Bakkums B&W kamer (8 jaar later)

Started by Bakkums, August 26, 2007, 18:33:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bakkums

Quote from: Sjors on February 14, 2008, 23:37:09
Je mag je muur nog wel 2 laagjes latex geven  ;)




Groet, Sjors

Ja weet het, maar het ging er mij om dat het alleen wat donkerder was, zo lang blijf ik hier ook niet meer. (ouders zolder)

Bakkums

Zo heb me maar weer eens wat nieuws gekocht.

2x B&W 602 eerste serie (zwart)
1x CC6 Center van B&W (zwart)

Gebruik dus mijn 602 S2's als fronts en deze als rears, klinkt een stuk aangenamer en duidelijker dan de
JVC speakers. Echt wat een verschil zeg.

Foto's zou ik morgen misschien posten, want moet eerst stand zoeken/kopen/maken.

Bakkums

#52
Aankomende week zullen de volgende accesiores mijn kant op komen, wanneer ik dan alles geinstalleerd heb volgen de foto's.

Het gaat dus om het volgende:

2 x 4meter: Van Der Hul Goldwater kabels
2 x 40cm B-Tech BT604 Atlas luidspreker standaard
http://www.muurbeugel.nl/photoviewer.php?artikelid=1629

Bakkums

Nou vandaag de nieuwe Stands binnen gekregen. Vielen kleiner uit dan verwacht, maar ze zitten mij precies op oor hoogte. Denk dat ik de stands nog ga verzwaren met zand, maar eerst even kijken hoe het nu klinkt. Hopelijk krijg ik snel de PS3 van Sony weer en dan pas kan ik testen.

Hier volgen enkele foto's








Bakkums

Ook wel leuk om effe te laten zien. De verschillen tussen de Fronts en de Rears (602 S2 en S1)
Volgens horen zeggen zitten er in de S2 ook beter filters.


Bakkums

#55
Zo zat effe naar nieuwe dingen te kijken en toen kwam ik deze nieuwe set van Teufel tegen.
Zeer interessant, vind deze wel iets mooier kwa uiterlijk dan de Theater 1 & 2.

See for your self:


Deze 5.1 set kost € 799,- dus is ook niet duur voor een mooie complete set.

Niet dat ik deze ga halen ofzo, nou misschien dan. Ben heel wisselvallig namelijk ;)
Maargoed, zal eerst mijn eigen apparatuur goed aansluiten.
Hopelijk krijg ik morgen de Banana plugs binnen en dan kan ik vrijdag alles op mijn dooie gemakkie aansluiten.

Foto's volgen dus nog.

JeKa

Quote from: Bakkums on June  3, 2008, 22:53:59
Zo zat effe naar nieuwe dingen te kijken en toen kwam ik deze nieuwe set van Teufel tegen.
Zeer interessant, vind deze wel iets mooier kwa uiterlijk dan de Theater 1 & 2.

See for your self:


Deze 5.1 set kost € 799,- dus is ook niet duur voor een mooie complete set.

Niet dat ik deze ga halen ofzo, nou misschien dan. Ben heel wisselvallig namelijk ;)
Maargoed, zal eerst mijn eigen apparatuur goed aansluiten.
Hopelijk krijg ik morgen de Banana plugs binnen en dan kan ik vrijdag alles op mijn dooie gemakkie aansluiten.

Foto's volgen dus nog.

Dit ga je toch niet als vervanger voor je b&w set aanschaffen :o ???

Bakkums

#57
 :) Haha nee hoor, vond dit een hele mooie set, en hoor/lees veel goeds over Teufel, mijn oom heeft ook een Teufel set en die klinkt echt geweldig goed icm zijn Yamaha DSP-Z11 en ben er dan ook zeer over te spreken. Wou eigenlijk alleen maar even laten zien wat voor een mooie set dit is.

Ben overigens wel heel erg benieuwd hoe deze set zich houd ten opzichte van mijn B&W's.

Bakkums

Nou, heb zins vandaag de Van der Hul kabels aan de fronts en aan de Center vast gemaakt. Deze heb ik met behulp van mijn nieuwe Banana plugs op de receiver aangesloten en met een extra set banana plugs van een andere type op de luidsprekers.

Hieronder dan maar een kleine foto sessie van hoe het er nu uit ziet.




Bakkums

#59
En nog 1 slordig fototje met hoe het er nu bij ligt, in de kast.


Bakkums

En de allerlaatste foto voor nu:

B&W 602 S2 incl van der Hul Goldwater speakerkabel (aangesloten via banaan plug):

Bakkums

Zo Ben er gisteren en vandaag even goed voor gaan zitten.
Heb de PS3 Muziek in Stereo af laten spelen, mijn eerste reactie was: Hoor ik dit goed ?

Ik vond namelijk dat het stereo veel mooier en helderder overkwam, Bas was subtiel en niet dreunirig en alles
kwam hellemaal tot zijn recht. Vond ik !  Dus de kabels waren zeker een goeie aankoop, het stereo beeld is er zeker op vooruit gegaan.

En mij is verteld als je stereo niet klinkt, dan hoef je het ook niet te halen voor de Surround. Nou bij deze zal de surround ook wel ietsie omhoog zijn gegaan. Effe woensdag nieuwe BR bestellen, waaronder House of Flying Daggers, en dan een paar scene's beluisteren.

