Re: Hi-Fi Belgium 2007

Started by hifiman, August 28, 2007, 22:01:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

hifiman

Quote from: Harry HT on September 10, 2007, 11:43:04
De surround roomcorrectie oplossing waar jij het gisteren over had spreekt me (€) veel meer aan  8)
Helaas zit daar nog wel een ander addertje onder het gras, maar dat vertel ik je wel effe via pm.

Roeland22

Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

Del member

#52
Quote from: Roeland22 on September 10, 2007, 14:43:30
Zoek 4G in het filmpje: http://www.qualityhifi.nl/Home/Audioforum.be_HiFi_shows_Belgium_8_en_9_sept.html  ;D ;D

Waar heb je het eigenlijk over, want er was geen enkel surround setje gebouwd volgens de 4G regels !
Wel een schitterende oplossing van trinnov audio wat de ideale 4G in het digitale domein nabootst.

DA BoSS

Quote from: Audioloog on September 10, 2007, 09:57:12
Die stond helaas niet aangesloten, ik had um inderdaad ook wel eens willen horen  8)

huh wat bizar.....hebben ze zo'n mooie versterker op die beurs, kan je hem nog niet luisteren :-X




(geen wonder dat het zo rustig was, ik was direct mijn geld terug gaan vragen ;D)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Roeland22

Quote from: 4G on September 10, 2007, 18:12:31
Waar heb je het eigenlijk over, want er was geen enkel surround setje gebouwd volgens de 4G regels !
Wel een schitterende oplossing van trinnov audio wat de ideale 4G in het digitale domein nabootst.

Kijk even naar het stukje over PS Audio en wie daar snel zijn tas uit beeld haalt zodat de stand netjes gefilmd kan worden ;) Ben jij toch?
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

Del member

Quote from: Roeland22 on September 10, 2007, 20:54:37
Kijk even naar het stukje over PS Audio en wie daar snel zijn tas uit beeld haalt zodat de stand netjes gefilmd kan worden ;) Ben jij toch?

Ik weet echt niet waar je 't over hebt man.

Harry HT

Hi Audioloog,
Quote from: Audioloog on September 10, 2007, 11:45:39
Ik vond de grote mooier klinken, maar als we prijs/prestatie erbij halen dan zou ik ook weer voor de kleine set kiezen.
De grote Ushers hadden een Beryllium mid woofer, wat een primeur was, voor mij was dat teveel BE van het goede. Vond de set erg "into my face" klinken.

Wat de kleine set had, was die speciale afstandsbediening voor het volume.
Wat was het en hoe werkt het precies weet jij dat nog (of iemand anders)?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Guido Tent

Quote from: Harry HT on September 10, 2007, 22:17:27


Wat de kleine set had, was die speciale afstandsbediening voor het volume.
Wat was het en hoe werkt het precies weet jij dat nog (of iemand anders)?

Gegroet,

Harry

Hoi

Het was een proto van de Tentlabs remote control. Een stapppenverzwakker gebaseerd op 6 spanningsdelers, die middels relais in 64 configuraties geschakeld worden. Tevens ingangskeuze op afstand.

Ik verwacht binnen enkele maanden te kunnen leveren.

groet

Guido

Roeland22

Quote from: 4G on September 10, 2007, 20:55:46
Ik weet echt niet waar je 't over hebt man.

Dan zal het je tot nu onontdekte identieke tweelingbroer wel zijn...
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

eduard

Guido, lees ik het goed dat jullie dus met een voorversterker gaan komen?

Del member

#60
Quote from: eduard on September 10, 2007, 22:36:50
Guido, lees ik het goed dat jullie dus met een voorversterker gaan komen?

Voor zover ik weet wordt het een passieve voorversterker met remote control, heb een paar maand terug een proto-type gehoord icm de speler.

Er komt trouwens een nieuwe Belgische zaak met o.a. de Tentlabs speler. Meer daarover later.

Del member

Quote from: Roeland22 on September 10, 2007, 22:35:22
Dan zal het je tot nu onontdekte identieke tweelingbroer wel zijn...

O0


Ichi

Hoi

Mijn broer heeft een behoorlijk aantal foto's gemaakt op deze beurs.
http://www.crafty.nl/nieuws/BrusselDolce2007.php

Groet
Roland
Crafty Luidsprekers

Del member

Quote from: Roland bios on September 13, 2007, 18:26:19
Hoi

Mijn broer heeft een behoorlijk aantal foto's gemaakt op deze beurs.
http://www.crafty.nl/nieuws/BrusselDolce2007.php

Groet
Roland
Crafty Luidsprekers

Mooi verslagje, leuk dat jullie ook bepaalde sets goed vinden die ik ook de voorkeur gaf :)

stoffels

ik ben ook geweest, ik was niet echt onder de indruk, had er meer van verwacht. :P

Ichi

Grootste probleem waarom de meesten niet onder de indruk waren, is denk ik de afschuwelijke akoestiek.  3 kale wanden, 1 glaswand en metalen plafond platen.

