muziek op DVD

Started by wimck55, August 25, 2007, 14:23:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wimck55

Muziek bij concerten op DVD is helaas vaak ronduit slecht en/of te zacht.
Voor het bewerken van het beeld zijn tientallen programma's maar is het ook mogelijk om de DVD te rippen en dan het geluidsniveau te verhogen of te verbeteren?
Wie kent hier software voor ?

-Freek-

Te zacht? Als het goed is kun je je versterker harder zetten :).

ajbeefde

Of een goede dvd speler aanschaffen die hier geen last van heeft....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

wimck55

Mijn vraag is of er software is die het geluid van een DVD kan bewerken!

Dat een goeie DVD speler hier van invloed op is dat moet je dan maar eens uitleggen !

Het volume van mijn versterker harder zetten is wel een goeie tip, nooit aan gedacht !  :-\

MovieMax

#4
Een concert DVD rippen is niet zo'n probleem. Het opdelen in een audio AC3 en video spoor is een fluitje van een cent met Smartripper. De grootste ellende is het opgepoetste geluid en beeld weer bij elkaar te voegen.
Door de verschillende samplerates liep bij mijn pogingen beeld en geluid te mergen de boel altijd uit de pas.

Van de AC3 file maakte ik met BeSweet 5 verschillende waves en zette deze met Discwelder om naar DTS. De DTS file werd niet herkend door de meeste mux programma's. Als je niets geeft om beeld bij je geluid kun je met Audio DVD creater de boel upsamplen naar 96 khz/24 bit en dit op DVD zetten. Ik doe dit vaak met normale 44kHz/16 bit wave files van een CD en het is een hele stap vooruit. Mijn versterker herkent dit audio formaat als zodanig.

Op een gegeven moment heb ik een Auzentech X-plosion soundkaart met een C-media DTS live chip aangeschaft. De c-media zet het geluidsignaal real time om in een DTS of 96khz geluidssignaal. Op zich een vooruitgang. Verwacht er geen wonderen van als de bron niet goed is.



KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Ejorne

Mijn ervaring is juist dat de dvd's die wat zachter zijn gemasterd veelal beter klinken. Nu is het natuurlijk zonde van de bandbreedte die dan mogelijk niet benut wordt. Maar erger vind ik de opnames die tot het uiterste level zijn gemasterd en dan nog met allerlij dyanmische compressie en limitters... Vooral op audio-cd's is dat tegenwoordig erg afschuwelijk... Maar goed, we hebben het hier niet over audio-cd's maar over video-dvd's.