Welke surroundset voor rond de 2000 euro?

Started by -Freek-, August 25, 2007, 15:42:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik zit erover te denken om mijn speakers te upgraden. Niet heel binnnenkort, maar ik ben al wel aan het kijken. Mijn budget zou dan zo'n 2000 euro zijn (iets meer/minder kan). Ik luister nu niet heel veel stereo, maar ik denk dat dat ook aan mijn speakers ligt. Want toen ik de B&W 805s op proef hier had staan bleef ik veel langer luisteren naar stereo-muziek. Ik heb soms weleens een hele cd afgeluisterd, terwijl ik dat normaal nooit doe (nouja, ik ga er nooit echt voor zitten).

De zeer behulpzame Onix vertegenwoordiger hier op het forum heeft me al het een en ander verteld over de Rocket serie en de Reference. Binnen mijn budget valt 4x onderstaande Rocket RS450 plus de RSC200 centerspeaker.



Wat ik ook kan doen, is de B&W 805s tweedehands zoeken, zonder centerspeaker spelen en dan bijvoorbeeld de 686 als rears gebruiken.

Iemand nog tips/ andere ideeën?

reza

Dit zijn wel hele mooie/goeie speakers hoor. Zeker voor het geld.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Het ligt er wel aan wat de andere aparatuur is, daar moet je zeker ook naar kijken niet elke speaker gaat lekker samen met een bepaald type versterker ;) Maar dat is niet iets niewus voor je denk ik.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

-Freek-

#3
Klopt ;). Ik heb nu een Denon 3801 staan. Ik weet dat deze goed samengaat met de 805sjes. Of hij ook goed samengaat met de RS450 weet ik (nog) niet. Ik wil ze wel een keer op proef nemen, maar Utrecht is nogal uit de buurt, en verzenden is ook niet echt goedkoop lijkt me.

En ohja, mijn ruimte is zo'n 4 bij 4,20 meter.

Uiteraard moet ik de luidsprekers kiezen op basis van hun klank, maar het design van de RS450 vind ik echt prachtig. Er zijn imo niet veel speakers die mooier zijn dan de RS450.

Na de speakerupgrade wil ik trouwens de versterker gaan upgraden. Moet (of kan) ik daar nu eigenlijk al rekening mee houden? Het is niet slim om eerst de versterker te upgraden, toch?

Ejorne

Quote from: -Freek- on August 25, 2007, 16:11:02
Klopt ;). Ik heb nu een Denon 3801 staan. Ik weet dat deze goed samengaat met de 805sjes. Of hij ook goed samengaat met de RS450 weet ik (nog) niet. Ik wil ze wel een keer op proef nemen, maar Utrecht is nogal uit de buurt, en verzenden is ook niet echt goedkoop lijkt me.

En ohja, mijn ruimte is zo'n 4 bij 4,20 meter.

Uiteraard moet ik de luidsprekers kiezen op basis van hun klank, maar het design van de RS450 vind ik echt prachtig. Er zijn imo niet veel speakers die mooier zijn dan de RS450.

Na de speakerupgrade wil ik trouwens de versterker gaan upgraden. Moet (of kan) ik daar nu eigenlijk al rekening mee houden? Het is niet slim om eerst de versterker te upgraden, toch?

Wellicht is het verstandig om te wachten totdat je budget genoeg hebt om zowel je versterker als je speakers te vervangen. Zo kan je de juiste combinatie maken. Wanneer je het in twee stappen doet zul je altijd rekening moeten houden met de huidige match. En bij de volgende aankoop moet je weer rekening houden met de match van je vorige aankoop. Dus wanneer je het in 1 keer doet heb je volgens mij de meeste flexibiliteit om de meest optimale match te zoeken/vinden...

Maarja, dat betekend wel langer wachten om iets moois te kopen... En da's meestal een groot nadeel....  :P

-Freek-

Quote from: Ejorne on August 25, 2007, 16:18:08
Wellicht is het verstandig om te wachten totdat je budget genoeg hebt om zowel je versterker als je speakers te vervangen. Zo kan je de juiste combinatie maken. Wanneer je het in twee stappen doet zul je altijd rekening moeten houden met de huidige match. En bij de volgende aankoop moet je weer rekening houden met de match van je vorige aankoop. Dus wanneer je het in 1 keer doet heb je volgens mij de meeste flexibiliteit om de meest optimale match te zoeken/vinden...

Maarja, dat betekend wel langer wachten om iets moois te kopen... En da's meestal een groot nadeel....  :P
Idd, ik ben niet goed in wachten ;D.

