welk soort tegel onder je speakers?

Started by jurjen, March 9, 2003, 22:16:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PM

Tja.. klopt..
Maar het is niet altijd haalbaar om met zo'n zware tegel te werken... Maar hoe zwaarder hoe beter.....
Groeten, Peter

Martin_M

QuoteDat wordt dan een behoorlijk tegeltje voor mijn Kef Reference model 2! 60 kilogram om precies te zijn.

Geintje: Dat wordt dan een behoorlijk tegeltje voor mijn Wilson watt/puppie! 170 kilogram om precies te zijn.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Erik

#27
Quote from: Martin_M on March 11, 2003, 22:43:45
QuoteDat wordt dan een behoorlijk tegeltje voor mijn Kef Reference model 2! 60 kilogram om precies te zijn.

Geintje: Dat wordt dan een behoorlijk tegeltje voor mijn Wilson watt/puppie! 170 kilogram om precies te zijn.
no problem, gewoon bij de winkel voor grafstenen twee maal zonder tekst bestellen, zal wel een duur geintje worden ben ik bang.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

The Foundation

Quote from: Erik on March 11, 2003, 22:51:03
Quote from: Martin_M on March 11, 2003, 22:43:45
QuoteDat wordt dan een behoorlijk tegeltje voor mijn Kef Reference model 2! 60 kilogram om precies te zijn.

Geintje: Dat wordt dan een behoorlijk tegeltje voor mijn Wilson watt/puppie! 170 kilogram om precies te zijn.
no problem, gewoon bij de winkel voor grafstenen twee maal zonder tekst bestellen, zal wel een duur geintje worden ben ik bang.


Waarom zonder tekst??
De tekst kan je toch gewoon langs onder draaien! 8)

Tapeshirt

Quote from: Anthrax on March 12, 2003, 01:46:19
Quote from: Erik on March 11, 2003, 22:51:03
Quote from: Martin_M on March 11, 2003, 22:43:45
QuoteDat wordt dan een behoorlijk tegeltje voor mijn Kef Reference model 2! 60 kilogram om precies te zijn.

Geintje: Dat wordt dan een behoorlijk tegeltje voor mijn Wilson watt/puppie! 170 kilogram om precies te zijn.
no problem, gewoon bij de winkel voor grafstenen twee maal zonder tekst bestellen, zal wel een duur geintje worden ben ik bang.


Waarom zonder tekst??
De tekst kan je toch gewoon langs onder draaien! 8)

idd, je kunt eventueel ook een tweedehandsje bestellen!!!! ;) ;) ;D

PM

zal wel een duur geintje worden.. of hij moet toevalig afval hebben waar ie iets van kan maken..
Zijn wel vaak lekker dik (en dus zwaar).. geschikt voor HT gebruik!

Mmmm... er zijn toch geen freaks die nu grafstenen gaan jatten he? ::)
Groeten, Peter

Martin_M

Mmmm, jammer het is nogal een heldere nacht ;)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Rain_

Quote from: PM on March 11, 2003, 09:36:19
Eigenlijk zou hij 2x zo zwaar moeten zijn als je speaker


Bedankt voor de tip, het werkt idd erg goed.
Mijn opstelling: 4 deurstoppers, 2 tegels erop (40x60 beton, zwart geverft), vervolgens de sub met spikes.
Het dreunt nu nauwelijks meer door naar de andere ruimtes.

PM

Quote from: Rain_ on April 17, 2003, 08:53:53

Bedankt voor de tip, het werkt idd erg goed.
Mijn opstelling: 4 deurstoppers, 2 tegels erop (40x60 beton, zwart geverft), vervolgens de sub met spikes.
Het dreunt nu nauwelijks meer door naar de andere ruimtes.

Hihi.. ik heb t advies ook maar van anderen gehad..  :-[

Maar t werkt inderdaad heel goed.. ik denk dat hele lichte tegels niet goed werken..
Groeten, Peter

Lone Ranger

Quote from: PM on March 10, 2003, 11:19:43

Tja.. ik zou niet weten waar ik ze moet halen..

Jongens en meisjes.

Ga gewoon eens naar een begrafenis onderneming.
Die kijken daar echt niet raar van op,want je zal niet de eesrte zijn.
Je hebt daar ook een enorme keuze uit de meest mooie marmeren platen.

Gr.Fred.

PM

Groeten, Peter

Lone Ranger

Quote from: PM on April 17, 2003, 10:17:33
Heb je een idee van prijzen?

Met het THX logo erin gegraveerd zijn ze niet goedkoop. ;D ;D
Maar het staat wel heel erg bijzonder.

