BoHorne's Theatre

Started by bohorne, August 22, 2007, 17:19:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bohorne

Beste HT-lovers,

In augustus 2006 werden mijn lang gekoesterde dromen werkelijkheid ivm het ontwerpen van een eigen HT. Na advies te hebben ingewonnen (o.a. in dit eigenste forum - zie ook mijn post http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=48391.msg711925#msg711925) ben ik begin december 2006 begonnen met de eigenlijke ombouw van de zolder tot een dedicated HT van 5,60 m (L) x 3,90 m (B).

In feite betreft het een kooi in een kooi constructie, akoestisch ontkoppeld (in de mate van het mogelijke) en volledig geïsoleerd langs alle zijden. Het geheel kan volledig verduisterd worden (mede door de donkerblauwe kleur van wanden en plafond en het bordeaux tapijt) en is voorzien van 4 antieke bioscoopstoelen. Hoogte bedraagt gemiddeld 2,20m (boven het scherm is een kleine afschuining, aan de achterzijde is er een afschuining vanaf 4,00m (net boven de bioscoopstoelen) welke afloopt tot ongeveer 1,20 m hoogte op het einde). Er zijn 3 groepen van inbouwspots geinstalleerd, welke bedient worden via X-10 (Marmitek).

Foto's van de eigenlijke verbouwingswerken kan ik niet tonen omwille van het ontbreken van een digitale camera op dat moment, echter het resultaat kan ik wel al tonen in bijlage. 

Voorlopig is er een (experimenteel) scherm geverfd van 2,40m breedte als test ivm de optimale schermbreedte op een kijkafstand van 4,00m. De eigenlijke apparatuur komt ofwel links van het scherm op een nog te ontwerpen regaal systeem, ofwel onder het scherm.

Met de apparatuur heb ik lang geduld gehad ivm de recentste ontwikkelingen op Full HD-gebied, maar nu wordt het toch tijd om een definitieve keuze te maken. Hier is alvast het mogeijke shoppingslijstje:

1) Beamer: JVC HD1 ofwel Epson TW1000

2) Versterking: Onkyo TS-SR875 ofwel Denon AVR 4308 AV

3) Luidsprekers: Focal Chorus 700/800-reeks ofwel B&W 604-reeks

4) HD DVD: Toshiba HD-XE1 (heb ook reeds een Playstation BR in het bezit)

5) Scherm: vast scherm, met maskering - breedte nog te bepalen

Graag had ik jullie reactie/advies ontvangen ivm dit shoppinglijstje. Uiteindelijk is het doel om te gaan voor Full HD en tevens apparatuur te kopen waarvan ik de eerste 3 jaren maar met plezier kan van genieten en niet moet kijken naar grote verbeteringen.

Alle op- en/of aanmerkingen zijn tevens welkom, evenals alle verdere vragen.


Groetjes,

BoHorne


Rielplayer

erg mooi geaan weer 8)

En qua apparatuur ook niet verkeerd O0
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

bmateijsen

#2
Beste Bohorne,

Ik weet niet waar je precies woont, maar kom anders een kijkje nemen in ons nieuwe home-theater in Hilversum.
Wij hebben de HD-1 staan, kunnen ook nog veel vertellen over akoestiek, wat ik helaas niet terug vind in je lijstje en misschien ook nog inspiratie opdoen voor de verdere setup.

Het hometheater wordt nog binnenkort goed gefotografeerd, de volgende foto (die snel genomen is) geeft al een goed beeld:



Voor meer vragen kan je mij ook pm-en!

Groet,

Bjorn

bohorne

Hallo Bjorn,

alvast bedankt voor je reactie; ik heb mijn profiel ondertussen aangevuld met o.a. mijn woonplaats: Bilzen - België. Dit is wel een eind van Hilversum, maar zeker doenbaar.

Kortelings bezoek ik enkele home cinema bouwers in België (o.a. morgen Cinedream in Antwerpen). Daarna zal ik ook eens een afspraak met U maken om jullie te bezoeken.


astrobart

zo das een verkeerde HT als ik het zo bekijk, :P

molle

#5
Ziet er strak uit hoor 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

HailStorm

Waarom alleen de JVC HD1 en epson tw1000 ? Waarom bijvoorbeeld niet de Mitsubishi HC5000 (gaat lamp 5000 uur mee..)

borkaenjo@work

Ziet er geweldig uit.
Je bent ook op de hoogte van de komst van de nieuwe sony projectoren?
Zien er veel belovend uit.

donaldk

Quote from: bmateijsen on August 22, 2007, 17:26:08
Beste Bohorne,

ons nieuwe home-theater in Hilversum.
Wij hebben de HD-1 staan
foto (die snel genomen is) geeft al een goed beeld:



Groet,

Bjorn

Wat heeft die HD toch een slecht contrast en lage lichtopbrengst >:D.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kriepingdetd

Quote from: bohorne on August 22, 2007, 20:58:13
Hallo Bjorn,

alvast bedankt voor je reactie; ik heb mijn profiel ondertussen aangevuld met o.a. mijn woonplaats: Bilzen - België. Dit is wel een eind van Hilversum, maar zeker doenbaar.

Kortelings bezoek ik enkele home cinema bouwers in België (o.a. morgen Cinedream in Antwerpen). Daarna zal ik ook eens een afspraak met U maken om jullie te bezoeken.



Hello, BoHorne,

Ik ben ook van Bilzen. Ik heb zelf de Focal Chorus 816V, in stereo dan wel. Heel tevreden van. In de toekomst wil ik ook wel aan HT beginnen, maar dat zal pas voor over een jaar of 5 zijn denk ik.

Mvg