videokaart gekocht blijkt defect en verkoper stuurt geen bon

Started by rwijnhov, August 22, 2007, 07:26:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rwijnhov

Beste allen,

Even een vraagje, ik heb een maand geleden een 8600gts videokaart via marktplaats gekocht. Al vanaf dag 1 problemen en nar 3 dagen helemaal defect. De verkoper zou er netjes een bon bij leveren. Je raad het al er zat geen bon bij. Ik de verkoper gebeld en gemaild, en hij was vergeten de bon de vesturen. Na 2 weken lang smoesjes gehoord te hebben kreeg ik eindelijk het bericht dat hij de bon had verzonden. Jullie snappen het al tot op heden nog steeds geen bon ontvangen. Wat zijn nu mijn rechten.

grt,
Ruben

DA BoSS

heb je zwart op wit dat ie de bon erbij zou leveren?

zo ja, moet het mogelijk zijn de koop te ontbinden
zo nee, .... >:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

rwijnhov

Ik heb verscheidene mailtjes waarin hij beloofd de bon op te sturen. ik weet niet of dat  voldoende is. Er staat in ik stuur je de bon morgen toe.

DA BoSS

maar heeft ie dat nou beloofd na de transactie, of voor/tijdens??

(maw deel van de koopovereenkomst?)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

rwijnhov

telefonisch dus mondeling voor de transactie en schriftelijk via de mail dus er na.

DA BoSS

in alle eerlijkheid denk ik dat je tevreden mag zijn als je de helft van het aankoopbedrag terugkrijgt van de verkoper:

Hij heeft zich niet aan een deel van de koopovereenkomst gehouden, door je de bon niet te leveren.
Maar dat de kaart zelf nu defect is, daar heeft de verkoper geen schuld aan?


Is ie de bon soms kwijt, of heb je het gevoel dat je belazerd word?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

rwijnhov

ik heb het idee dat de verkoper wist dat de kaart niet goed was en me dus gewoon belazerd heeft. Maar inderdaad zoals je zegt is het moeilijk in dit geval je recht te halen. en de helft zou ongeveer een 70 euro zijn dus dat is de meoite niet om me flink over op te winden dus ik laat het hier maar bij. heeft mischien iemand hier een computer zakkje die voor mij de kaart naar gigabyte zou willen sturen? Want aangezien de kaart nog niet langer als een maand of 4 geproduceerd wordt moet e gewoon nog garantie op zitten maar ik kan hem als particulier niet naar gigabyte sturen.

Driven2Shine

Ik zou gewoon even contact opnemen met gigabyte in dit geval.
Misschien dat ze toch iets voor je kunnen betekenen.

PjotrrrNL

En mocht dat niet lukken...
Deze kaart is te koop rond de 170 euro nieuw, bijvoorbeeld bij Salland Automatisering, een winkel waar ik graag zaken me doe.
Zou dan een nieuwe kopen en de miskleun weer opsturen met de bon van de nieuwe... ;)
Deze wordt dan gewoon omgeruild is mijn ervaring en Gigabyte zal de kaart weer terugnemen van de winkel.
Dan heb je twee goede kaarten waarvan je een weer kan verkopen....

_ MarcelloW _

Quote from: PjotrrrNL on August 22, 2007, 12:13:47
En mocht dat niet lukken...
Deze kaart is te koop rond de 170 euro nieuw, bijvoorbeeld bij Salland Automatisering, een winkel waar ik graag zaken me doe.
Zou dan een nieuwe kopen en de miskleun weer opsturen met de bon van de nieuwe... ;)
Deze wordt dan gewoon omgeruild is mijn ervaring en Gigabyte zal de kaart weer terugnemen van de winkel.
Dan heb je twee goede kaarten waarvan je een weer kan verkopen....

maar dit adviseer je niemand natuurlijk!

