Geen toegang tot dvd-tje huwelijksreis HELP!

Started by Martinwill, August 23, 2007, 10:06:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martinwill

Wij zijn onlangs voor onze huwelijksreis naar de Malediven geweest. Voor deze reis heb ik een nieuwe camcorder gekocht om al dit moois te filmen. De camera is van Sony, type DCR-DVD506. Nu is het probleem dat toen ik eenmaal thuis aangekomen ik geen toegang meer heb tot het dvd-tje. Niet via de camcorder, dvd-speler of computer. Hij geeft in het display van de camcorder een snel knipperend schuifje weer, wat volgens de handleiding zegt: geen toegang tot de dvd. Ook proberen te finaliseren lukt niet omdat ik geen toegang heb. Formateren zou wel kunnen maar dit doe ik liever niet zoals jullie begrijpen. Het vreemde is dat als ik de dvd in de camcorder doe en op info druk van het schijfje, er op het display komt te staan dat er is opgenomen, hoe lang en de datum. En dit klopt allemaal, dus de beelden staan er wel op. Tijdens de reis heb ik meerdere malen gefilmd en ook teruggekeken zonder problemen!
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen en en nog belangerijker wat is er aan te doen zodat ik de film van onze huwelijksreis weer terugkrijg :'(

DVDGuy

#1
Je schrijft dat je ook via de camcorder geen toegang hebt, maar kun je de beelden wel middels het schermpje van de camera terugkijken of lukt dat ook niet?

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Martinwill

Bedankt voor je snelle reaktie. Nee dat lukt ook niet. Krijg alleen dat snel knipperende gele schijfje in beeld.

Driven2Shine

Hmm ik heb ooit eens geluk gehad met isobuster.
Deze leest een DVD gewoon in ondanks dat windows of wat dan ook niks met de schijf kon doen.
Je kan met dit tooltje ook de data die op de schijf staat gewoon extracten naar een map op je PC.

Ik weet niet of het in dit geval ook helpt maar je kan het allicht proberen.
http://www.isobuster.com/

Ik hoop dat het werkt voor je.

Martinwill

Heb het programma gedownload en zal het vanavond direct proberen. Iemand misschien nog verdere tips of die misschien weet wat het zou kunnen zijn? Dit kan toch ook niet komen van de securitycheck op de vliegvelden?

koffie

De disc kan er dus wel gewoon uit ?
Wat gebeurt er op een PC als je 'm er in doet ? Zie je daar wel bestanden ? Of zegt windows dat het een lege DVD is ?
Ik denk toch haast wel dat er met wat nodige tools wel informatie van die DVD af te peuteren valt.

suc6!
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

Kjelt

Simpel, naar de fabrikant gaan en deze noodsituatie uitleggen. Dan lossen ze het wel voor je op.

Martinwill

De disc kan er dus wel gewoon uit ?
Wat gebeurt er op een PC als je 'm er in doet ? Zie je daar wel bestanden ? Of zegt windows dat het een lege DVD is ?
Ik denk toch haast wel dat er met wat nodige tools wel informatie van die DVD af te peuteren valt.

suc6!

Ja de disc kan er gewoon uit. Als ik hem in de pc probeer te openen doet hij verder niets.

Martinwill

 Re: Geen toegang tot dvd-tje huwelijksreis HELP!
« Antwoord #6 Gepost op: Vandaag om 11:39:25 » Citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Simpel, naar de fabrikant gaan en deze noodsituatie uitleggen. Dan lossen ze het wel voor je op.

Ja klopt en dit heb ik ook al gedaan. Probleem is alleen dat zij willen dat ik de camera + dvd naar hun opstuur wat ik liever niet wil doen met oog op beschadigen van de camera + als ik het zelf zou kunnen doe ik dat liever. Heb de camara alweer opnieuw gebruikt met een nieuwe dvd. Dit zonder problemen, dus de camcorder is verder wel OK

DVDGuy

Je kunt de camera natuurlijk ook brengen als je opsturen te veel risico vindt.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

_ MarcelloW _

Anders ga je gewoon nog een keer op huwelijksreis!

Wat ik zou doen is eerst alle eerder genoemde opties proberen, mocht dit niet lukken de camera+dvd verzekerd verzenden.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Roadrunner

gewoon lekker opnieuw op huwelijksreis gaan, en opnieuw gaan filmen, zal je vrouw niet erg vinden.

En weet je zeker dat je het dvdtje niet naar sony wilt sturen, vanwege dat de camera stuk kan gaan, of staan er dingen op het dvdtje wat niet voor kleine kinderen geschikt is? ;D

Dirc

LOL..home made.
Maar goed,

Als je hem in je pc douwt, kun je hem dan niet openen met windows verkenner ofzo. En dan verborgen bestanden weergeven.

Misschien kun je dan het een en ander overslepen naar je PC. Dan heb je in ieder geval een back-up.

Martinwill

 Re: Geen toegang tot dvd-tje huwelijksreis HELP!
« Antwoord #11 Gepost op: Gisteren om 16:29:09 » Citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
gewoon lekker opnieuw op huwelijksreis gaan, en opnieuw gaan filmen, zal je vrouw niet erg vinden.

En weet je zeker dat je het dvdtje niet naar sony wilt sturen, vanwege dat de camera stuk kan gaan, of staan er dingen op het dvdtje wat niet voor kleine kinderen geschikt is?



;D Hahaha dat zou idd een goede reden zijn het niet op te sturen, maar gelukkig niet het geval

guitarman

Je kunt de camera ook zelf naar Sony in Badhoevedorp brengen. heb ik ook gedaan, werkt prima.
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.