Maar aangezien die Onix speakers nergens te beluisteren zijn, en ik mijn volgende versterker hoogstwaarschijnlijk tweedehands ga kopen, wordt het een moeilijk verhaal. Ik ben pas 15, dus ik heb niet het geld om alles nieuw te kopen. Uitzondering zijn dus waarschijnlijk die Onix speakers, omdat die (van wat ik lees op internet) zo'n uitzonderlijke prijs/kwaliteit verhouding hebben dat tweedehands voor hetzelfde bedrag eigenlijk geen zin heeft.

reza

Hoi,


Meestal doe ik ook eerst de speakers en dan pas de versterker! Je kan natuurlijk wel je versterker meenemen naar de speakers.
Speakers opsturen om te beluisteren wordt denk ik ook een dure aangelegenheid.
de Onixen zijn hele mooie speakers om te zien dat staat als een paal boven water maar dat is niet het belangrijkste ( lijkt me?)
Als je de B&W,s beter vind klinken kan je ze altijd nog over schilderen in de kleur van de RS450 ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

-Freek-

Quote from: reza on August 25, 2007, 16:23:37
Hoi,


Meestal doe ik ook eerst de speakers en dan pas de versterker! Je kan natuurlijk wel je versterker meenemen naar de speakers.
Speakers opsturen om te beluisteren wordt denk ik ook een dure aangelegenheid.
de Onixen zijn hele mooie speakers om te zien dat staat als een paal boven water maar dat is niet het belangrijkste ( lijkt me?)
Als je de B&W,s beter vind klinken kan je ze altijd nog over schilderen in de kleur van de RS450 ;D
Ja, dat kan altijd natuurlijk ;D. Nee, met het design van de B&W heb ik ook helemaal geen moeite. Ik vind dat eveneens een erg mooie speaker qua design en klank.

Rody

Quote from: -Freek- on August 25, 2007, 16:22:26
Ik ben pas 15, dus ik heb niet het geld om alles nieuw te kopen.

Je doet het in elk geval goed, met 15 jaar al zo'n set te kunnen kopen :D

-Freek-

Quote from: Rody on August 25, 2007, 16:41:31
Je doet het in elk geval goed, met 15 jaar al zo'n set te kunnen kopen :D
Jammer dat mijn ouders dat niet vinden ;D.
Gelukkig heb ik hele makkelijke ouders. Het scheelt als je vader ook bezig is met de hobby (alleen lang niet zo actief als ik :)).

tiptop

Je budget is dus 2000 euro voor een versterker en 2 of 5 luidsprekers?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Kingpin

Quote from: tiptop on August 25, 2007, 20:24:22
Je budget is dus 2000 euro voor een versterker en 2 of 5 luidsprekers?

Volgens mij alleen de speakers.

Wat ik zo heb gevonden op internet zijn het net als de B&W speakers nogal "laid-back", verder is er weinig van te vinden (kon ook geen website van Rocket vinden, want het zijn Rocket speakers by Onix!).

Misschien kun je via die vertegenwoordiger een set thuis proberen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

tiptop

Lastig is dat in die prijsklasse heel veel goede luidsprekers te vinden zijn :P

En dat het belangrijkst is hoe ze matchen met de bijgevoegde versterker, akoestiek en aangesloten kabels. :)

Wat in de winkel of enige andere ruimte fantastisch kan klinken, is thuis mischien weer helemaal niets. (en andersom)

Om iets te vinden kan je het best drie of vier sets uit de massa plukken waarvan je denkt dat ze zullen matchen in je ruimte en gebruikte apparatuur en dan vragen of je ze thuis uit kan proberen. (en dat de looks je aanstaan als je dat ook belangrijk vind ;) )
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

ajbeefde

Denon gaat heel goed samen met KEF..... voor 2000 euro kan je dan wel een mooie set samen stellen...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

-Freek-

Quote from: Kingpin on August 25, 2007, 20:58:03
Volgens mij alleen de speakers.

Wat ik zo heb gevonden op internet zijn het net als de B&W speakers nogal "laid-back", verder is er weinig van te vinden (kon ook geen website van Rocket vinden, want het zijn Rocket speakers by Onix!).

Misschien kun je via die vertegenwoordiger een set thuis proberen.
Website is av123.nl ;). Het is een sponsor van het forum.

2000 euro is alleen voor de speakers. Ik zie aan versterkers veel moois op dit forum voorbijkomen voor rond de 900 euro (bijv. de Marantz SR-14 die nu te koop staat). Maar als ik eerst de speakers koop gaat het nog wel een tijdje duren denk ik voordat ik een andere amp heb staan...

-Freek-

#15
Quote from: tiptop on August 25, 2007, 21:04:10
Lastig is dat in die prijsklasse heel veel goede luidsprekers te vinden zijn :P

En dat het belangrijkst is hoe ze matchen met de bijgevoegde versterker, akoestiek en aangesloten kabels. :)

Wat in de winkel of enige andere ruimte fantastisch kan klinken, is thuis mischien weer helemaal niets. (en andersom)

Om iets te vinden kan je het best drie of vier sets uit de massa plukken waarvan je denkt dat ze zullen matchen in je ruimte en gebruikte apparatuur en dan vragen of je ze thuis uit kan proberen. (en dat de looks je aanstaan als je dat ook belangrijk vind ;) )
Ja, ik was al wel van plan om alles thuis te proberen. Ik vind dat als je zoveel geld uitgeeft, je wel zeker moet weten dat het precies is wat je wilt hebben.