Alleen by Usher en Auviarts en ondergetekende was er iets aan dit probleem gedaan. Dat was duidelijk te horen. Ik schat dat onze ruimte leeg een flatter echo had die wel 2 seconde duurde.

Groet Roland

Del member

Quote from: Roland bios on September 13, 2007, 23:47:13
Grootste probleem waarom de meesten niet onder de indruk waren, is denk ik de afschuwelijke akoestiek.  3 kale wanden, 1 glaswand en metalen plafond platen.

Alleen by Usher en Auviarts en ondergetekende was er iets aan dit probleem gedaan. Dat was duidelijk te horen. Ik schat dat onze ruimte leeg een flatter echo had die wel 2 seconde duurde.

Groet Roland

Ikea deed wonderen :)

Guido Tent

Quote from: Roland bios on September 13, 2007, 23:47:13
Grootste probleem waarom de meesten niet onder de indruk waren, is denk ik de afschuwelijke akoestiek.  3 kale wanden, 1 glaswand en metalen plafond platen.

Alleen by Usher en Auviarts en ondergetekende was er iets aan dit probleem gedaan. Dat was duidelijk te horen. Ik schat dat onze ruimte leeg een flatter echo had die wel 2 seconde duurde.

Groet Roland

Hi Roland

het doet ons deugd dat je dat erkend. Wij gaan altijd van tevoren naar de ruimte toe waar we gaan demonstreren. Alleen dan kun je je goed voorbereiden (Ikea, inderdaad  ;D)

Ik vond Crafty overigens errug goed klinken voor het geld

prettig weekend

Guido (Tentlabs)

Guido Tent

Quote from: 4G on September 10, 2007, 22:38:29
Voor zover ik weet wordt het een passieve voorversterker met remote control, heb een paar maand terug een proto-type gehoord icm de speler.

Inderdaad passief, maar er komt zeer waarschijnlijk ook een discreet ontworpen buffer, om wat lastiger lasten aan te sturen

groet

Guido



hifiman

#69
Crafty was qua prijs/prestatie verhouding inderdaad super!  :D

De sets met de Tentlabs speler waren in absolute termen gezien de beste wat mij betreft. Alleen jammer (puur persoonlijke mening) dat cd spelers zo "20th" century zijn. Na aanschaf van een op streaming gebaseerde oplossing zou ik nooit meer terug willen naar zo'n onpraktisch ding als een cd speler.

Kleine hint voor Guido  >:D


Guido Tent

Quote from: Audioloog on September 14, 2007, 22:19:07
Crafty was qua prijs/prestatie verhouding inderdaad super!  :D

De sets met de Tentlabs speler waren in absolute termen gezien de beste wat mij betreft. Alleen jammer (puur persoonlijke mening) dat cd spelers zo "20th" century zijn. Na aanschaf van een op streaming gebaseerde oplossing zou ik nooit meer terug willen naar zo'n onpraktisch ding als een cd speler.

Kleine hint voor Guido  >:D

De tentlabs krijgt een USB en SPDIF ingang. Als je dan enkel streaming gebruikt stop je hem gewoon weg onder een kleedje :-)

Guido

Del member

Het mooie aan de beurs is dat velen de stap naar streaming gezet heeft ... bijna iedereen had wel een USB oplossing verschillende sets zoals Van Medevoort, Crafty en EC designs speelden ook vanaf PC/MAC.
Wie nu nog met een vooroordeel rondloopt dat PC audio niet op kan tegen een deftige cd speler of loopwerk moet volgens mij zijn oren nog eens laten uitspuiten

frank2

waar ik ik mijn oren laten uitspuiten want het is gewoon onmogelijk dat een pc net zo goed klinkt als een fatsoenlijke cd speler van 2000 euro en meer
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

hifiman

Quote from: Guido Tent on September 15, 2007, 10:30:25
De tentlabs krijgt een USB en SPDIF ingang.
8)

Quote from: Guido Tent on September 15, 2007, 10:30:25
Als je dan enkel streaming gebruikt stop je hem gewoon weg onder een kleedje :-)
;D

Ik snap best dat ik tot een op dit moment nog kleine doelgroep behoor. Toch kunnen we er met zun alleen niet omheen dat dit (streaming oplossingen) de toekomst wordt , een USB ingang is alvast een stap in die richting  :)

hifiman

Quote from: frank2 on September 15, 2007, 19:13:00
waar ik ik mijn oren laten uitspuiten want het is gewoon onmogelijk dat een pc net zo goed klinkt als een fatsoenlijke cd speler van 2000 euro en meer
Feitelijk is het juist raar te veronderstellen dat het niet mogelijk is, tenslotte worden er soortgelijke technieken gebruikt, het enige verschil is dat de pc wereld (nog) niet goed geintegreerd is met de audiofiele wereld. Technisch is er geen enkele reden (ik zeg niet dat er geen issues op te lossen zijn) waarom er een verschil zou zijn tussen digitale bron A of digitale bron B. Kosten en implementatie bepalen de verschillen, niet het feit of het van een schijfje of een harddisk komt!

Maar goed , mijn excuses voor het wat offtopic uitstapje  :P