier om versterker/dvd speler/speaker combinatie te beluisteren gewoon een cd-tje meenemen met je favoriete muziek dan hoor je al snel of de set naar je smaak is of niet.  ALs je dezelfde cd's dan gebruikt op een andere set hoor je ook snel de verschillen.

Dus eigenlijk is het een kwestie van gebruik je oren en luister wat jij het meest aangenaam vind (Geloof me je gaat verschillen horen tussen diverse merken).

Als je nog wat tips wil van goede dealers dan kan ik je wel een paar linkjes sturen.

In ieder geval alvast thanx 4 the tips ;)
En zoals je al zei: Primare en Totem heb ik nog nooit van gehoord.. Daarom misschien juist alleen het luisteren al meer dan waard. En dat zal ik de komende tijd ook zeker zoveel mogelijk gaan doen ;D

Ik weet alleen ook nog niet zo heel goed waar ik nou precies terecht kan voor een goede luistersessie, en een goed gesprek met de verkoper. Ik heb al wel een aanbod van Vincent gekregen, en daar ga ik binnenkort ook zeer zeker een keertje langs, als hij de nieuwe Denon AVR-4308 ook heeft staan >:D

Maar als jij me een paar goeie linkjes kan sturen, zou ik dat ook erg fijn vinden!

Zo zie je maar weer: je hebt hier ZO een goed advies binnen, en je maakt ook meteen 'vrienden' ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Gizz

Heb je die nieuwe topic over de samsung alles vreter (br - hddvd) al gezien? Missschien wel een vervanger voor die denon?

boekhour

En uiteraard de nieuwe Onkyo versterkerlijn, als je het over goede prijs-kwaliteits verhouding hebt!! Wat dacht je van een Onkyo 905? Die hoort beslist op je lijst thuis.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Tube-freak

Als je uitgebreid wil luisteren dan kan je het beste van te voren altijd een afspraak maken met de winkel.

Ik ben een keer bij wilbert hifi geweest in utrecht en daar heb ik toen in een middag 10 verschillende versterkers beluisterd.  Groot assortiment en ze wisten meteen al de goede match met mijn speakers.  Eigenlijk was de eerste die ik luisterde gewoon de beste, maar eigenwijs als ik ben wilde ik dat wel eens horen dan hoe die anderen klonken.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Rob Eric Blank

Quote from: Tube-freak on August 27, 2007, 19:35:53
Als je uitgebreid wil luisteren dan kan je het beste van te voren altijd een afspraak maken met de winkel.

Ik ben een keer bij wilbert hifi geweest in utrecht en daar heb ik toen in een middag 10 verschillende versterkers beluisterd.  Groot assortiment en ze wisten meteen al de goede match met mijn speakers.  Eigenlijk was de eerste die ik luisterde gewoon de beste, maar eigenwijs als ik ben wilde ik dat wel eens horen dan hoe die anderen klonken.


Wilbert is naar mijn idee ook wel een hele fijne winkel!

jantje112


Ghosty J

ik zou iig voor rotel of arcam gaan ipv van denon gaan!
ik vond rotel net iets mooier klinken :)
voor zoveel geld is er zeker iets mooiers dan denon, dat is mijn mening :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Kjelt

Als je perse voor blueray of hddvd gaat dan zou ik zeker voor de allernieuwste av receiver gaan.
Dit omdat zij de enigste zijn die HDMI 1.3-Audio ondersteunen inclusief Dolby TrueHD und DTS-HD.
Anders moet je je audio analoog aanbieden. Oftewel wachten op de 3808 of 4308. Elke andere oudere denon receiver zou ik nu niet meer kopen of het moet vanwege het prijsverschil zijn.

Nadeel is dat je nu al de technologie wilt aanschaffen die pas over een half jaar verkrijgbaar is, oftewel dat gaat niet.
Ik zou gewoon het komende half jaar gaan orienteren, luisteren, kijken en doorsparen en geduld hebben hoe moeilijk het ook is.


