Sweebee's basement

Started by sweebee, October 1, 2018, 22:27:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sweebee

Al een aantal vragen hier gesteld. Nu maar eens laten zien wat ik momenteel heb.

Projector: Epson TW9300
Scherm: Elite screen 120"
Versterker: Yamaha HTR-3068
Center: Klipsch RP450C
Fronts: Klipsch RP260F
Rears: Hepta audio ??
Sub: Klipsch R115SW



Eerste upgrade zal een nieuw (span) scherm zijn. Ben er alleen nog niet uit wat. Weer 120 inch 16:9 met masking of 115 inch 2.35:1. Ik stoor me enorm aan de grijze balken bij films. Maar bij series word 't scherm natuurlijk weer klein :confused: Moet ook de projector nog eens laten kalibreren.

Sjaak_Banaan

Ziet er netjes uit hoor. :)

Reflecteren die tafeltjes niet enorm? Beetje plakvelours erop doet wonderen, volgens mij is DC-fix het merk dat je wil hebben... Dat zou je ook nog op je center speaker kunnen leggen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

mr.crash

Ja mooie ruimte.
Daar mag je trots op zijn.

grt Han
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

sweebee

Ja de tafeltjes reflecteren wel. Staan inmiddels ook aan de zijkant.

jantje112

Quote from: sweebee on October  1, 2018, 22:27:51

Eerste upgrade zal een nieuw (span) scherm zijn. Ben er alleen nog niet uit wat. Weer 120 inch 16:9 met masking of 115 inch 2.35:1. Ik stoor me enorm aan de grijze balken bij films. Maar bij series word 't scherm natuurlijk weer klein :confused: Moet ook de projector nog eens laten kalibreren.

Bij scope zou ik altijd aanmerkelijk breder gaan dan de 16:9 variant. Eventueel kun je een scope spanscherm nemen en het rolscherm laten hangen voor de series?

sweebee

Het rolscherm laten hangen is nog niet eens zo'n slecht idee.

Ik zou ook kunnen gaan voor een 125 inch 2.35:1, die is 290 cm breed. 120 inch 16:9 is 265 cm breed.  Het 2.35:1 scherm is dan maar 20cm lager. Ik ben alleen bang dat de lichtopbrengst te laag wordt?


angelo41

wat is de grote van de ruimte aub? thxs

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


sweebee

Ongeveer 4,5 bij 5,5 meter.

alexander2

Fraai en onwijs gaaf om dit te zien. :pompom: :pompom:
Hoe vaak zit je in deze ruimte?

sweebee

#10
Ja regelmatig. Kijk zelf vrij weinig gewoon tv, vaak alleen als mijn vriendin tv wil kijken  :tounge2:  kijk veel series en regelmatig een film, dat wil ik gewoon niet meer op een 50 inch tv'tje zien. Beleving met zo'n ruimte is gewoon heel anders  :pompom: zit er zeker wel 2/3 uur per week. Soms langer als t een rustig weekend is. Dan kan ik er gerust op zondag 5 uur lang zitten  :popcorn: