Bakkums B&W kamer (8 jaar later)

Started by Bakkums, August 26, 2007, 18:33:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bakkums

Nou zag al jullie moois en dacht, zou ook maar effe wat van mijn speelgoed laten zien.
Het is natuurlijk niet zoiets wat jullie allemaal hebben, maar ben er wel erg blij mee en ben
er ook zeer tevreden over.

Ik ben nog student, dus alles wat ik nu heb zal voor mijn doen nog betaalbaar zijn. Wanneer ik Full-time werk
en een eigen huis heb, gaat er een Bioscoop kamer komen, met vriendins goedkeuring  ;D, die vind het allemaal ook heel erg mooi namelijk.
Maargoed, een paar fototjes dan maar:

oud


Nieuw


Nieuwer


Nieuwst (pagina 3 meer foto's)


Specs:

Receiver        Onkyo SR-605
Frontspeakers B&W 602 S2
Surround        B&W 602
Surround Back Eltrax center speaker
center           B&W CC6
Sub               Mivoc SW-1100

PS3 Slim
TV Samsung 40C6000


Gebruik alles om films te kijken en ook veel om te gamen.

Hopelijk binnen nu en 5 jaar komt er echt spul en dan in een eigen huis en niet
bij mijn ouders op zolder ;)


SORRY VOOR DE GROTE FOTO'S !

ajbeefde

Je bent er blij mee maar hebt toch je lcd in de verkoop staan.....  ???
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Quote from: TearS on August 26, 2007, 18:39:42
In zijn verkooptopic staat dat hij naar 37 inch wil.

oke, hoewel ik de 42" wel mooi vindt hangen.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

donaldk

Als je 'klaagt' dat de tv en de ps3 duur zijn geweest, dan moet je er niet ook nog eens verlies op gaan maken door deze te verkopen en dan een nieuwe te kopen.

Bakkums

De tv staat trouwens gewoon op zijn voet.

Ik wil graag een 37inch omdat deze toch iets te groot uitvalt maar voor de rest voldoet die aan al mijn wensen.
Verlies maken is normaal als hobbieist zijnde. Anders had ik dit ook niet allemaal aangeschaft, want
dit alles gaat ook weer eens de verkoop in. Om plaats te maken voor groot spul.

Frontspeakers zijn trouwens KODA 785 zegt mij ook weinig. heb ze dan ook al 6jaar ofzo.


donaldk

Maar verlies maak je alleen voor upgrades >:D.

blue-eyes

Quote from: Bakkums on August 26, 2007, 18:33:56
Nou zag al jullie moois en dacht, zou ook maar effe wat van mijn speelgoed laten zien.
Het is natuurlijk niet zoiets wat jullie allemaal hebben, maar ben er wel erg blij mee en ben
er ook zeer tevreden over.

Ben zelf student, begin dit jaar met een HBO opleiding dus heb ook niet zoveel geld voor al dat moois.
Zijn allemaal wel toekomst plannen.

Je moet niet zo klagen. In de tijd dat ik student was kochten wij tweedehands TV's voor 50 gulden ;D



Daarnaast, geniet gewoon van je set, dat is ie meer dan waard. Dat zeg je gelukkig ook. Bedenk: niemand van dit forum met een hele mooie set had dat als student, het zijn allemaal langdurig verzameld, gespaard, na vele jaren werken. Jouw tijd komt nog wel ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bakkums

Quote from: Blue-Eyes on August 26, 2007, 20:40:26
Je moet niet zo klagen. In de tijd dat ik student was kochten wij tweedehands TV's voor 50 gulden ;D



Daarnaast, geniet gewoon van je set, dat is ie meer dan waard. Dat zeg je gelukkig ook. Bedenk: niemand van dit forum met een hele mooie set had dat als student, het zijn allemaal langdurig verzameld, gespaard, na vele jaren werken. Jouw tijd komt nog wel ;)

Bedankt en nee eigenlijk mag ik ook niet klagen.

Ik denk ook wel dat mijn tijd een keer komt, maar het kan mij niet snel genoeg gaan.

We zien wel wanneer mijn tijd komt.

Bakkums

#8
Trouwens wat meer info over de Frontspeakers gevonden.



- 3 weg speakers
- 4ohm
- 100 watts
- 42-20.000 Hz
- afmeteingen: 75x23x30 (hxbxd)

Dus maar effe sparen voor wat fatsoenlijke fronts.


Nog een vraagje.

Is dit wel een goeie plek, waar de Sub nu staat of raden jullie mij wat anders aan?

Alvast bedankt.

Sjors

Quote from: Bakkums on August 27, 2007, 22:24:41


Nog een vraagje.

Is dit wel een goeie plek, waar de Sub nu staat of raden jullie mij wat anders aan?

Alvast bedankt.


Wat vind jezelf.. ben je er niet tevreden mee zoals hij nu presteerd ?  :)


Wat je doen kan: zet je sub op de hotspot (luisterplek) (bank of stoel) zet een stuk muziek op wat je goed kent  (ik nam een muziekstuk met mooie diepe bas) en kruip dan door de kamer, op de plek waar jij hem het best vind klinken, daar plaats je dan je sub.