(nb. dit kun je met al je defecte apparatuur doen natuurlijk, mits deze nog nieuw wordt verkocht)
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Driven2Shine

Quote from: PjotrrrNL on August 22, 2007, 12:13:47
En mocht dat niet lukken...
Deze kaart is te koop rond de 170 euro nieuw, bijvoorbeeld bij Salland Automatisering, een winkel waar ik graag zaken me doe.
Zou dan een nieuwe kopen en de miskleun weer opsturen met de bon van de nieuwe... ;)
Deze wordt dan gewoon omgeruild is mijn ervaring en Gigabyte zal de kaart weer terugnemen van de winkel.
Dan heb je twee goede kaarten waarvan je een weer kan verkopen....
Stouterd  >:D ;D

PjotrrrNL

Ik had wel enige reakties verwacht.... ;D
Maar de kaart was natuurlijk ook bij Gigabyte terecht gekomen als je de bon wel had he...
Wil je het 100% netjes afhandelen dan kun je ook je verlies nemen en een Gigabyte 8600 GT silent kopen voor 110 euro.
Voor spelletjes wat langzamer, maar voor HTPC toepassingen exact even snel als de duurdere GTS.

jankees

Er is van alles mogelijk. Helaas kan dat voor het belang van deze kwestie (EUR 70,--) allemaal niet uit. Tenzij je een advocaat in je kennissenkring hebt, ben ik bang dat je het er bij zal moeten laten zitten.

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees den Haan

jantje112

Mijn advies is gewoon een mail sturen naar gigabyte. Daarin vermelden dat de verkoper failliet was en dat je graag rechtstreeks RMA wilt aanvragen.

rwijnhov

Jup dat heb ik inderdaad nu ook zo gedaan. Heb het mail adres gekregen van de rma van gigabyte. Du sheb er goede hoop op dat alles goed gaat komen.

DVDGuy

Quote from: PjotrrrNL on August 22, 2007, 12:13:47
En mocht dat niet lukken...
Deze kaart is te koop rond de 170 euro nieuw, bijvoorbeeld bij Salland Automatisering, een winkel waar ik graag zaken me doe.
Zou dan een nieuwe kopen en de miskleun weer opsturen met de bon van de nieuwe... ;)
Deze wordt dan gewoon omgeruild is mijn ervaring en Gigabyte zal de kaart weer terugnemen van de winkel.
Dan heb je twee goede kaarten waarvan je een weer kan verkopen....

Laat Beunky het maar niet horen  ;D ;D ;D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

PjotrrrNL


Erik

Ja ik vind het echt niet kunnen dat je jouw probleem het probleem van een ander maakt. Hoe zou jij het vinden als iemand aan jouw deur staat te rammelen met iets wat jij niet hebt verkocht maar hij wil wel reclameren. Dat vind jij toch ook niet leuk? Maar omdat het "maar" een winkel is is het wel OK?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

PjotrrrNL

...Even uit de schulp....
Het defecte product komt uiteindelijk terecht bij Gigabyte, en daar was het ook terecht gekomen als er wel een bon was.
De winkelier levert zijn service en lijdt geen schade (en krijgt er hierdoor wellicht zomaar een 'tevreden klant' bij)...

Verder opper ik een mogelijke uitweg, ieder kan op basis van eigen geweten een keuze maken.  ;D
Als ik moet kiezen dan liever de fabrikant die een deugdelijk produkt moet leveren dan de schade bij de consument ja....
...En weer snel in de schulp terug....

Erik

Dat denk je, misschien zegt gigiabyte wel. Sorry winkel maar hier is zo overduidelijk aan gekloot dat de schuld bij de gebruiker ligt en dat had je als winkel niet mogen accepteren dus we geven geen nieuwe kaart, let maar beter op de volgende keer. En dan zit de winkelier met de brokken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RamonPhilippo

Er is toch geen probleem?
Gewoon kaart rma naar Gigabyte, zonder bon kan ook. Bij gigabyte bezien ze wel of de kaart garantie 'kent', hij niet mishandeld is, etc..
Net als bij privé hdd's rma-en bij seagate, maxtor, etc..

redfox001

Het feit dat iemand hem verkoopt en niet zelf terug brengt betekent waarschijnlijk dat ie van de vrachtwagen is gevallen, vandaar geen bon.

rwijnhov

heb hem inmiddels inderdaad via rma terug gestuurd, maar eens even afwachten hoe dat afloopt. Heb net trouwens  een berichtje van de verkoper gehad waarin hij zegt dat het niet zijn probleem is dat ik de bon niet heb ontvangen. Ik word echt woedend van dit soort lui. krijg zo erg veel zin om de verkoper met een bezoekje te vereren. Maar gelukkig heb ik een goede zelfbeheersing.

Dergert


BOUBOU

Quote from: dergert on August 23, 2007, 12:37:52
Waar woont ie Ruben ? Wil wel mee gaan  >:D

Ik wil ook wel mee, ik ben gek op "Meet en Greets"  :-*
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub