Vraag over MS 500 THX

Started by Communicator, March 9, 2003, 15:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Communicator

Ik ben momenteel bezig met mijn eigen bescheiden HT op te zetten. Op speakers na ben ik klaar. Ik zit te denken aand de MS 500 THX-set.

Twee zaken spelen nog:

1) De rears (dipole's) kan ik niet 'naast' de luisterpositie zetten, maar moeten schuin achter staan. Is dit een probleem? En op welke hoogte? (aan de muur of op stands???)

2) Mijn versterker is een YAMAHA DSP AZ2. Volgens de handleiding gooit hij alles onder de 90 Hz naar de subwoofers toe. Volgens de specificaties van de MS speakers, lopen deze echter tot 80 Hz. Betekent dit nu dat ik tussen de  80 en 90 Hz een 'gat' heb?

Groet,
Micha

Communicator

Hmmmmm.......wel bekeken geen antwoord........ :( Stel  ik zulke moeilijke vragen??????   ???

Selmar_Cleef

Geen moeilijke vragen, maar de meeste hebben ook nog andere verplichtingen dan alleen het forum bezoeken :) Antwoorden volgen over het algemeen binnen een dag, soms sneller.
Patience my young apprentice ;)

op vraag 2) geen gat. Alles onder de 90Hz gaat naar de sub zeg je zelf al. De 80Hz van de speakers zit onder de 90Hz die de Yamaha naar de sub stuurt. Dus wordt opgevangen door de sub.
Als de Yamaha alles onder de 70Hz naar de sub zou sturen zou je wel een gat hebben tussen de 80 en 70Hz

blue-eyes

Die 90 hz, is dat een vast gegeven of variabel? Indien variabel, zou ik deze wat hoger, bijv. 120 hz, zetten. Het geluid van een speaker is niet op zijn best als het onderin tegen de waardes aankomt wat het volgens de specificaties kan.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Communicator

Dank voor de antwoorden....ben idd een beetje ongeduldig  ;D

Volgens mij is die 90 Hz vast...maar ik zal de handleiding eens goed doorspitten......