Groet, Sjors

Bakkums

Hey dat is een goeie tip, nooit gedacht dat dat zou kunnen werken.
Heeft dus gewoon met spiegeling te maken, effe eenvoudig uitgelegt.

triple_A

Leuke set, ben jaloers op je tv  ;D
Ben zelf 17jaar, maar van zo'n tv kan ik voorlopig nog alleen maar dromen hehe.
mvg, Triple_A

Bakkums

Dankje, TV ziet er niet slecht uit nee en het beeld vind ik ook super, alleen als je misschien al gelezen hebt, is die mij iets te groot. Probeer nu deze TV te verkopen en vervolgens een 37inch te halen.

17jaar, toen had ik alleen de Frontspeakers en een Aiwa stereo toren, haha, dus dit spul heb ik nu ongeveer een jaar. Zins mijn 19de a 20ste.

Update:
Vandaag krijg ik waarschijnlijk mijn nieuwe Center binnen, zal alvast mijn huidige center verplaatsen naar achter surround, want dan heb ik de surround speakers allemaal hetzelfde.

donaldk

Tweedehands markt krijgt een nieuwe douw, want vandaag een foldertje in de bus van de bekende rood zwarte keten. En wat bieden ze voor 999,- euro te koop aan inderdaad de Panasonic 42 PV70. Tja, een mille voor een tweede hands lcd van CMO's huismerk of een nieuwe Panasonic Plasma.

Dus gewoon blijven genieten van die mooie tv van je!

Bakkums

Ja blijf ook zeker wel genieten van deze tv, daarom gaat die ook niet voor minder dan de vraagprijs weg.
Hij moet natuurlijk niet weg, maar zou wel fijn zijn wanneer deze vervangen kon worden.

Maargoed, vandaag weer effe lekker filmpje wezen kijken en moet toch zeggen dat, Full HD, wel echt super is.

Bakkums

#15
Jippie ik heb de nieuwe center binnen. Moet zeggen dat dit wel lekkerder klinkt dan een jvc surround als center te gebruiken.

Maargoed nog een vraagje: Wanneer PS3 AAC geluid bestand doorgeeft, dan geeft de versterker in het scherm stereo weer, en wanneer ik een gewone dvd er in doe geeft die wel 5.1 weer in beeld. Weet iemand hoe dit komt.

Als ik handmatig Dolby kies, dan doet die het wel gewoon goed, maar versterker geeft dus weer bij aac dat die een stereo binnen krijgt ofzo.

Hier 2 foto van de center:




triple_A

Is die AAC file dan niet gewoon stereo?
mvg, Triple_A

Bakkums

#17
Nee denk het niet, aangezien het full hd films zijn en bij een Blu-ray film afspelen geeft die het ook weer.

Denk dat het met het volgende te maken heeft. Mijn PS3 geeft namelijk DTS-HD door, terwijl de versterker dit niet aan kan.
Waarschijnlijk dat die daarom L en R weergeeft in het beeld, omdat die dit type geluid niet herkent. Dus ik moet effe AAC in de
PS3 uitzetten, aangezien mijn versterker dit niet ondersteund en dan zou het goed moeten zijn.

Toch maar effe (of wat langer) sparen voor een ONKYO TX-SR605, want deze ondersteund via HDMI wel DTS-HD en TRUE-HD.

Heb trouwens mijn ps3 aangesloten via een optische kabel.

Bakkums

#18
Toekomstige receiver, alleen wanneer is nog de vraag, maar hij komt er zeker.

TX-SR605

hifiman

Quote from: Blue-Eyes on August 26, 2007, 20:40:26
Je moet niet zo klagen. In de tijd dat ik student was kochten wij tweedehands TV's voor 50 gulden ;D
Sterker nog  ik haalde ze bij het grofvuil vandaan en keek dan welke het nog deden  ;D

Bakkums

Maargoed, klaag ook niet echt, heb het wel netjes voor elkaar.

En 50gulden toen is te vergelijken met 100euro nu ofzo.

Sjors

Quote from: Bakkums on September 29, 2007, 13:27:13
Maargoed, klaag ook niet echt, heb het wel netjes voor elkaar.

En 50gulden toen is te vergelijken met 100euro nu ofzo.


Ik weet nog goed met de gulden tijd, FL 250,- was een hoop ! nu even winkelen met het vrouwtje op een koopavond en je bent €300,- armer  :-\




Groet, Sjors

Bakkums

#22
Heb de versterker vandaag besteld en zal hem binnen nu en 2 weken binnen hebben.

Nu ben ik nog opzoek naar een nieuwe speakerset, zit zelf te denken aan Teufel, maar weet nog niks zeker.

Zit te twijfelen tussen deze 2 setjes van Teufel, ene is wel 2keer zo duur, maar is dit het ook waard? Dat moet ik
dus allemaal nog effe gaan uitzoeken.

Goedkope versie:


En de duure:



Maargoed, ik zal dus even gaan kijken welke speakerset ik nou precies wil gaan kopen.
De versterker is gelukkig al besteld dus daar hoef ik alleen nog maar op te wachten. Luidsprekers kunnen
ook nog wel even wachten, want kan alles nog op mijn oude set aansluiten.

Ik houd jullie op de hoogte

PjotrrrNL


Bakkums