THX-UltraII

Quote from: Gizz on August 27, 2007, 19:21:08
Heb je die nieuwe topic over de samsung alles vreter (br - hddvd) al gezien? Missschien wel een vervanger voor die denon?

de Denon is sowieso uitgesteld dus dat gaat je al niet lukken. Ik gok erop dat dit een allesvreter wordt ivm de switch van PM en dreamworks. Geruchten gaan dat NAD ook met een BR/HD combo komt op korte termijn!

MadEd

In de prijsklasse van de Rf-83 (zag dat die 999 euro is bij een grote electronica winkel in R'dam  ;)) zou ik als ik jou was ook zeker even naar de Magnat Quantum 9 serie kijken. Ik heb grafiekjes gezien van deze speakers en volgens mij zijn ze vrijwel lineair tot 30hz. Ook zijn ze goed getest. Ikzelf heb de Quantum 506 en zelfs met de slanke 130mm conussen zijn ze in staat om goede vocalen en een stevige bas met hele mooie hoge tonen (door de tweeter die ver doorloopt) neer te zetten. Heco Celan zou ik ook een kans geven. Hoewel beide merken niet echt de naam hebben, hebben ze toch wel twee mid/high - end producten met deze serie neergezet.

Qua receiver zou ik idd naar de nieuwe Denon en Onkyo's kijken. Voor HD materiaal zou ik dan een Toshiba Toshiba HD-XE1 nemen en voor blu-ray een PS3  O0

vertmaori

Neem in ieder geval alle tijd. Ik heb begin van dit jaar hetzelfde 'probleem' gehad. Uiteindelijk Denon gekocht in combinatie met Heco Celan-serie. Na een paar maanden beviel dit toch minder dan vantevoren gedacht. Mijn vrouw kon absoluut niet wennen aan het geluid. Gelukkig konden we de hele set voor een fatsoenlijke prijs doorschuiven aan een familielid.

Nieuwe luistersessie gedaan en ook uitgebreid alles thuis geprobeerd. Een goede winkelier doet hier niet moeilijk over en komt graag thuis wat versterkers/luidsprekers/kabels laten horen.

Wij zijn uiteindelijke bij de combi Arcam/B&W uitgekomen. Dit bevalt erg goed.
Sony 65A1,
Denon AVR X4100W, Denon DBT 3313UD, B&W CM7 afronts, B&W CM Centre, B&W CM1 rears
MJ Acoustics Reference 100 Mk II
PS4 pro

Sol

Quote from: Gizz on August 27, 2007, 19:21:08
Heb je die nieuwe topic over de samsung alles vreter (br - hddvd) al gezien? Missschien wel een vervanger voor die denon?

Nee, nog niet gezien..
Maar ik zit er aan te denken gewoon een PS3 te kopen, en die te gebruiken als DVD / BR-player. Heb je ook meteen een next-gen gameconsole in je kast ::)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sol

Quote from: GhostyJ on August 29, 2007, 10:18:57
ik zou iig voor rotel of arcam gaan ipv van denon gaan!
ik vond rotel net iets mooier klinken :)
voor zoveel geld is er zeker iets mooiers dan denon, dat is mijn mening :)

Toch maar even kijken dan :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sol

Quote from: MadEd on August 29, 2007, 11:08:27
In de prijsklasse van de Rf-83 (zag dat die 999 euro is bij een grote electronica winkel in R'dam  ;)) zou ik als ik jou was ook zeker even naar de Magnat Quantum 9 serie kijken. Ik heb grafiekjes gezien van deze speakers en volgens mij zijn ze vrijwel lineair tot 30hz. Ook zijn ze goed getest. Ikzelf heb de Quantum 506 en zelfs met de slanke 130mm conussen zijn ze in staat om goede vocalen en een stevige bas met hele mooie hoge tonen (door de tweeter die ver doorloopt) neer te zetten. Heco Celan zou ik ook een kans geven. Hoewel beide merken niet echt de naam hebben, hebben ze toch wel twee mid/high - end producten met deze serie neergezet.

