welk soort tegel onder je speakers?

Started by jurjen, March 9, 2003, 22:16:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jurjen

Speakers moeten op spikes staan, en die spikes weer op een stenen tegel, ja toch?

Nou weet ik niet wat de diepere achtergrond is van die steen, daarom ga ik maar wat domme vragen stellen:

Is er voorkeur voor een bepaalde steensoort? Welke zijn beslist slecht (beton? keramische badkamervloertegel?), welke zijn ideaal?

Is de dikte of het gewicht nog van belang, of gaat het alleen maar om de stijfheid?

Hoe kom je trouwens aan een paar mooie stukken natuursteen? Bij Gamma enz. word je niks wijzer...

Jurjen.
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

blue-eyes

Ik heb er geen verstand van, maar hetgeen ik gehoord heb is dat toch wel de hardere soorten gebruikt worden. Bijv. marmer of belgisch natuursteen. Marmer is natuurlijk ook zeer mooi om aan te zien.

Ik ben wel nieuwschierig waar te kopen en voor hoeveel. Ik heb al wel eens een natuursteenfirma gemaild, maar kreeg geen antwoord. Toen ernaar toegereden, was de firma al failliet ;).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jeroen_B

Mischien dat een tegelbedrijf die tegels voor badkamers en keukens verkoopt er aan kan komen ?


grtz jeroen

Yanmik

Tegels die ik gebruik zijn van graniet.
Zijn mooi (je hebt keuze uit vele kleuren en diktes)