eindversterkers beluisteren icm met Marantz en Onix

Started by GPO, August 22, 2007, 21:05:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GPO

Hallo beste HT'ers,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een aparte eindversterker upgrade in mijn set zou kunnen betekenen. Daarom ben ik op zoek naar personen die het aandurven om met hun eindversterker(s) naar mij toe te komen om te horen of dat een mogelijk upgrade-pad zou kunnen betekenen voor mijn set. Mijn set is op dit moment 2.0 (alleen front-speakers), dus een twee-kanaals eindversterker of 2 monoblokken is al genoeg om te testen.

Mijn versterker is op dit moment een Marantz SR7500 en de speakers zijn de forse Onix Rocket RS850 Signature Edition.

Ik woon in de regio Eindhoven. Mijn muzieksmaak is met name rock/metal en wat alternatieve dance/house/trip hop, dus schrik niet :):)

ben benieuwd!

gr

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

hifi | Roderick

Wat voor budget had je in gedachten?
Misschien dat een stereo versterker met 'HT throughput' een optie is.

GPO

Quote from: AV123 Benelux on August 22, 2007, 21:17:24
Wat voor budget had je in gedachten?
Misschien dat een stereo versterker met 'HT throughput' een optie is.


Ik dacht eigenlijk vooral aan echt aparte eindversterker(s) en niet zozeer aan een aparte stereo-versterker met zo'n functie. Die kan ik ook niet echt kwijt in mijn meubel. Een eindversterker kan ik nog wel ergens naast een speaker neerzetten, dat is niet zo'n probleem. Anderzijds is het misschien wel interressant om een dedicated stereo-versterker uit te proberen, kan ik ook meteen horen in hoeverre dat scheelt in de geluidskwaliteit....  ???

Budget is op dit moment nog niet echt aan de orde, omdat ik pas ergens volgend jaar wil upgraden. Tot die tijd wil ik af en toe wat experimenteren met mogelijke upgrade-paden. Een experiment met aparte eindversterkers is er iig 1 van ;)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

hifi | Roderick

Quote from: GPO on August 22, 2007, 22:18:46
Ik dacht eigenlijk vooral aan echt aparte eindversterker(s) en niet zozeer aan een aparte stereo-versterker met zo'n functie. Die kan ik ook niet echt kwijt in mijn meubel. Een eindversterker kan ik nog wel ergens naast een speaker neerzetten, dat is niet zo'n probleem. Anderzijds is het misschien wel interressant om een dedicated stereo-versterker uit te proberen, kan ik ook meteen horen in hoeverre dat scheelt in de geluidskwaliteit....  ???
Kan erg veel schelen (AVR vs stereo versterker van hetzelfde bedrag), niet alleen de eindversterker is van invloed op de geluidskwaliteit (vandaar de suggestie van een stereo-versterker).

Audiotwin

Ik wil best een keer langskomen met één of twee eindversterkers,alleen die afstand ;)
Tevredenheid!!!

Rob Eric Blank

#5
Ooit heb ik gedraaid met Ma500 eindtrappen, op een SR7000. Dit was een duidelijke verbetering, alleen een PM7001 gaf NOG meer verbetering in de stereo weergave door de stereo voorversterker.
De PM7001 is wel aan te komen, die van mij zal mogelijk verkocht worden als de SR14 er zal komen.

Eindhoven is net even te ver om langs te wippen, anders leek mij dat aangenaam. Is altijd mooi om een andere set te beluisteren.

GPO

Quote from: Rob Eric Blank on August 28, 2007, 15:29:02
Ooit heb ik gedraaid met Ma500 eindtrappen, op een SR7000. Dit was een duidelijke verbetering, alleen een PM7001 gaf NOG meer verbetering in de stereo weergave door de stereo voorversterker.
De PM7001 is wel aan te komen, die van mij zal mogelijk verkocht worden als de SR14 er zal komen.

Eindhoven is net even te ver om langs te wippen, anders leek mij dat aangenaam. Is altijd mooi om een andere set te beluisteren.

Alleen heeft die PM7001 geen ht-direct functionaliteit, dus dan wordt een integratie met surround wel lastig.

Hij is niet zo heel duur dat wel, maar ik vraag me af hoeverre mijn SR7500 al niet op het stereo-niveau van een PM7001 performt. Zou overigens wel een leuke test zijn... ;)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Rody

Quote from: GPO on August 28, 2007, 15:55:25
Alleen heeft die PM7001 geen ht-direct functionaliteit, dus dan wordt een integratie met surround wel lastig.
Een tweedehands PM17MkII is wel een goede optie en niet erg duur.
Dan ga je enorm vooruit qua geluid en deze heeft wel een HT-direct switch (weliswaar aan de achterkant).