De 805s heb ik al thuis gehad, en daar ben ik helemaal verliefd op geworden ;D. Maar die zijn icm rears eigenlijk te ver over mijn budget. Tenzij ik de 686 oid koop, maar ik heb geen idee of die 2 genoeg matchen voor een surroundopstelling...
Ik zoek eigenlijk speakers die het meest in de buurt komen van de 805s. Want die speaker kon in mijn oren gewoon niets fout doen. Precies mijn klank.

-Freek-

Quote from: ajbalmere on August 25, 2007, 21:58:16
Denon gaat heel goed samen met KEF..... voor 2000 euro kan je dan wel een mooie set samen stellen...
Een setje van 4 van deze speakers zie ik ook wel zitten :):


ajbeefde

Quote from: -Freek- on August 25, 2007, 23:27:49
Een setje van 4 van deze speakers zie ik ook wel zitten :):



:)

Aanbiedingen zoeken in de winkels en op het net....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

-Freek-

Quote from: ajbalmere on August 25, 2007, 23:34:13
:)

Aanbiedingen zoeken in de winkels en op het net....
Al gedaan :D. Ik ben ze tegengekomen voor 900 euro incl. stands. Dat is wel een mooie prijs, toch?

tiptop

Quote from: -Freek- on August 25, 2007, 23:35:35
Al gedaan :D. Ik ben ze tegengekomen voor 900 euro incl. stands. Dat is wel een mooie prijs, toch?
Dat is per paar lijkt me?
Als je er dan 4 van kan krijgen is het mischien wel heel mooi. Maar thuis kunnen luisteren en weer terug kunnen brengen als het niet bevalt is heel belangrijk!

IK heb namelijk zelf ook gehad dat de luidsprekers die in 2 verschilende ruimtes en sets erg goed klonken en bij mij thuis totaal niet ging. Ze hebben 6 maanden te koop gestaan daarna :P

Dat druk ik je dus op je hart ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

el-jorge

Ik ben zelf ook bezitter van Onix'en, wel de reference serie. Ik weet niet hoe de Rocket's klinken, maar forumlid Berserker heeft Rocket's staan dacht ik? Dit icm Marantz. Ik heb zelf ook onix'en met Marantz. Het is idd net zoals de B&W een nogal laidback speakers. Ik vind ze echter tov de B&W 6-serie wel een stuk opener en detailrijker. Maar zoals ik al zei, ik heb de reference serie.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Peter dikkeprima

Ik hoop dat je het goed vindt dat ik me ook even meng in dit topic. Welke adviezen hebben jullie nog meer voor een complete 5.1 set voor +- 1500,- á 2000,-

Over Kef heb ik al de nodige goeie dingen gehoord maar zijn er nog meer alternatieven? Ik hoor het graag zodat ik even wat luistersessies kan inplannen met de persoon die de speakers wil.

R

Staat een mooie arcam AVR 200 te koop op dit forum.

tiptop

Quote from: peter26 on August 27, 2007, 15:44:58
Ik hoop dat je het goed vindt dat ik me ook even meng in dit topic. Welke adviezen hebben jullie nog meer voor een complete 5.1 set voor +- 1500,- á 2000,-

Over Kef heb ik al de nodige goeie dingen gehoord maar zijn er nog meer alternatieven? Ik hoor het graag zodat ik even wat luistersessies kan inplannen met de persoon die de speakers wil.
Totem, Monitor audio, B&W en nog veel meer ;)
Er zit tegenwoordig zoveel in die prijsklasse. Het mooist is eerst de luidsprekers kopen en later een keer de sub. De scheelt een gigantische hap in het budget en kan je nog even rustig sparen. Ja, dan betaal je wel meer aan het eind, maar je veel mooiere luidsprekers kopen op deze manier.
En de sub zal je waarschijnlijk de eerste tijd niet missen, omdat het geluid in de eerste instantie al een hele stap vooruit maakt. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-Freek-

Ik heb nog niet geluisterd, wél even nagedacht :).

Nog steeds lijken mij de Onix speakers erg mooi, alleen is er voor mij wel 1 groot nadeel. Aparatuur heeft het bij mij tot nu toe nooit langer dan 2 jaar volgehouden, dus ik denk dat als ik nu speakers koop, ze niet extreem lang in mijn opstelling zullen blijven. Nu het probleem: de Onixen zijn waarschijnlijk amper 2dehands te verkopen. Hoe mooi ze ook klinken, er zijn maar weinig mensen die het merk kennen.
Stel dat ik 4x B&W N805 zou kopen (met een beetje mazzel lukt dat voor 1000-1200 per set) heb ik waarschijnlijk iets minder goed geluid, maar wél een veel beter verkoopbare speaker...

Hoe denken jullie hierover?