Qua receiver zou ik idd naar de nieuwe Denon en Onkyo's kijken. Voor HD materiaal zou ik dan een Toshiba Toshiba HD-XE1 nemen en voor blu-ray een PS3  O0

Voor zover mij altijd verteld is, is Magnat wel een leuk merk. Maar Magnat heeft 'het' net niet. Ik heb wel eens een paar Magnatjes beluisterd, maar dat waren dan gewoon van die standaard cafe-speakers zeg maar.
Wat ik inderdaad het liefst uit een speaker hoor komen, is dat alle aspecten van het geluid gewoon goed naar voren komen. Het allermooist vind ik een speaker die de gitaren in een nummer mooi natuurgetrouw neerzet en ze duidelijk op de voorgrond laat horen. Mooie diepe bass vind ik ook belangrijk, maar het moet natuurlijk ook weer niet te 'BOOM-erig' zijn.

En inderdaad, gewoon voorlopig een PS3. Heb je een hele goeie player aan. En tot die tijd kun je rustig afwachten tot er eindelijk een 'fatsoenlijke' BluRay-speler op de markt is. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

MadEd

Quote from: Sol on August 29, 2007, 11:46:01
Voor zover mij altijd verteld is, is Magnat wel een leuk merk. Maar Magnat heeft 'het' net niet. Ik heb wel eens een paar Magnatjes beluisterd, maar dat waren dan gewoon van die standaard cafe-speakers zeg maar.
Wat ik inderdaad het liefst uit een speaker hoor komen, is dat alle aspecten van het geluid gewoon goed naar voren komen. Het allermooist vind ik een speaker die de gitaren in een nummer mooi natuurgetrouw neerzet en ze duidelijk op de voorgrond laat horen. Mooie diepe bass vind ik ook belangrijk, maar het moet natuurlijk ook weer niet te 'BOOM-erig' zijn.

En inderdaad, gewoon voorlopig een PS3. Heb je een hele goeie player aan. En tot die tijd kun je rustig afwachten tot er eindelijk een 'fatsoenlijke' BluRay-speler op de markt is. ;D

Zoals ik al aangaf, het is jammer dat Magnat dat imago heeft. Als ik jou was zou ik toch even onbevooroordeeld naar de Quantum 9 serie gaan luisteren en je laten verbazen.  ;)

Sol

Quote from: MadEd on August 29, 2007, 11:54:26
Zoals ik al aangaf, het is jammer dat Magnat dat imago heeft. Als ik jou was zou ik toch even onbevooroordeeld naar de Quantum 9 serie gaan luisteren en je laten verbazen.  ;)

Oke, dan neem ik meteen voor de zekerheid een paar extra oren mee ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

dmeerpa

Ik zou toch eens kijken naar een SVS sub ipv een Klipsch RT-12d sub.

PB12NSD  949.00 (incl. VAT)
SB12Plus vanaf  999.00 (incl. VAT)

of het zwaardere geschut een PB12Plus vanaf 1,599.00 (incl. VAT).
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

Vincent

Hi Sol!,

Ik heb even contact gehad met de vertegenwoordiger ik krijg als het goed is over een week of 3 de 3808/4308 hier op demo
dus dan zou je een afspraak kunnen maken voor het beluisteren van deze 2 versterkers. We hebben dan als het goed is ook
de nieuwe B&W serie binnen dus misschien is dat wel een ideale match.'

Bel anders een keertje naar mij voor een afspraak dan kunnen we eens om de tafel gaan zitten..

Rotel is wel een ander geluid dan de Denon maar is ook wat minder uitgebreid qua mogelijkheden wat betreft troughput van HDMI en ander technische snufjes.. Klanktechnisch is er natuurlijk helemaal niks mis mee.'

Grtz

Vincent