Så som i himmelen

Started by paul groot, August 20, 2007, 23:57:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paul groot

Så som i himmelen
Of
As it is in heaven.

Een Zweedse film waarbij je aan het end een goed gevoel overhoudt, net als Amelie vind ik. Sommige noemen het ook wel een "feel good movie".
Ja, het geeft je een goed gevoel.

Het plot en spoiler tegelijk:
Een groepje mensen zet zich in om het kerkkoor wat te verbeteren.
---Geen zorgen........ Ik heb niks verklapt. Op het eerste gezicht een flinterdun plot maar door de weergave van alle menselijke aspecten, relaties, emoties, ervaringen en belevenissen is dit nu juist een "vet plot" dat zich niet laat verwoorden in 1 zin.
Het is dat mijn collega er mee aan kwam anders had ik dit juweeltje gemist tussen al dat Hollywood geweld.


Volgens de uitgever Afilm als volgt;
Het voor een Oscar® genomineerde bioscoopsucces AS IT IS IN HEAVEN beginnen we het verhaal aan de andere kant. Daniel Daréus besluit na een succesvolle carrière als dirigent noodgedwongen het rustiger aan te gaan doen en keert terug naar zijn geboorte dorp. Het blijkt dat zijn carrière slechts een vlucht was uit zijn ongelukkige jeugdjaren. Als leider van het plaatselijke koor moet hij door al deze nare jeugdherinneringen heen. Hij merkt dat zijn passie voor muziek hem en de andere leden van het koor helpt bij het overwinnen van hun angsten.

En

Amelie;
Op een dag vindt ze een sigarendoosje met spulletjes van een jongetje die het doosje zo'n 20 jaar geleden heeft verstopt. Ze probeert de eigenaar op te sporen en maakt met zichzelf de afspraak dat indien de reactie van de eigenaar een gelukkige is, dan zal ze zich de rest van haar leven inspannen voor het geluk van anderen. Dit wordt haar lot, zogezegd!
En zo zal het gaan...

Paul

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.