Ben benieuwd.

JeKa

Quote from: Bakkums on June  8, 2008, 11:37:57
Zo Ben er gisteren en vandaag even goed voor gaan zitten.
Heb de PS3 Muziek in Stereo af laten spelen, mijn eerste reactie was: Hoor ik dit goed ?

Ik vond namelijk dat het stereo veel mooier en helderder overkwam, Bas was subtiel en niet dreunirig en alles
kwam hellemaal tot zijn recht. Vond ik !  Dus de kabels waren zeker een goeie aankoop, het stereo beeld is er zeker op vooruit gegaan.

En mij is verteld als je stereo niet klinkt, dan hoef je het ook niet te halen voor de Surround. Nou bij deze zal de surround ook wel ietsie omhoog zijn gegaan. Effe woensdag nieuwe BR bestellen, waaronder House of Flying Daggers, en dan een paar scene's beluisteren.

Ben benieuwd.

Resultaat, altijd fijn!
Stel je je ps3 dan speciaal op stereo in voor het luisteren van cd's? Hij stuurt toch gewoon automatisch stereo uit lijkt me, of verandert er dan iets?

Bakkums

Nee, stel niks anders in, aangezien de CD's gewoon zo door worden gestuurd als ze worden afgespeeld. De versterker heb ik vervolgens op Direct staan. Dus dit moet het beste de CD weergeven, toch ?

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Bakkums

Quote from: LittleNinja on June  8, 2008, 17:05:44
Dat ziet er prima uit zo!!!

8)  8)

Haha,  8) Thanks voor de kabels, waren echt een goeie aanwinst.

LittleNinja

Goed om te horen! Je bent een leuke setup aan het maken!
Ik zal het nu automatisch op de voet volgen..  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

JeKa

Quote from: Bakkums on June  8, 2008, 16:57:11
Nee, stel niks anders in, aangezien de CD's gewoon zo door worden gestuurd als ze worden afgespeeld. De versterker heb ik vervolgens op Direct staan. Dus dit moet het beste de CD weergeven, toch ?
;)

Lijkt mij ook, maar ik dacht op te maken uit je woorden. Vandaar de vraag

Bakkums

Haha nu je het zegt, zie het nu ook pas dat het lijkt alsof ik de PS3 anders instel. Achja mijn verontschuldigingen voor dit misverstand ;)

JeKa

Quote from: Bakkums on June  9, 2008, 19:36:37
Haha nu je het zegt, zie het nu ook pas dat het lijkt alsof ik de PS3 anders instel. Achja mijn verontschuldigingen voor dit misverstand ;)

;)

Bakkums

Zo, Afgelopen Woensdag BR films besteld bij HDmoviesource, deze heb ik vandaag al binnen gekregen:
Fifth Element, Cloverfield en Hous of flying Daggers.

Verder wil ik vandaag de Front speakers ook eens Bi-Ampen en kijken hoe dit klinkt kwa gewoon aansluiten. Mocht het niet beter klinken, dan laat ik mijn 6de speaker gewoon aangesloten, maar hoor ik der mate beter geluid, dan overweeg ik om de 6.1 set naar 5.1 te downgraden.

Ik zal vanavond even een verslagje doen van hoe en wat het geworden is.
Verder ook wel leuk, zie dat er op elke Sony BR disc en calibratie Egg zit. Toets in het menu 7669 en dan kom je er.

Maargoed, ik ga dus nu maar even met mijn receiver bezig.

Tot vanavond ;)

Teejoo

Quote from: Bakkums on June 14, 2008, 15:49:06
Verder wil ik vandaag de Front speakers ook eens Bi-Ampen en kijken hoe dit klinkt kwa gewoon aansluiten. Mocht het niet beter klinken, dan laat ik mijn 6de speaker gewoon aangesloten, maar hoor ik der mate beter geluid, dan overweeg ik om de 6.1 set naar 5.1 te downgraden.
Vergeet niet bij de B&W's de metalen bruggen ertussenuit te halen!!!!!!!

Bakkums

Quote from: Teejoo on June 14, 2008, 17:23:55
Vergeet niet bij de B&W's de metalen bruggen ertussenuit te halen!!!!!!!

Haha, ja dankje, dit wist ik gelukkig zelf ook wel anders was er misschien iets flink fout gegaan.

Maargoed, heb het dus aangesloten volgens de Onkyo manuel. En moet toegeven dat de hele boel iets verder omhoog gegooit word. De Bassen zijn iets gecontroleerder en dreunen minder dan wanneer je het gewoon aangesloten hebt. Verder klinkt het hoog ook een stukje helderder, maar al met al gaat alles iets te schel klinken voor mij.

Heb alles dus weer gewoon als 6.1 aangesloten. Maar het klinkt dus allemaal wel goed, maar voor mijn "gevoel" is alles net iets te schel. Voor de rest denk ik dat die Bi-amping wel heel goed werkt met grotere Fronts.


Fatalfelix

Vette set heb je daar  8). Toevallig ook dat je al die tijd gewoon bij mij in de klas zit  ;D
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Bakkums

Hey thanks man, mede student.

Ik heb trouwens de stoel vervangen voor een JDB Lounge bank. Zal kijken of ik binnenkort een keer een fototje kan plaatsen.