Quote from: GPO on August 28, 2007, 15:55:25
Hij is niet zo heel duur dat wel, maar ik vraag me af hoeverre mijn SR7500 al niet op het stereo-niveau van een PM7001 performt. Zou overigens wel een leuke test zijn... ;)

GPO
Ik denk dat de SR7500 het nog wel moeilijk gaat krijgen dan :)

Rob Eric Blank

Quote from: GPO on August 28, 2007, 15:55:25
Alleen heeft die PM7001 geen ht-direct functionaliteit, dus dan wordt een integratie met surround wel lastig.

Hij is niet zo heel duur dat wel, maar ik vraag me af hoeverre mijn SR7500 al niet op het stereo-niveau van een PM7001 performt. Zou overigens wel een leuke test zijn... ;)

GPO
Het is zeker jammer dat er geen HT-direct functionaliteit op de PM7001 zit. Maar daar is opzich mee te leven.
De SR7000 is ook een zeer goeie versterker voor stereo weergave, de versterkertrappen zijn ontzettend goed. Toch was de PM7001 een behoorlijke verbetering en ik denk dat dit ook het geval zou zijn bij een SR7500.

Rob Eric Blank

Inmiddels geen PM7001 meer voor mij  :-[

Wel een SR-14 ;D

GPO

Quote from: Rob Eric Blank on September  5, 2007, 15:27:53
Inmiddels geen PM7001 meer voor mij  :-[

Wel een SR-14 ;D

Zo, mooie versterker..... en wat vind je er goed/minder goed aan (tot nu toe) tov je oude versterker(s)?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

rykers

Kun je niet langs een winkel gaan en zien of ze bereid zijn je een model uit te lenen? De Advance Acoustic 406 schijnt een beest van een versterker te zijn. Ik draai met de broer 705.

Groetjes

GPO

Quote from: rykers on September 10, 2007, 18:21:42
Kun je niet langs een winkel gaan en zien of ze bereid zijn je een model uit te lenen? De Advance Acoustic 406 schijnt een beest van een versterker te zijn. Ik draai met de broer 705.

Groetjes

Is idd ook een mogelijkheid, maar andere versterkers beluisteren staat nu even op lagere prio. Eerst ga ik kijken welke winst ik kan boeken met andere speaker kabels.

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Rob Eric Blank

Quote from: Rob Eric Blank on September  5, 2007, 15:27:53
Inmiddels geen PM7001 meer voor mij  :-[

Wel een SR-14 ;D
De controle van de SR-14 is zoveel beter. Als het laag gaat heeft de SR-14 nog steeds grip op de situatie. De stage lijkt wel iets minder breed te zijn en de PM7001 gaf soms iets meer emotie door. De luister moeheid die wel eens kon optreden met de PM7001 is nu geheel verdwenen, de SR-14 speelt wat droger dan de PM7001 maar erg fijn.
Dit allen op stereo gebied.
Surround is het GEWELDIG!

sr7000

Ik heb zelf ook een sr-7000 en ik heb net als rob ook een tijdje met ma500 mono-blokken gespeeld.Op zich geeft dat een verbetering, maar het verschil was in mijn geval niet heel groot. Toen ik de kans had om ze met winst te verkopen heb ik  dat dus ook maar gedaan.
Blijkbaar zijn de ingebouwde eindtrappen zo slecht nog niet  O0. De komende tijd ga ik eerst maar weer sparen. Ik zit nog te twijfelen, of ik naar een aparte stereo set wil of niet.

Het lijkt me trouwens wel eens leuk, om een shootout te houden met een hoop marantz versterkers en receivers bij elkaar.

Rob Eric Blank

Quote from: sr7000 on September 11, 2007, 23:35:21
Ik heb zelf ook een sr-7000 en ik heb net als rob ook een tijdje met ma500 mono-blokken gespeeld.Op zich geeft dat een verbetering, maar het verschil was in mijn geval niet heel groot. Toen ik de kans had om ze met winst te verkopen heb ik  dat dus ook maar gedaan.
Blijkbaar zijn de ingebouwde eindtrappen zo slecht nog niet  O0. De komende tijd ga ik eerst maar weer sparen. Ik zit nog te twijfelen, of ik naar een aparte stereo set wil of niet.

Het lijkt me trouwens wel eens leuk, om een shootout te houden met een hoop marantz versterkers en receivers bij elkaar.
Zelf vond ik de verbetering met de Ma500 monoblokken behoorlijk! Ik vond de controle over de speaker veel beter. Ik heb vooral op stereo beluisterd en daar vond ik de toevoeging van monoblokken en duidelijke meerwaarde!

sr7000

Begrijp me niet verkeerd: ik wil de ma-500's zeker niet afkraken. Ik heb ze voornamelijk verkocht om budget vrij te maken voor een nog verdere upgrade. Ze zullen de eindtrappen van veel receivers wegspelen. In mijn geval werd het geluid er een stuk dynamischer van. Alleen wil ik eigenlijk eerst andere dingen verbeteren, zoals detail in het hoog. Maar goed: ik moet dus eerst mijn spaarrekening weer wat zien te vullen.