Gr.Fred.

PM

Groeten, Peter

Lone Ranger

Quote from: PM on April 17, 2003, 11:29:41
Goed idee....  :P

Nu heb ik wel een bijzonderheidje weggegeven,want voor zover ik weet had/heeft niemand dat. 8)

Gr.Fred.

Leo

Om een idee te krijgen van prijzen bij de grafsteenboer:
ik heb ca. 25 Euro betaald per steen van 37x37x3, wit hardsteen, gepolijst.

Groeten,

Leo

Lone Ranger

Vanacht even naar het kerkhof geweest,hebben ze weer geen zwart  ;D ;D

bmateijsen

Om even op natuursteen terug te komen, dikke MDF platen werkt soms veel beter dan steen... Steen wil ook met speakers nog weleens schril gaan werken.. Ook variert het of je vibrapods er wel of niet onder hebt...

Groet Bjorn

PM

vibrapod's tussen tegel en speaker of tussen tegel en vloer?
Groeten, Peter

Martin_M

#43
Kan allebei.

Meest succesvol lijkt mij speaker met spikes op tegel (om de trillingen van de speaker af te voeren)  en dan de tegel met de vibrapods op de vloer (om kontaktgeluid met de vloer tegen te gaan).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Sullivan

Quote from: bmateijsen on May  5, 2003, 14:58:27
Om even op natuursteen terug te komen, dikke MDF platen werkt soms veel beter dan steen... Steen wil ook met speakers nog weleens schril gaan werken..

Bjorn,
Heb je hier zelf goede ervaringen mee? Ik dacht juist dat het steen 'moet' zijn om het zo zwaar mogelijk te laten zijn. Dit om de trillingen goed op te kunnen vangen. Maar MDF is een stuk goedkoper en ik wilde de steentweak binnenkort gaan uitvoeren.
Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

mvg,
Frank

Martin_M

Ik ben van mening dat steen altijd beter is.
Daarmee werd bij mij de bass vele malen strakker en kwam meer uit de kast. (bij m'n vorige speakersetup).

Maar wellicht is bij sommige speakers geen verschil hoorbaar en is alleen het stabiel neerzetten d.m.v. een mdf plaat dan al genoeg.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

bmateijsen

klankmatige karakteristieken zijn ook van belang.... en steen wil af en toe weleens schril zijn... MDF is dan beter....

Verschil was duidelijk te horen bij een vriend van mij met Mark Levinson 26.5 en 23.5 met Mirage speakers... MDF was bij hem beter....


Groet Bjorn

MarcoV

Hoi,

even een andere vraag over steen, ik wil hardsteen gaan gebruiken, niet alleen vanwege de stabiliteit van mijn luidsprekers (laminaatvloer ligt er niet helemaal strak in), maar ook voor een hopelijke verbetering van het geluid. Ik gebruik Floating Cameleon Princess luidsprekers en die zijn nogal slank (20*20 cm). Aangezien voor een tegel van 60 bij 40 de WAF (zo heette dat toch?) bijzonder laag is en ik toch een bepaald gewicht wil bereiken, wil ik voor iets hoger kiezen, en wel zo'n 10 cm (blok wordt dan 24 bij 24 bij 10). Heeft dat nog invloed op de geluidskwaliteit? Mij lijkt namelijk dat dit soort hoogteverschillen niet zo veel uitmaakt...

Marco

Martin_M

#48
Marco,

WAF = Wife Acceptant Factor ;D

Of de geluidskwaliteit veranderd door de speaker 10 cm. hoger te plaatsten zal je even moeten testen door er eerst eens iets anders onder te plaatsen.

De afstraling kan anders worden doordat de afstand van driver tot vloer en plafond veranderd. De ene speaker is daar gevoeliger voor dan de andere.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

MarcoV

#49
Ja,die WAF he die is niet altijd even hoog  ;D

Die veranderde afstraling zou voor mij wel eens een positieve invloed kunnen hebben, omdat ik het laag minder hoor wanneer ik zit vergeleken met wanneer ik sta (waarschijnlijk een staande golf).

Maar ja, zoals ik al zei ben ik aan een iets hogere steen gebonden om toch een redelijk gewicht te halen.  Ik ga er dus vanuit dat het gewicht belangrijker is dan de uiteindelijke hoogte! (zolang het om een paar centimeter gaat natuurlijk).

Anderzijds was ik anders ook op een centimeter of 5 uitgekomen. ik begrijp in ieder geval dat het geen negatieve ivloed hoeft te hebben, ik zal eea nog even uitproberen.

Marco